1.255 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ældre zx10r dyrere end nyere, hvordan? Ældre zx10r dyrere end nyere, hvordan?

Hej med jer

Har kigget lidt på et par forskellige herinde i markedet, og som overskriften siger, kan jeg ikke helt forstå hvordan der kan være eksempler på, at en zx10r fra 2006/07 kan være dyrere end modeller fra 08/09???
Og ja, der kan være forskel på eftermonteret udstyr, men det er adskillige tusind-kroner vi snakker om, selvom 08/09 modellerne også har en del ekstraudstyr.. Er de lidt ældre modeller mere eftertragtet, kører de bare bedre eller hvad?!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ældre zx10r dyrere end nyere, hvordan?
  • #1   28. maj 2011 Det handler meget simpelt om folks evne til at sætte en realistisk pris på deres mc.

Jeg har lige købt en Kawasaki Z1000 fra 04 ca 15-30.000kr. billigere end samtlige andre der er til salg PT.

• #2   28. maj 2011 Sælgere er tit urealistiske.. Nye cykler taber bare meget, det vil folk ikke acceptere. Jeg har set en brugt og skadet BMW S1000RR, der kostede mere end den billigste nye.. Ja, der var udstyr og sager, men den kostede vel 20-30000 mindre end fra ny, med det udstyr den havde, og det er sgu for meget for en brugt og skadet. Man får heller ikke rigtigt noget for ekstraudstyr..

• #3   28. maj 2011 Folk skal bare fatte at de får 0 kr for alt deres udstyr. Udstyret kan bruges til at få fat i mulige købere, men de skal ikke betale for det...

• #4   28. maj 2011 Ekstraudstyr er jo kun til glæde for dig ! Hvad køber mener er noget andet. Som Jakob siger, det er muligvis bare nemmere at få fat i en køber, men ekstraudstyr får du ikke en ekstra klink for.

• #5   28. maj 2011 hej thomas det vil sige du har givet 50t for en sådan 1000

• #6   28. maj 2011 Sikke dog nogle kloge meninger sådan en tråd kan frembringe

• #7   28. maj 2011 Tja, det med udstyr kan jo diskuteres.
    hvis nu jeg tager ud og kigger på en cykel, og jeg siger : udstyr får du intet for, det betyder intet for mig. så kan det jo være jeg bare skal kigge efter en anden cykel smiley
    og Måske tror sælgeren at den stiger MEGET mere pga. udstyr.

det er lidt forskelligt, men ikke alle tror de montere rent guld i form af ekstra udstyr.

folk er bare ikke villige til at give så meget for cyklerne mere, og et realistisk værditab er jo ved at danne sig, hvis man sammenligner med biler.

købte "ny" bil for et lille halvt års tid siden, og den kostede 307.000,- fra ny, og jeg købte den 1½ år gammel og med 16.000 km på tælleren og fik den 127.000,- under ny pris. ( gul pladet, ved godt de taber lidt mere )

• #8   28. maj 2011 Hvis du smider for 30000 kr udstyr på din cykel, giver jeg hverken 5 eller 10 extra for det når jeg køber et år efter..

• #9   28. maj 2011 Jørn H

Når jeg kigger på de markeder jeg plejer at kigge igennem dba, 123mc, guloggratis

Vil folk PT have fra 80-110K for den model jeg har købt og jeg gav 70.000kr for min (dengang lå prisen en smule højere) det er en måned siden.

• #10   28. maj 2011 Hvorfor køber man dog også de Kawasakier smiley man ser dem kun efter 1 minut når de har slæbt sig op i fart smiley

• #11   28. maj 2011 Hvis du smider for 30000 kr på din mc i ekstra udstyr kan man vel tillade sig at sætter prisen lidt højre end ham der kun sælger dæk,stel og motor
    Men der er bare nogen der stadig enten ikke har råd eller vil betale for lidt ekstra lir, Men dem kan man så afskrive som aktuelle køber, da det kun er det billigste
    der er godt nok

• #12   28. maj 2011 Det handler altid om laveste pris/mest for pengene.
    Men det jeg siger, er at du ikke skal pumpe udstyr på din cykel og forvente at få en krone af dem hjem.. Udstyret køber du for din egen nydelse og det kan så bruges til at "lokke" købere til ved en senere salgssituation. Alt for mange sætter deres priser for højt, bl.a. pga udstyr og har efterfølgende svært ved at forstå at de ikke for solgt (se bare i markedet og diverse tude-tråde her på MCG)

• #13   28. maj 2011 Hmm Jeg tror nok jeg kan snakke på de flestes vegne, jeg ville mene at alle ville være interesseret i at få mest muligt for sin mc ved salg
    Så kan du jo kalde det for tude-tråde osv
    Man skal ligesom se det fra sælger og købers side

• #14   29. maj 2011 Det har været en ganske normal tendens med Suzukiens SV da Suzuki satta priserne ned, alle de nye motorcykler var billigere end de brugte hehe

• #15   30. maj 2011 Yep, skulle lige til at nævne det med rabat. Det er tit at sidste års (eller forrige års) model bliver sat klækkeligt ned, syntes det sker man ser op til 20.000kr i rabat. Så kommer der ting som ABS som de nye har, hvilket man måske gerne vil have, og sælger har jo købt ny cykel og derfor ikke fulgt prisudviklingen.

Så hans nye 160.000kr cykel koster pludselig 140.000kr fra ny, så nu er tabet ikke 20-30.000, men nærmere 30-50.000kr, og det må unægtelig gøre ondt.

Kommentér på:
Ældre zx10r dyrere end nyere, hvordan?

Annonce