2.663 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

hovedpine efter længere tids kørsel med hjelm hovedpine efter længere tids kørsel med hjelm

Jeg har godt set det andet indlæg, jeg får dog bare helt hovedpine efter 30-60 min på cyklen - det er sådan en billig en til 700 fra thansen.
Har kigget på en scorpion exo 100 air til 2300-2500 kr - tror i at det kan mærkes markant (staves?)?

Træt af hovedpine?
På AltOmSundhed.dk kan du læse meget mere om ondt i hovedet. Du kan læse om hvordan det opstår, hvordan det går væk og meget, meget mere på Altomsundhed.dk.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hovedpine efter længere tids kørsel med hjelm
  • #1   20. jun 2011 Har selv haft en T-hansen hjelm og støjen var enorm!
    Jeg skiftede så til en CABERG fra Louis til 1600,- (på tilbud til det halve)
    det kan jeg absolut mærke.

Kender ikke Scorpion, men alt er bedre end t-hansen hjelmen.

• #2   20. jun 2011 Din hjelm er sansynligvis for lille..

• #3   20. jun 2011 Måske kan det mærkes, ville råde dig til at gå ud i en mc forretning og prøve nogle forskellige der finder du hurtig ud af hvordan en hjelm skal sidde.

• #4   20. jun 2011 Havde også det problem i starten med min SHOEI XR 1100 men tror den har givet sig lidt efter et par ugers brug.

• #5   20. jun 2011 Jeg har kørt med scorpion i et lille års tid, den passer PERFEKT på mig.
    Det fede er at den kan pustes op så den bare sidder fast. Og ved at gøre det lukker man os for støjen.
    Min mening.
    En kanon hjelm, der sidder godt fast på hovedet uden at klemme forkerte steder.... Og GODT støjsvag.

• #6   20. jun 2011 Nu har jeg ikke fået kortet endnu, men når jeg fået det, tar jeg ud og prøver sådan en scorpion hjelm, og håber jeg kan mærke forskel. Men tak for alle jeres svar, tror nok den strammer de forkerte steder smiley

• #7   20. jun 2011 Har lige været ude og prøvekøre en Shark RSR2 og en Scorpion EXO1000, er skide smart med de kindpuder der kan pustes op i EXO1000 hjelmen, men den vejer altså lige meget nok, også syntes jeg de solbriller det har indbygget er belastende, selvom jeg ikke havde dem åbne kunne jeg stadig se kanten af brillen side og rasle i toppen... men nu er jeg heller ikke tilhænger af sådan noget ekstra lir, så er nok bare mig der er lidt negativ smiley

Shark RSR'en er nok den jeg helst vil vælge, syntes den virkede til at side mere stabilt på min knold ved høje hastigheder, syntes når man kom over 200 med scorpioen føltes det som om der kom turbulens oppe på toppen af hjelmen, syntes ikke der var noget af det på shark'en.

• #8   20. jun 2011 Hvis hjelmen er helt ny, så giv den lidt tid. I starten kunne jeg kun have min nye Schubert C3c på i 1 time. Den sidder som støbt på min krydder nu.

• #9   21. jun 2011 en ny hjelm skal sidde perfect fra dag et.
    alternativt få en hjem-erklæring,og kør uden!!

• #10   21. jun 2011 Appropo - nogen derude der rent faktisk har sårn erklæring? gik egentlig og troede det hørte fortiden til - hvordan f... får man overtalt sin læge til sådan en fidus?

• #11   21. jun 2011 >Morten C
    Ved at have et intellekt af en sådan beskaffenhed, at lægen overhovedet ikke ser det som et tab for samfundet, hvis man vælter alvorligt!

• #12   21. jun 2011 kasper.. syntes godt om dit svar ;o)

man burde fanme ikke få sådan en erklæring,,, det er da vist det man kalder hul i hoved

• #13   21. jun 2011 Tag den med sindsro. Hovedpine kan skyldes tre ting:

For lille hjelm

Larm

Ikke erkendt klaustrofobi

Det sidste er det MINDST sandsynlige, så det med en lægeerklæring der fritager dig for at køre med hjelm er det sidste du kan prøve.

Larm - køb dig et par ørepropper, det er under alle omstændigheder er rimelig god og billig ide.

For lille hjelm - vær lige lidt tålmodig. Hjelmens indmad sætter sig.

Hvis hovedpinen forsvinder med ørepropperne kan du efter et par uger køre uden. Får du så hovedpine, kan du forsøge om det hjælper med en anden hjelm eller vælge at klare det med ørepropper.

• #15   21. jun 2011 Nu kan min mc ikke komme op på 200 km/t - max tror jeg er 160-170, og det skal jeg alligevel ikke prøve lige til at sterte med - og så vil jeg faktisk godt have solbriller i, men hvis det rasler, kommer det måske på tænkehylden igen.
    Og jeg får hovedpine ved blandet kørsel - som sagt har jeg ikke kortet endnu, og de sidste ture jeg har været på, har været mest landevej, men også lidt by og motorvej. Men har på fornemmelsen at den strammer i siderne - har lige spillet lidt computer med hørebøffer på, og der fik jeg også hovedpine til sidst, og de strammer jo også lidt på siderne.

Men prøver en scorpion og måske en anden hjelm, når jeg har fået kortet - så kan jeg tage den derfra.

ps. nogle der ved om hvis man prøver en hjelm, om man så må køre 1 - 1½ time for at prøve den over længere tid - eller skal man bare købe den og så bytte den hvis den ikke passer ?

• #16   21. jun 2011 Det her lyder allermest som om du har et problem med støj. Du er uvant med hørebøffer, du er uvant med "hard hat", så det vil du altid mærke, men det er næppe det, du får ondt af:-)

Gå på apoteket og spender en tyver på ørepropper:-)

• #17   21. jun 2011 Jeg har nogle ørepropper, så prøver dem nok når jeg kan kører - men vil sgu også have en ny hjelm alligevel smiley

• #18   21. jun 2011 Har lige sat en ny hjelm til salg hint hint smiley
    Men den EXO1000 du tænker på er nu også en fin hjelm, altså solbrillerne sidder ikke og rasler rundt, de vibrere lidt og man kan lige se 1-2mm af kanten af dem når man ligger ned på cyklen, så det er i de ekstremer du opdager det, når du bare køre rundt normalt så vil du nok ikke opdage det :).

• #19   21. jun 2011 Jeg bruger medium - og skal helst være mat sort smiley
    Men okay, fair nok, så blir det nok den exo i sidste ende smiley

• #20   21. jun 2011 Mikkel du skal ikke vælge hjelm ud fra udseende, men hvordan den sidder på dit hoved.

• #21   21. jun 2011 simon T: og man skal kun vælge MC ud fra behov ? smiley
    Man kan da sagtens have nogen krav til ens hjelm ?, jeg gad sq heller ikke køre rundt med en potte jeg syntes var pisse grim.

Og en hjelm vil altså aldrig komme til at sidde 100% fast på ens knold, og alt efter hvordan ens cykel er designet med vinden, så kan det være pænt trælst.
    Har været rundt og prøve alle de kendte mærker, fordi jeg syntes at når man kørte 160km/t på motorvejen, så blev mit hoved blæst rundt og hjelmen bevægede sig, men det er altså pga designet på min cykel, og ikke hjelmene

Kommentér på:
hovedpine efter længere tids kørsel med hjelm

Annonce