Road Racing, hvor meget dyrere er det? {{forumTopicSubject}}
Hej Mc galleri, jeg er ny herinde og har faktisk kun oprettet mig fordi jeg har en række spørgsmål omkring at starte med at køre Road Racing.
Jeg køre lige nu Quad racing (cross på 4-hjulet maskiner), og har gjort det i 7 år, men fik sidste år en ryg skade som jeg stadig døjer med og derfor har gået med tanken om at stoppe for at jeg ikke skal rende med den skade resten af livet..
Men mit hovedsagelige spørgsmål er, er det dyrere at køre road racing end at køre quad racing, hvis ja hvor meget?
Jeg står lige nu med 2 maskiner, den ene køre jeg løb på, og den anden er blevet for lille og skal derfor sælges. Den lille står i omkring 65.000kr, efter alle de dele vi har udskiftet, og den store jeg har står i omkring 55.000kr (bare til info) og der kommer der jo også personligt udstyr oven i for 15.000kr+. Vedr. dæk, så koster et sæt bagdæk alt fra 1500kr - 3000kr og det samme ligger fordæk også i. Når vi skal tilmelde til et løb koster det 300kr når det er tidlig tilmelding, og 500kr til sen tilmelding.
Hvordan er Road racing i forhold til det her? Jeg har selv surfet lidt rundt efter en cykel og kan se at de er billigere end jeg regnede med, jeg fandt en race ready 600ccm til 35.000kr
Jeg er 16år gammel, 177cm høj, og vejer 67kg, hvis i skulle have lyst til at anbefale en cykel til mig?
Mvh.
Casper Pedersen.
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Svar: 16
Banedag koster ca fra 1500.-og op. Hertil kommer så transport,bro agift,brændstof.så en god lang weekend kan godt løbe op i 5K
Veligeholdelse af cyklen (dæk,servive,skader,osv) er svært at sætte pris på,men afhænger nok som Henrik C skriver,meget af Ambitionsniveauet.
Håber du kan bruge lidt af det.
Mvh
feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Angående ambitioner, er det første år et komme igang år, og derefter vil jeg helt sikkert gå efter at køre DM, da det jo er glæden ved at køre løb jeg vil tage fra cross til Road Racing
Road Racing, hvor meget dyrere er det?