{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.708 visninger | Oprettet:

nye regler for folk under 24 år fra 2013 {{forumTopicSubject}}

De nye kørekort og udstedelsen af sidde er også beskrevet på linket i bunden.

"Mere sikkerhed på motorcyklen
De mange ulykker, der sker for motorcyklister, har fået Parlamentet til at fastlægge et nyt princip om, at man - hvis man er under 24 år gammel - skal have erfaring med at køre på mindre motorcykler, før man kan sætte sig op på den store Harley Davidson. For knallerter bliver der indført en ny europæisk kategori, der betyder, at alle knallertkørere i Europa mindst skal igennem en teoriprøve, hvilket skulle være med til at øge færdselssikkerheden for de yngste trafikanter, som er mere udsat for ulykker. "

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=IM-PRESS&reference=20061207IPR01154&language=DA

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye regler for folk under 24 år fra 2013
  • #1   18. jun 2011 nu er det nok ikke den store HD der fylder meget i uheldsstatistikken,
    men eller fornuftig at der skal erfaring på mindre mc inden en stor, men har stadigvæk ikke forstået, hvorfor det ikke bare gælder alle der får Mc kort, da jeg ikke tror på der er ret meget mere fornuft ,fordi man er fyldt 24

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   18. jun 2011 Det burde gælde alle.

Promillegrænsen som de vil have ned på 0,2 burde også gælde alle.

• #3   18. jun 2011 Hørt!!!

Mener også vi skal have tvungen brug af guleveste + lys i hjelmen.
    Samt vis det regner så skal vi have gul regntøj på.

Hvor er det dejligt at vi har så mange dygtige folk til at passe på os.

• #5   18. jun 2011 banedage til alle på statens regning..!

• #6   18. jun 2011 Mirza for president!

• #7   18. jun 2011 Hørt Steffen T
    Det bliver vel så en ændring i alder fra 21 til 24 for det lille 34 hk kørekort som jeg læser det. Gad vide om de også vil udfase Frankrigs og andre Sydeuropæiske landes regel om at man kan køre 125 cc med bilkørekort. Var ellers noget jeg regnede med ville kommer hertil en dag, men det bliver nok mere restriktivt.

Men hvad, bare man selv er home free smiley

• #8   18. jun 2011 mirza fed ide 80 på langside 50 i sving
    nogle steder med 60 og 70 alt efter hvor mange kursur man har
    smiler

• #10   18. jun 2011 Jørn haha, det blir nok noget i den retning ja..

• #12   18. jun 2011 Som "en af de gamle" synes jeg også at man skulle have en form for begrænsning.

jeg tog MC kort tilbage i 1971 og kørte rundt i 4 år inden det blev tid for "villa, volvo og vovhund"

Efter 35 år uden kørsel på MC fik jeg ondt i friværdien og fik lyst at starte igen da jeg havde gyldigt kørekort til MC.

jeg mener at det er en katastrofe at man bare kan køre løs igen uden nogen form for kursus/træning.

Af respekt for at motorcykler havde udviklet sig i hvileperioden startede jeg ud på en lille LTD 454 det første år for at få rutinen og rytmen ind i kroppen igen. den var ikke større end at jeg kunne magte den. var så forbi VS 800 som jeg kørte 3 sæsoner og 36.000 km. på inden jeg købte min nuværende.

Så-jo jeg er absolut fortaler for at man indfører en generel begrænsning uanset om man er ny eller man starter igen efter en lang pause.

hvilke begrænsninger der skal være for helt nye/unge motorcyklister har jeg selvfølgelig en mening om, men den holder jeg for mig selv :-))

Gert

• #13   18. jun 2011 Der står jo ikke noget konkret omkring motorcykelkørekort?

Hvor lang tid er "erfaringsperioden"? 18-24 år altså 6 år får man må køre stor mc? eller 2 år så man stadig får det stor når man fylder 20 hvis man har taget kørekort som 18 årig? eller noget helt andet? Ikke at det ændre det store for mig, men syntes nu det er lidt sparsomt med info om hvad regelændringerne egentlig kommer til at betyde rent praktisk?

Og noget helt andet, det kommer jo til at kræve en helvedes administration at klare det, så hvorfor ikke bare et generelt "EU ID kort / pas", hvor alle oplysninger indgår? Pas info, kørekort info, sygesikring info, arbejdstilladser, osv. osv. det er jo alligevel den vej det går, hvorfor så ikke dække alt ind i et system? Tænker jeg smiley

Mvh. Mathias

• #14   18. jun 2011 Enig, de kunne da ligeså godt kunne sænke grænsen til 0 istedet for det der pjat med 0,2...

