Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udstødning, full system og slip on
  • #1   4. jul 2011 Et full system er inc. forrør...
    Slipon er "kun" den bagerste potte... c",)

• #2   4. jul 2011 Det tænkte jeg nok smiley

Tak for svaret smiley

• #3   4. jul 2011 'selv orsag...

Køb nu rigligt.. c",)

• #4   4. jul 2011 og det er så ???

• #5   4. jul 2011 Et brugt, fuld system, når man nu alligevel er i gang

• #6   4. jul 2011 Vil til hver tid vælge en slipon. Det er nemmere hvis maskinen skal : Til syn, på kørekursus hvor der ikke må larmes. Et smut syd på (politiet er meget skrappere vedr. støj). Lyden er ikke meget anderledes end slip on - slip kan evt. kortes op. + 5hk på et papir fra en optimistisk testbænk kan kun bruges ved pølsevognen.

• #7   5. jul 2011 Det er jo bare at smide DB-killer i, det gør ingen forskel.
    Jeg er glad for den yderlige vægtbesparelse samt udseendet.

• #8   5. jul 2011 Henrik C: hvir fra ved du tysk politi er mere emsige vedr. støj...? Der er godt nok mange tyskere der for bøder dagligt, der kører lige så mange med råberør kontra original som herhjemme... Jeg har snakket med et par stykker der er blevet stoppet i tyskland, med full system, uden problemer med støj...
    De 5hk på toppen er sku ligemeget i forhold til de 15-30% mere effekt i mellemområdet og den mere skarpe gasrespons...

Jeg har selv full system på min hornet...
    Jeg vil hellere bruge de 30min det tager at skifte fra full system til original + lægge andet map på pc3, hvis jeg skal noget der kræver mere dæmpning en db killeren kan klare, end køre rundt med 10kg dødvægt under motoren hele tiden + en slipon...

/ Bülow...

• #9   5. jul 2011 Vægtbesparelse på 10kg på forrørrene alene er nok lige lovligt optimistisk.
    (link fjernet)
    Standard 7,5kg Fuldsystem stål 6kg Fuldsystem titan 4.4 kg
    15-30 procent effektforøgelse i mellemområdet ALENE ved skift af forrør - Smid lige et par link!

• #10   5. jul 2011 Jeg kører med Arrow forrør og pro-race dæmper, det vejer ca 3kg samlet med fjedre, hvor det originale forrør og dæmper vejer ca 12kg samlet med originale spændebånd, de kræver så også 2 ophæng mere monteret end arrow men det er nok ikke det der vejer mest...

Nu kører en hornet med en mega katalysator og en mapping der tilgodeser miljøkrav, desuden skriver jeg heller ikke 15-30% mere effekt KUN ved forrør, men man skifter heller ikke til fullsystem uden at give mere brændstof...

Nu linker du til en CBR600RR og der er mere rør, men det originale er også lettere end på en hornet...

/ Bülow...

• #11   5. jul 2011 @Bulow

Hvad víl mapping sige? smiley

• #12   5. jul 2011 Det er det program der ligger i styreboksen, til bl.a benz/luft blanding... Det er et standart map der bliver brugt på mange mc´er af samme model, der kan godt være forskel alt efter hvor i verden den skal hen...

Jeg har monteret en powercommander og fået mc´en rullet ind, så benzin/luft blandingen er justeret ind til præcis min motor og den opsætning jeg kører med...

/ Bülow...

• #13   5. jul 2011 Okay, skal jeg have indstillet noget hvis jeg sætter en anden udstødning på? smiley

• #14   5. jul 2011 Måske...
    En karburator mc skal dyses om hvis der kommer full system på, og måske ved en slip-on/bolt-on...
    En indsprøjtnings mc skal have en anden boks på ved full system, og måske ved slip-on/bolt-on...

Det er ikke noget man bare kan sætte på og så bare køre... Det kan blive dyrt...

Jeg gav 1500kr for at få min justeret ind, det synes jeg ikke er galt i forhold til et motorhavari...

/ Bülow...

• #15   5. jul 2011 Den skal på en Kawasaki Ninja 250R, den er vidst med indsprøjtning, er den ikke?

• #16   5. jul 2011 Jo din ninja er med indsprøjtning. Hvis det kun for lyden så på med en slipon. Hvis du vil have flere hk. så ville jeg købe en anden mc i dit tilfælde. Du kommer let over 10000kr i stumper , fuldsystem, luftfilter,powercommander og rulning på testbænk - i min verden hænger det regnestykke slet ikke sammen. Og din mc stiger overhovedet ikke tilsvarende i værdi.

