1.339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Danskernes hjælpsomhed Danskernes hjælpsomhed

Når man nu bor på landet skal man planlægge sine opgaver så de giver mindst muligt kørsel til diverse ting.

Derfor aftalte jeg med konen at jeg ville gå hende i møde når hu skulle hjem fra arbejde og vi kunne så køre forbi en tankstation for at hente benzin til plæneklipperen.

Så en lille times tid før konen har fri begiver jeg mig ud på de støvede landeveje med en tom reservedunk i højre hånd, om det er skulle være højre eller venstre er ikke vigtigt.

Turen går af øde landeveje og jeg gik ca. 4 km. undervejs blev jeg "overhalet" af ikke mindre en 171 (ethundredeogenoghalfjerds) biler.

På turens første meter gik jeg og forberedte en mindre takketale til alle de bilister der ville stoppe op og tilbyde deres hjælp, når der jo gik en person med en reservedunk i hånden.

Det fik jeg "heldigvis" ikke brug for, der var nemlig ikke en eneste bil der stoppede for at tilbyde hælp.
Jegt syntes at det er lidt dårligt at vi danskere har så pokkers travlt at vi ikke har tid til at hjælope hinanden, så lad OS blive enige om at VI selvfølgelig stopper og hjælper næste gang vi ser en person med en reservedunk i hånden. Det breder sig måske hvem ved??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Danskernes hjælpsomhed
  • #2   9. jun 2011 faktisk en sjov lille "test" du lavede der... men må erkende at resultatet var forventet fra bilisternes side...

jeg lavede noget i samme stil " ikke planlagt"

jeg parkere min mc i vejkanten da dem jeg skulle vente på en kammerat, stod af og tænte en smøg...

i de 10 min jeg ventede på har var der ikke en bil der stoppede... men de 3 mcèr der kom forbi holdte alle sammen ind...

det er sq go stil.. smiley

• #3   9. jun 2011 Deal.

• #4   9. jun 2011 Kan så fortælle et jeg nået lige at holde ind til siden i max. 5 min. med min gl. Kawa på motorvejen før en midalderne Tysk herre med fru. i sin store fine Mercedes stoppede og tilbød sin hjælp, (hvilket jeg desvære tog i mod, Kawaen blev stjålet....) så der findes flinke menesker.....

Men omvendt har jeg selv oplevet MANGE GANGE at stoppe ved en bil/MC for kun lige at se mobilen blive taget ned fra øret, og så køre den vider, vel at mærke UDEN lige at sige "tak, men der er ikke noget galt......"

• Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 21
    #5   9. jun 2011 Tror hvis du havde vinket med tomlen så havde folk nok holdt ind, tror det er noget af forklaringen hvorfor folk kører forbi uden at stoppe.

• #6   9. jun 2011 jeg bor på sjælland tæt på odden nærmere sagt i vig hvor der ligger en OK tank og tit og ofte er der nogle der har problemer med deres mc og hvis jeg kan hjælpe så tilbyder jeg min ringe hjælp da jeg har en rimlig garage så går jeg de 50 meter ned til tanken og spørger om der er noget de mangler værktøj osv og folk er sku rimlige taknemlige . engang lagde jeg mærke til en der gik rundt og rundt om sin mc så galant som jeg var gik jeg ned og spurgte om der var noget jeg kunne hjælpe med hendes kæde var sprunget og hun skulle til hanstholm og nå en færge til island hun havede fået en til at komme med en kæde fra købehavn men havede ikke tænkt på værktøj så tror i lige hun var lykkelig da hun kørte fra min garage .mod færgen det allerbedste var det poskort jeg motog en uge efter hvor hun takkede mig for at havede reddet hendes ferie PS det ver en søndag eftermiddag hvor alt havede lukket venlig hilsen Torben Ferdin kommer du forbi og har problemer så ring 20959552

• #7   9. jun 2011 Fandme god stil, Torben!

