5.658 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Nyt batteri, langsom opladning? Nyt batteri, langsom opladning?
Hey,
Jeg har købt mig et nyt batteri til MC'en og i brugsanvisning står der at man skal undgå "hurtig opladning af batteriet", men i stedet lade det op over 7-10 timer ved 1 ampere.
Min billige batterioplader kan dog kun lade ved omkring 4 amp. (Dvs. hurtigopladning).
Så vil det gøre nogen alvorlig skade på batteriet at lade det hurtigt op? Ser ingen grund til at skaffe en ny oplader da de er rimelig dyre..
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 391
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
hvad lader din cykel med hvis batteriet er halvfladt ?? sikkert mere end 1A ??
hobby-billadere kan sagteng lade med både 8 og 10 A , så at sige 4A er forbeholdt biler er lidt overdrevet
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
De holder også øje med spændingen undervejs - det gør en gammeldags lader ikke.
De er 10 gange sundere end for batteriet end den gamle type.
Nogle af kan endog få liv igen i et gammelt batteri der har mistet kapaciteten ved sulfatering og gøre dem brugbare igen.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 260
De fleste mc'ister råber op om at det eneste der virker er C-Tek ladere.. og som jeg kan se lader flere af deres modeller også med cirka 4ah på 12V batterier..
Jeg har en billig Medion lader fra Aldi. Den har kostet 149kr og er sikkert slet ikke så god som en C-Tek. MEN det sjove er at hvis jeg har et fladt batteri så kan den lade det op.. det gælder både bil og motorcykel.. den er ligeglad.. og så er jeg også ligeglad med hvilket navn der står på kassen
mvh
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Mener min den lille mc lader med 17 amp, hvilket ikke er så sundt for batteriet. Hvis det endelig er så har T. Hansen 0,8 amp ladere i restsalg 299, som hvis du er meget religiøs det bedste du kan få. Eller hvis du absolut ikke vil bruge din 4amp så har T-hansen en til 99kr som lader præcis 1 amp 99120740001
Grunden til jeg vil overveje en c-tek selv er det smarte ladekabel man kan få.
En anden tommelfinger regel, hvis det batteri er over en time om at blive ladet op, så er det ikke en rigtig lynladning.
Aldi / lidls oplader er glimrende, for de er slår fra / nøjes med at vedligeholdelses lade når batteriet er ladet op.
Nyt batteri, langsom opladning?