• ... NRL .
    ... NRL . Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Emner: 36 Svar: 49
    #15   18. jun 2011 jeg er 21år...
    vil det så sige at hvis jeg tager kortet i år eller næste år, så kommer det ikke til at gælde mig???

bare for at være sikker...

• #16   18. jun 2011 Undskyld, men den artikel der er fra 2006, og der har ikke været snak om det siden!

• #17   18. jun 2011 Så vidt jeg kan se mig frem til så er den dog vedtaget..

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=TA&reference=P6-TA-2006-0587&language=DA&ring=A6-2006-0414

Men den eneste ændring jeg lige kan se er at grænsen flyttes fra 21 til 24 år, reglerne omkring 2 års erfaring er stadig de samme, og man kan stadig få stort kørekort som 20 årig. Hvis man tager motorcykelkørekort som 21 årig får man så først stort kørekort som 23 årig..
    Men hvornår de forskellige dele træder i kraft har jeg ikke lige tjekket op på.. Det er noget halv kringlet tekst at finde rundt i smiley

Mvh. Mathias

• #18   18. jun 2011 Nu syntes jeg flere af jer fratager folks eget ansvar og i mine øjne er der mange der ikke behøver lille kørekort før det store erhverves.

Det handler vel om personen der vrider i gashåndtaget. Jeg selv har lige fået kørekort og er startet på en Yamaha xjr 1300 og kunne ikke drømme om mindre.

Og til alle jer nervøse der tænker på mit helbred så går det faktisk rigtig godt med håndteringen.

• #19   18. jun 2011 En Harley er altså pissefarlig!
    http://www.youtube.com/watch?v=TEBCTIlfMow

Det vil være umuligt at administrere pauser, hvis man ikke kører i en årrække. Jeg kan ikke se, hvordan man skal kunne holde styr på det, uden vi bliver kneppet af alverdens regler.

• #20   18. jun 2011 Søren: Det er rigtigt, de bliver også overvåget i vildskab. Jeg vil nødig have samme systemer i min bil. Det vil være dyrt at få indført, det er tvivlsomt, om det kan lade sig gøre for et nogenlunde anstændigt beløb. Og vi kommer selv til at betale..

• #21   19. jun 2011 gi den gas.. godt man er det dobbelte af 24 he he . mvh hc

• #22   19. jun 2011 mener at kunne huske at grænsen for lille kort også bliver ændret til 45hk istedet for 33/34hk, så er det jo bare at starte på en syret motard

• #23   19. jun 2011 24 virker lidt tilfældigt, så derfor er det fjollet.

Man kunne derimod tale en udmærket sag for, at ingen nogensinde skulle kunne køre på motorcykler med over X hestekræfter. For helt ærligt: De her R1, ZX1-R, og hvad de ellers hedder-maskiner med flere hestekræfter end deres vægt i kilo, har jo reelt ingenting at gøre på vores veje... De er ikke transportmidler, de er store drenges legetøj.

• #24   19. jun 2011 Syntes man skulle hæve promille grænsen, jeg kører bedst med en bette ski på !!!

• #25   19. jun 2011 jeg ville nu sige at de er *også* store drenges legetøg Andreas, kender mange der har deres 1000 sportscykel som både transport/sjov/baneged og ikke kun som legetøj

• #26   19. jun 2011 Jesper H > Jeg er sådan set heller ikke for alle mulige forbud, så vi er ikke uenige. Jeg mente bare, at hvis man vil tale for trafiksikkerhed, synes jeg sagen "hvorfor skal nogen have lov til at køre på rene racermaskiner på vores veje?" er væsentligt bedre end "hvorfor skal folk under 24 have lov til at have mere end 34 hestekræfter?". Det sidste er lidt tilfældigt, det første er en valid pointe. Små 200 hestekræfter på en motorcykel er lidt vanvittigt (men fedt, bestemt), og opfordrer ikke ligefrem til rolig afslappet kørsel.

• #27   19. jun 2011 ...hallo andraes......De her R1, ZX1-R, og hvad de ellers hedder-maskiner med flere hestekræfter end deres vægt i kilo, har jo reelt ingenting at gøre på vores veje... De er ikke transportmidler, de er store drenges legetøj. bare du aldrig blir trafik minister, , du er da helt ude i hampen, hva er der galt med ordentligt legetøj, , mvh hc

• #28   19. jun 2011 nååå ser du ikke mener det så slemt, , forsat god aften, , mvh hc

Kommentér på:
nye regler for folk under 24 år fra 2013

Annonce