{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia sr 125 vs MZ etz 301
  • #1   4. jul 2011 SR125 fordi det er nemt, MZ fordi det er sjovt.

• #2   4. jul 2011 MZ er nemt.

• #3   4. jul 2011 Hej.
    Før du køber MZèn, syntes jeg du skal undersøge adgangen til reservedele til den. Derefter vælger du sikkert Apriliaen.

• #4   4. jul 2011 Poul A: Reservedele til en MZ ETZ er bestemt ikke et problem. De findes i bunkevis, også i nyt. Derimod vil jeg mene reservedele til en SR125 kan være svære at finde, da den er fra Aprillias fortid, hvor der ikke lige var tænkt på reservedelssituationen.

• #5   5. jul 2011 Jesper
    At reservede til MZ ikke er et problem, kommer vel meget an på hvilket serviceniveau man ønsker. Prøv at gå ind i en vilkårlig dansk mc butik, og spørg efter stumper til en MZ! Hvor meget hjælp og hvor mange MZ stumper tror du de kan bidrage med? Alt kan sikkert findes - bare du har tålmodighed nok. Veteran folket køber da også stumper til en BSA fra tyverne - om ikke på andre tidspunkter, så de to gange om året, når der er stumpemarked i Herning. Så vist kan reservedele findes, bare du har tålmodighed nok. Jef har stået bag disken i mc-butik i mange år, så jeg kender godt problematikken.

• #6   5. jul 2011 Poul A: Hvis du har stået bag disken i en MC butik i mange år, burde du bestemt have viden og erfaring nok til at vide, at reservedele til en Aprillia SR125 bestemt ikke er let tilgængeligt. Ikke mindst fordi modellen er fra dengang det ikke gik så godt hos Aprilia, men også fordi italienerne generelt har en dårlig historie for det med reservedele. Er dog blevet en del bedre de sidste par år.
    Du burde så også have erfaring og viden nok til at vide, at der gældende for MZ, er tale om et mærke som har en stor skare af tilhængere, og der kører mange af dem syd for Danmark.
    Desuden er der også en klub i Danmark hvor der er en stor viden at trække på. Og med 2 klik fra Google ender man her (blandt mange muligheder):
    http://www.hoejlunds-auto.dk/mz.htm
    Du vil så også blive overrasket over at få at vide, at man ikke skal njdes på stumpemarked 2 gange om året for at få reservedele til både BSA og MZ. Desuden kommer det nok også bag på dig, at man på internettet tit kan få et højere serviceniveau en i den fysiske butik, selvom manden bag skranken har stået i en MC butik i mange år.

• #7   5. jul 2011 Jesper.
    Jeg har selv været forhandler af begge fabrikater, hvilket har lært mig, at kvaliteten på en Aprilia SR125, er væsentlig højere end på en Østtysk MZ. Jeg ved derfor også at reservedels forbruget af vitale dele vil være højere på en MZ end på en Aprilia. SR125èren deler forøvrigt dele med flere af Aprilias andre modeller. En MZ deler forøvrigt få tændingskomponenter med en Wartburg, hvis du antager dette højner kvaliteten.
    Langt de fleste danske motorcyklister laver kun minimale serviceeftersyn/reparationer selv. Hvis Nikolai S tilhører flertalsgruppen, vil han således køre sin mc på værksted for rep/vedligeholdelse. Han kan selvfølgelig køre til Stege på Møn, som du linker til - måske lidt langt, hvis Nikolai bor i f.eks Nordjylland. Nikolai kan selvfølgelig også "prøve" at finde sine dele på nettet, betale "lidt" porto fra f.eks. Ukraine, eller hvor han finder delene - medbringe delene til et anerkendt værksted og bede dem foretage reparationen med de medbragte dele ( håber du allerede her fornemmer hvor lykkelig værkstedet bliver )
    Jeg er velvidende at en del stumper handles på nettet. At du oplever et højere serviceniveau her, kan evt skyldes at du hat været i mange danske mc-butikker, for at spørge om gode råd og priser, for derefter at lave en net-handel. Kan ekspedienten huske dig for denne handling, kan du vel ikke fortænke ham/hende i at være "kort for hovedet" ved din næste henvendelse. Been there - done that....

Kommentér på:
Aprilia sr 125 vs MZ etz 301

Annonce