1.123 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

God crosser/motard? God crosser/motard?

Hej
Jeg sidder og kigger på de forskellige motorcykler og eftersom det ikke er til at få en kasko forsikring på en af de cykler jeg har kig på så er jeg begyndt og tænke om det er noget crosser lignende jeg skal have. Så ville hører hvad folk kan anbefale. Den må gerne kunne kører lidt stærkt men den behøver heller ikke at kunne kører 400km/t smiley Det jeg mener er at den skal have nogen hk så det ikke bliver kedeligt efter et halvt år.
Er der noget man skal være opmærksom på? Jeg har hørt de skal have service oftere end andre cykler.

Har omkring 100.000 og den skal køres på når det er godt vejr og ikke i regn og sne vejr.

Hvad er forskellen på supermotard og en alm en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God crosser/motard?
  • #1   21. maj 2011 Supermotard er til asfalt og har anden gearung osv. Hvor motocrossmaskinen jo er til offroad. Men der er da mange fede motard maskiner. Jeg har haft en 250 cc 4 takt suzuki dog som motocrossmaskine. Men kunne forstille mig at en 4 takt supermotard suzuki eller ktm er vild fed at kører på smiley

• #2   21. maj 2011 En KTM 625sxc er en helt tvildt fed maskine og køre på, både funfactor og trækkraft. Den smider jo 63hk fra fabrikken så den vil godt frem af.
    Minus ved den er service, olieskift for hver minimum 2500km ( gerne før)
    Ventiljustering efter 5000km.

men virkelig en maskine med ryk i og koster i alverden mere.

• #3   21. maj 2011 jakob J Når okay der står bare ikke supermotard på alle dem der bliver solgt med plader så det kunne godt være der var en anden forskel udover de ting du nævner:)

kasper (Randers) M Okay det er jo næsten hver måned man skal give den nyt olie så. Er det sådan med de fleste ?

• #4   21. maj 2011 Kan da godt være folk køre på alm crossmaskiner bare med nummerplader smiley kan godt være man kan kører med dem uden problemer smiley

• #5   21. maj 2011 Ja okay det aner jeg ikke noget om men tak for hjælpen ihvertfald:)

• #6   21. maj 2011 Det kommer jo helt an på hvor mange km du kører:-)
    men hvis du skal ha noget driftsikker offroad/motard ville jeg lede efter en nyere yamaha xy. de kræver ikke service så tit.
    men der er funfactoren heller ik så stor på:-)

• #7   21. maj 2011 Mente en yamaha xt..

• #8   21. maj 2011 Hey...

Bland ikke begreberne sammen.

Crossmaskiner er ringe at køre gade på, forvent at lave olieskift for ca. hver 500km hvis du gir gas og ca 1000km hvis du kører alm.
    Glem alt om motorveje.

Enduro/hardcore SMmaskiner klarer det lidt bedre, mest pga. anden gearkasse, dog samme serviceintervaller.

Offroadmaskiner som 625/ 640 SXC/EGS med stor oliekreds har olieskift hver 5000 men bruger man dem hårdt er det ca det halve.

Gider du ikke skrue så køb en streetfighter eller lign. i stedet.

.

• #9   21. maj 2011 kasper (Randers) M Ja det gør det selvfølgelig, men jeg kommer til at kører så meget. Ihvertfald det første år. Okay jeg må prøve og kigge lidt på de forskellige cykler og se om der ikke er nogen anmeldelser af dem.

Henrik Gider godt skrue, bare ikke så tit:)
    Det lyder lidt til jeg skal kigge meget rundt omkring. Først kiggede jeg på racercykler så blev jeg henvist til motarder og nu til streetfightere smiley

• #10   22. maj 2011 du skal finde en cykel du selv kan li, men hvis du er helt grøn i trafikken på en mc, så lad være med at finde noget der hedder noget med R . fx suzuki gsxr, honda cbr rr osv. det koster en formue i forsikring, og hvor fedt er det at skulle betale flere mdrs løn til forsikringen smiley

Jeg har lige købt en suzuki gsr 600 fra 2008, og giver 7000 kr med fuld kasko igennem IF som har en aftale med suzuki. kawasaki har oz en aftale med mondux mener jeg.
    Så find noget du kan li, og som du har råd til at starte ud med ( hvis du er helt ny på mc). du skal nok få råd til noget seriøst mc senere i livet smiley

• #11   22. maj 2011 Prøv at kigge lidt på en Aprilia som min. Det er sgu en fed blanding. Den er sportslig hurtig i sving, men du sidder kanon godt. Du gider ikke køre mere end 130 pga vinden, hvilket er sundt for pappet, men den kan alligevel klare knap 180. Den er let styrbar og man kan svinge den rundt overalt let som ingenting. Også fin til touring, men tror dog at jeg vil have reservedunk med til Norge i år (den går kun ca 220 km på en tank). Service er ved 1000, 10000 og 20000. Har ingen problemer haft med min overhovedet. Kan stærkt anbefales!

• #12   22. maj 2011 Meget enig med Bertil M. Aprilia Pegaso Trail / Strada er fine maskiner med bunker af køreglæde.

• #13   22. maj 2011 Hey Mikael D, du skal da være med i vores Pegaso-forum skal du ikk?:

http://motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=142

Det gælder også andre, der måtte have en Pegaso, Trail, Strada eller Factory udgave smiley

• #14   22. maj 2011 Find lige præcis den maskine du kan lide, og kan lide at køre på..!

Det er ligegyldigt hvor mange hk den har og om det er en hardcore racer osv.. Tænk på at købe en maskine som du "tør" forsikre ren ansvar, for så klarer GF næsten ALLE motorcykler for ~2500kr uanset hvor gammel du er..

Kommentér på:
God crosser/motard?

Annonce