{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kawasaki versys eller triumph tiger 800
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   23. jun 2011 Har du overvejet andre?

    Den første er fornuftig - den anden er lidt mere vovet - begge er dog ret afmålte med hensyn til effekten og "Holy Shit!" følelsen.

    Med andre ord, mangler de effekt for at være rigtigt sjove...


  • #2   23. jun 2011 Synes bestemt ikke en versys mangler kræfter. Den er rigelig sjov med dem den har. Den er ikke kun når man vrider håndtaget i bund på en lige vej, at de skal underholde. Tværtimod.
    På en snoet landevej er fun-factoren på en versys svær at slå.

    Tiger har jeg ikke prøvet. Ville dog også tage BMW f650gs med i overvejelserne.


  • #3   23. jun 2011 ja det har jeg lidt.. forstået på den måde jeg er ikke intressert i naked street bikes eller ultimativ touring. så jeg tænkte dette var en god løsning, da jeg gerne ville holde farten lidt nede men samtidig have det super sjovt

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   23. jun 2011 Jeg synes Versys'en mangler kræfter - den kunne sagtens have 15-20 mere uden at miste fokus.

    Der mangler lidt vildskab....


  • #5   23. jun 2011 Begge cykler kører skide godt. De er begge svingliderlige, Versys en smule mere end Tiger 800 som jo også kører med 192 forhjul kontra Versys´ 17"
    Motoren i Versys skal have stor ros, den føles langt kraftigere end sine 65 HK burde og er sjov på de snoede veje men JEG mangler lidt flere krafter i toppen.
    Triplen i Tiger 800 er en lille perle, trækker fantastisk, lyder godt og har både godt moment og fint træk hele vejen op til det røde felt.

    Jeg er 182cmm og jeg sidder ok på Versys ( tror det forhøjede org. Kawa gelsæde vil gøre det til en super siddeplads )
    Tiger 800 er som skabt til mig, fodstillingen er lidt lavere og lidt længere fremme end på Versys og det tiltaler mig.

    Vindskærmen på begge jeg har prøvet var standart og her gav Tiger 800 lidt mere læ og lidt mindre turbolens end Versys.

    Jeg er rigtig glad for begge cykler og de giver giver mig et dilemma. Begge ville jeg tourer Europa tyndt på uden problemer. Jeg tro i længden at Tiger 800 ville give mig DET ekstra i sine flere kræfter og for mit vedkommende bedre siddestilling ab fabrik at den lige sniger sig forbi Versys på målstregen.
    Når min pengepung så kommer ind i billedet så det en HALT ande snak for den store prisforskel på den gamle model Versys du kan finde hos forhandleren og så den nye Tiger 800 der kommer til August så står Versys LANGT stærkere.

    Men dilemmaet opstår for hvis jeg køber en Versys vil jeg glæde mig over besparelsen men altid tænke på Tigeren.

    Derfor beholder jeg min Z750 lidt endnu smiley

    Men som det oftest og klogest skrives i disse tråde, prøv begge, du kunne jo have en anden opfattelse end jeg.


  • #6   23. jun 2011 ha ha det er lige sådanne jeg har det ... godt beskrevet smiley

  • #7   24. jun 2011 Jeg køre er6n godt nok med 82 hk på hjulet, men bare der kommer et andet luftfilter, potte og powercommander, får den et helt andet træk end standart
    samlet pris for det 6000.-

    når vi har kørt små veje/sving er der endnu ingen der har kunne trække fra mig, jeg ville ikke være i tvivl

    du skal også medtænke når du engang vil sælge, hvad er nemmest at komme af med.

    Har set ER6F fås til 85000 endnu


  • #8   24. jun 2011 Har du bevidst undladt den 2-cylindret BMW 650/800 GS? Hvis ikke er den da oplagt som jævnbyrdig konkurrent til Tiger. Den har været på markedet nogle år hvorfor det er muligt at finde brugte eksemplarer og på den måde spare lidt.
    I øvrigt er der en sammenligningstest i BIKE nr 6.


  • #9   24. jun 2011 BMW f800 Gs vinder over tigeren i test

  • #11   24. jun 2011 Kan som de andre kun anbefale Versys'en

    Har også overvejet at opgradere fra Versys til Tiger, men de penge som prisforskellen udgør kan bruges til mange sjove ferier og ture ud i det blå. Jeg har ikke prøvet Tigeren endnu, men uden overhovedet at vide om det er tilfældet, så frygter lidt at den er for blød i det til min smag, det er Versys'en heldigvis ikke. Den æææælsker at blive revet rundt i selv de skarpeste hårnålesving, time efter time. Ikke at jeg er den nye Rossi slet ikke, jeg hader bare slatne cykler med for bløde stel smiley

    Bare sørg for at skifte de bremseklodser ASAP! Den bremser uanmindeligt dårligt med de standardmonterede klodser og er komplet blottet for føling med bremsepunkt osv. Med Lucas eller Brembo klodser er det som at få en helt ny cykel, så lad være med at dømme den på de dårlige bremser, hvis det er det der holder dig tilbage.

