{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

Kører tør på fuld tank?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg havde her den anden dag en ret irriterende oplevelse med min min mc. Jeg har kørt en tur på ca 40-50 km efter en fuld optankning, hvor motoren pludselig mister træk og stille og roligt dør, PRÆCIS som når man kører tør. Nå, jeg holder så der, tjekker der er åbent for hanen, prøver at smide den på reservetank og trække igang men intet hjælper. Snakker så med en ven der mener det kan være lort i bunden af tanken, og en midlertidig løsning kan være at ryste den som en sindsyg og efterfølgende trække igang. Det hjælper, og jeg får mcen hjem.
Jeg har så efterfølgende haft tanken af, tømt den, renset det filter der sidder indeni(som der intet snavs var at se på) og blæst hanen igennem med kompressor. Til min store irritation lavede mcen så præcis samme stunt på første tur efter den omgang.
Nogen der har prøvet noget lignende eller har et bud på hvad det kan være? Det er en cbr 600 f3 fra 98.
Jeg bukker og takker på forhånd;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kører tør på fuld tank?!
  • #1   24. maj 2011 Tanklåget kan være for tæt,så den suger vacum i tanken

  • #2   24. maj 2011 Det kan ske at der er vakum i tanken, så der simpelthen ikke kommer fuel fra videre i systemet. Næste gang den gør det så prøv at åbne tankdækslet og lyt om den "hiver luft til sig"

  • #4   24. maj 2011 Jeg glemte at skrive jeg prøvede at lette på låget, intet sug at høre og lige lidt hjalp det:(

  • #5   24. maj 2011 Hmm, tænker svømmer/svømmerventil hænger, skidt/vand i svømmerhus, kondensator eller evt tændspolen

  • #6   24. maj 2011 der sidder et gummistykke oppe i tanken, det kan man evt. tage ud eller også smørre det med lidt så det kan arb. hvis det er pga. vacuum i tanken... det kan også være pga utætheder til din benzinhane der kan være vacuumstyret, jeg prøvede det 2 år i træk på min gamle f2'ër jeg løste problem v. at afmontere tank, og tage benzinslange af og sætte i en dunk også prøve og suge i vacuum slangen, og vupti så pissede benzinen lystigt igen. Ved så at næste ejer siden hen har skiftet hanen til en der udelukkende er manuel pga. han kom ud for et par træk-ture...

    held og lykke med fejlfinding


  • #7   24. maj 2011 hvis det er en vakum benzhane der sider på kan slangen være mørnet eller stemplet i benzhanen der hænger man kan købe et rep kit til sådan en hane

  • #8   24. maj 2011 Jeg tror at Claudius er inde på noget af det rigtige.. c",)

  • #9   24. maj 2011 Hvordan ser jeg om det er en vacum benzinhane? Foreløbig har den lige fået nyt brændstoffilter da det gamle ikke ligefrem så friskt ud, og så åbner jeg svømmerhuset nu for at udelukke snavs/vand der.
    Hvor er det dog frustrerende at vide at hele lortet skal samles og jeg skal køre potentielt mange kilometer med risiko for at strande gør jeg ved om problemet er løst:)


  • #10   24. maj 2011 Prøv at suge i den tynde slange på benzinhanen mens hanen står på "ON"...

    Så skal benzinen løbe frit....


  • #11   24. maj 2011 vakumslange ved karb der er løs? (uden at vide hvilken mc)

  • #12   24. maj 2011 Jeg havde engang samme problem med min Suzuki gsxf 600.
    Her var problemet, mine tændspoler. Min cykel gik ud på samme måde, som du fortæller om. Efter en lille pause på ca. 20 minutter, kunne jeg fortsætte, hvorefter det samme skete, efter yderligere 1 times kørsel. Når tændspolerne blev for varme drillede de...tror det var noget med bakelitten.
    Jeg skiftede så tændspolerne og så kørte den fint igen, uden nogen problemer.


  • #13   24. maj 2011 Jeg siger mange tak for hjælpen til jer alle der har bidraget:) har haft en mand på sagen og tjekket de tin i ar foreslået, er nu mere eller mindre endt ved brændstofpumpen. Så er spørgsmålet bare lige.. Hvor får man lige fat i sådan en til en anstændig pris? Jeg kender mange udenlandske sider, inklusiv eBay, men da mcen er min daglige transport er tid ikke det jeg har mest af:)

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #14   24. maj 2011 spørg Michael S. han er lidt en guru indefor cbr modellerne...

  • #15   26. maj 2011 En lille opdatering. Fandt en forhandler 20km væk der kunne få en pumpe hjem fra dag til dag, har skiftet den idag og umiddelbart er problemet løst:)
    Mange tak for hjælpe til alle der har budt ind, i har været til stor hjælp:)


  • #16   29. maj 2013 Hej hyldegård, blev problemet løst? For jeg har samme irritation med min Hornet, jeg har ca 3-4-5 liter benzin jeg ikke kan bruge.

Kommentér på:
Kører tør på fuld tank?!

Annonce