• #8   9. jun 2011 Havde jeg set dig gå der med "dunken"..
    Så var jeg straks trukket ind, hvorefter jeg havde FYRET DEN MAX AF når du lige var ud for døren... *LOL* c",)

Ej'.. Det er nu bare gas.. Dansk når det er bedst... c",)

• #9   9. jun 2011 Tja.. vi har den værste trafik-moral i dk.. smiley

En ven stod af hans r1 på motorvejstilkørslen.. jeg parkerede hurtigt min mc i kørebanen og løb ham i møde, han var heldigvis ok.. det var i myldretrafik ved en af de større byer.. 25min før der stoppede en.. men der havde vi nået at ringe efter hjælp!!

• #10   9. jun 2011 Jeg bliver samlet op selvom jeg ikke har nogen reservedunk , og det er da lidt belastende

http://www.galleries.badgirlsblog.com/albums/anastasiachristen/anastasia_christen_blue_lingerie.html

• #11   9. jun 2011 Det havde forhåbentlig gjort en forskel hvis du havde haft tommelfingeren ude..

Men der er desværre langt mellem folk som er villige til at stoppe her i det nordlige europa ;-(

• #12   9. jun 2011 Jeg har også kun været heldig den ene gang jeg løb tør. Eller dvs benzinhanen på min gamle suzuki gik i stykker, så jeg ikke kunne slå den på reserve. Jeg stod lidt efter midnat på hovedvejen mellem Randers og Grenå- midt i Løvenholm skoven. Den første bil der kommer holder ind- det er en ældre herre som jeg stadig tror var psykisk syg og måske forventede vi kunne blive venner engang. Næste bil, 10 minutter senere var en mand i en BMW- han stiger ud og spøger "Nåååå hvad så da..? er du kørt i stykker.. ?" jeg svarer.. "næ du.. den virker såmænd.. benzinhanen driller så du har vel ikke lige 5 liter benz i bagagerummet jeg kan købe af dig?" hvortil han svarer.. "hmm.." åbner bagagerummet og siger ".. jeg har godt nok de her 5 liter benzin- men du må ikke købe dem af mig!!! - du må godt få dem" Så hældte vi de 5 liter på Suzukien og jeg kunne køre ind til den nærmeste by og tanke den helt op. Den spooky mand der holdt ind allerførst kørte efter mig for at sikre at jeg klarede den- og så havde han også en undskyldning for at sludre videre i 5 minutter.. smiley

Det var en totalt surrealistisk oplevelse

• #13   9. jun 2011 Selvom jeg ikke har en skid forstand på hvordan man får en strækende motorcykel, til at køre igen, stopper jeg hver gang jeg ser en holde ind til siden.
    Jeg kan da altid køre efter en dunk benzin til folk.

Torben når du nu bor i vig, og er sådan en flink mand. Så skal du da med til vores sommerfest på Stokkebjerg lejrskole med start fredag den 8 juli.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=162403

• #14   9. jun 2011 Turen går af øde landeveje og jeg gik ca. 4 km. undervejs blev jeg "overhalet" af ikke mindre en 171 (ethundredeogenoghalfjerds) biler....
    Meget meget øde vej må man sige.... Ha ha 4km og 171 køretøjer ha ha meget øde... smiley

• #15   9. jun 2011 kom kørende i min bil i går aftes,nærmer ved midnat,hvor jeg pludseligt ser en mcist stå i vejkanten,vender så tilbage og spørger om han skal køre med og det ville han gerne,mcen gik død pga regn og han manglede kun 3-4 km til sit hus.....

• #16   9. jun 2011 Hvis du vil have hjælp kan du da bare stikke tommelfingeren frem, så skal folk nok stoppe. Det andet er noget klynkeri.

• Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 21
    #17   9. jun 2011 jep andreas a de fleste har vel også mobiltlf med og kan ringe efter hjælp,og tænk hvis alle stoppede sikke en kø.:-)

Kommentér på:
Danskernes hjælpsomhed

Annonce