    Antallet af hestekræfter er nu også en sjov størrelse, min fars Bandit har ikke en chance imod den i acceleration trods den "har" væsentligt flere kræfter (65 vs 78 hk), uanset hvem af os der kører den. Når det så er sagt, synes jeg det er totalt irrelevant om den er hurtig ligeud. Den sjoveste mc jeg har prøvet (og ejet) er en Yamaha SZR og den har kun 48 hk, men kan alligevel sagtens følge med og køre fra de fleste på de snoede, selv når der køres frisk til.


  • #13   24. jun 2011 Har kun prøvet versys, den havde jeg så til låns et par dage hvor mit uhyre var til 1000km eftersyn, det er virkelig en sjov lille cykel under de fleste forhold smiley

    Kim.


  • #15   26. jun 2011 Tak for alle svarende smiley jeg skal prøve kører tigeren næste uge samt BMW . Jeg syntes dog stadig versys er super spændende men nok mest pga prisen i forhold til de andre. Men jeg kan mærke det trækker hen af mod tigeren , syntes den er tilpas speciel og super fed at se på smiley men er spændt på prøve tigeren mod f800 .
    Jeg skal nok lige vende tilbage hvad det bliver smiley
    Igen tak for alle svarerende


  • #16   26. jun 2011 I hele den her sammenligning skal man have for øje at Versys´ lave pris er på overgemte modeller. Den nye Versys der kom i 2010 koster kr. 134.999,- og så ser situationen for mange nok lidt anderledes ud smiley

    God prøvetur, husk at fortælle os om dine oplevelser


  • #17   26. jun 2011 SirCajun:

    Yep! Det er korrekt, men udover designet er der ikke sket de helt store ændringer.

    Designet og at motoren har fået gummiophæng er nok de største ændringer. Vibrationerne har dog aldrig været et problem og designet tjaaah... Kan man leve med det gamle så er der ingen grund til at give så meget mere for den nye model.

    Men 134.999,- er også alt for dyrt. Så havde jeg helt sikkert hellere sprunget på Triumph'en til 139.000,-* hvis den altså er så god som folk siger smiley

    * Triumph: (link fjernet)
    (fjern stregerne i 1-2-3, så virker linket)


  • #18   8. aug 2011 Så kom der en afgørelse smiley langt om længe..

    det bliver en versys (den billige model)

    Triumph levede slet ikke op til min forventning.. den raslede og gas responsen var vildt elendigt meget såen off / on .. jeg prøvede versys først i holbæk og så ud til stevens mc og prøve triumphen, men mens jeg kørte på tigeren sad jeg og tænkte på versysen hvor sjov den var at køre smiley slet ikke så køn som tigeren men meget sjovere syntes jeg og ja så er der jo lige det med prisen smiley som et ekstra + . dog syntes jeg versys rystet en del... så meget faktisk at man ikke kunne bruge sidespejlene... er det normalt...

    mvh. thomas


  • #19   8. aug 2011 Tillykke så smiley

    Fik du prøvet BMWen og hvad var dommen?


  • #20   8. aug 2011 tak tak smiley

    nej fik ikke prøvet bmw da den lige bliver for dyr for mig i denne omgang,


  • #23   9. aug 2011 Cool, er sikker på at du nok skal blive glad for den.

    Især hvis du husker at skifte de bremseklodser! smiley

    Synes nu godt man kan bruge sidespejlene ved de fleste omdrejninger, men det er en lidt rystende oplevelse...


  • #24   10. aug 2011 ha ha ja det er det sgu godt nok smiley ja bremserne er ikke lige de bedste.. hvilken klodser kan du anbefale ?? men egengtlig spøjst de ikke er gode nok som standart.

  • #26   10. aug 2011 ok takker smiley

  • #27   10. aug 2011 Lucas eller Brembo klodser var dem der fik bedst anmeldelser i en større tysk undersøgelse jeg læste for nyligt. Brembo var bedst på slidstyrken, men også klart dyrest, ellers var det lige op på de to mærker, mht føling, bremsekraft, varmeegenskaber, regn osv.

    Har læst om andre Versys ejere, der som Don T der er glade for SBS.

    Alt er sikkert bedre, men hvis du holder dig til et af de tre mærker, går du nok ikke helt galt i byen smiley


  • #28   12. aug 2011 Helt enig med Don T vedr. SBS Sinther, de klarer nemt en banedag også og bider SÅ meget bedre end Kawasakis originale klodser. Og så er SBS jo danksproduceret smiley

Kommentér på:
kawasaki versys eller triumph tiger 800

Annonce