11.080 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rasmus S
Rasmus S
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 19

Skal stelnummer og motornummer stemme overens ? Skal stelnummer og motornummer stemme overens ?

Jeg skal om et par dage ud og købe min første MC.
Jeg fik ikke set stelnummeret og motornummeret på cyklen.
Sælger syner den inden jeg får den.

Tjekker de til syn om stelnummeret stemmer overens med motornummeret eller hvordan foregår det ?

Jeg vil bare ikke risikere at jeg køber et lovligt stel med en stjålet motor eller lign.

Håber der er nogle som kan hjælpe.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal stelnummer og motornummer stemme overens ?
  • #1   17. jun 2011 normalt er det kun stelnummeret der bliver tjekket - tror faktisk slet ikke motornummeret er registreret? nogen der ved bedre derude?

• #2   17. jun 2011 motornummer er ikke registreret, hvis ikke er ens er motoren bare skiftet på et tidspunkt

• #3   17. jun 2011 Med mindre du kigger på HD så er motornr. ikke voldsomt interessant.

• Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 19
    #4   17. jun 2011 Okay, super. Så skal jeg bare sikre mig at stelnummeret er der inden jeg køber den. Tak for svarene allesammen. smiley

• #5   17. jun 2011 Stelnummer og Motornummer behøver ikke være ens, motoren kan jo være skiftet.

Det vil være en god idé at checke eventuel restgæld i cyklen, og til det behøver du stelnummeret - ved ikke hvad du er ved at købe og om du kender sælger godt, men det skader ikke at være sikker på ikke at komme til at hænge på et eventuelt udlæg i cyklen.

JLL

• #6   17. jun 2011 og så længe at stelnummeret er helt , dvs ikke delvist slebet/sandblæst så der kan være tvivl om hvad der står , så er motornummeret ikke så vigtigt
    skal du derimod have en genhugningsattest skal motornumeret passe til stelnummeret (ikke sagt at de skal være ens , men skal passe sammen )

ellers er det ny afgift

• #7   17. jun 2011 Der er altså også rigtig mange cykler som ikke har samme motornr og stelnr fra ny. Jeg tror endda det er størstedelen, og ikke som i gamle dage hvor de altid var ens.

• #8   17. jun 2011 matching numbers som det hedder er ikke et krav fra nogen, det er dog en stor fordel ved veteran biler og motorcykler..

• #9   17. jun 2011 som jeg skrev , de skal passe sammen , matching numbers er noget man kan finde på veteraner , bortset fra harley , eller dvs det kan man også der , men det er ikke nogen rettesnor da harley før 1970 (mener jeg) ikke brugte stelnummer men kun motornummer

jeg ved ikke hvordan det kan tydes af andre end forhandlere og synshallen men de kan sige at et givent stelnummer har haft "det" motornummer fra fabrikken af

• #10   17. jun 2011 og til trådstarters egentlige spørgsmål

hvis motoren hører til i stellet , ex gsxr750motor i gsxr750stel så tjekker de sjældent (næsten aldrig) nummeret

kommer du derimod med et RGV250stel med en RG500 i kan det nok være de lige kigger lidt på motornummeret smiley

Kommentér på:
Skal stelnummer og motornummer stemme overens ?

Annonce