• #17   6. jul 2011 Henrik C: Det har ikke noget med pris kontra værdi at gøre... Det er jo lige meget hvad det koster, når det er hobby...
    Det vil jo aldrig kunne lade sig gøre at lave noget som helst om på sin mc, hvis den skulle stige tilsvarende i værdi... Hvis folk tror den gør det, kan jeg godt forstå der er mange alt for dyre mc´er til salg...

Banditten: Hvis du vil have full system på, skal du selvfølgelig købe det... Enig med Henrik i at det kan gøres for 8-10.000kr, Arrow fullsystem koster 5400kr ved mo2parts.dk, så skal du have et highflowfilter (k&n, greenstuff, ligtech osv), 1 powercommander V kan bl.a fåes her: http://www.intobikes.co.uk/products/002718/006856/Dynojet_Power_Commander_V_suitable_for_Kawasaki_Ninja_250R_2009?mn=6&pt=45, det hele monteres og så skal den rulles ind... Til pc V kan man også købe en autotune boks og sætte på, så skal den ikke rulles + boksen hele tiden ændre dit map efter bl.a kørestil, temperaturforskel...

Hvis du vælger kun at købe en slip-on, vil jeg tro du godt kan køre uden pc V men det giver lige det sidste at få den sammen med...

/ Bülow...

• #18   6. jul 2011 Det bliver sku et fullsystem smiley

Hvor kan man få fat på sådan en autotune boks?

Og hvad vil pc v sige? smiley

• #19   6. jul 2011 Sådan... smiley

pc V er bare en forkortelse af powercommander V(5)... Autotune købes samme sted som pc V... Det er bare søge rundt... Med hensyn til fullsystem, er det nemmest hvis der er gjort klar til lambda/wideband sonde...

/ Bülow...

• #20   6. jul 2011 Har søgt lidt på nettet, men kan sku ikke rigtig finde noget smiley

Kan du evt smide et link til en autotune boks og et filter? det kunne være super fedt hvis du gider det smiley

lambda/wideband sonde, hvad til det sige? smiley

• #21   6. jul 2011 Har lige endnu et spørgsmål, håber det er ok smiley

Jeg har kun et lille mc kørekort, også må man jo kun køre med maks 34hk, og når jeg får smækket de dele på der, får den jo nogle flere HK, tror du det vil give problemer med politiet osv? smiley

• #22   6. jul 2011 Det tror jeg ikke giver nogle problemer... Du for ikke ret meget mere topeffekt på en lille 250r, måske 1-3hk...
    Hvis du for den rullet og for en rulle attest, så står der sikkert hvor mange hk den har på baghjulet og der tror jeg ikke du kommer over 34hk når den er opgivet til 33hk fra fabrikken og det er målt på krumtappen...

Den rullefelts udskrift kan bruges som dokumentation, hvis du skulle ende i retten, og den burde være gangbar... I min læretid som mc mekaniker, lavede jeg ændringer på luftfilterkassen og satte en større dyse i 3 GS500F for en køreskole, han skulle have dem på rullefelt for at dokumentere de havde nok hk til at blive brugt til stor mc kørekort... De blev godkendt pga rullefelts attesten...

/ Bülow...

• #23   6. jul 2011 Super smiley

Kunne du klare det med linkene? gerne danske sider smiley

• #24   6. jul 2011 K&N filter & pc V + autotune: wwwdot-e.dk Der er links til alle forhandlere og dot-e godkendte rullefelt...
    Arrow full system & Ligtech airfilters: www.mo2parts.dk

Det behøver ikke være et dot-e godkendt ruleefelt den bliver rullet ind på, det skal bare være et sted der ved hvad de laver og tager sig den tid der skal til...

/ Bülow...

• #25   6. jul 2011 Okay, mange tak for at du gad at tage dig tid til at hjælpe mig smiley

• #26   7. jul 2011 Så lidt... Det er vel derfor vi er her, for at hjælpe og få hjælp... smiley

Go fornøjelse med projektet...

/ Bülow...

• #27   7. jul 2011 Jo tak smiley

Skal ud og hente den imorgen, så det bliver rigtigt fedt smiley

Men kan sku ikke finde nogen links til nogle der forhanlder pc V og filter inde på den hjemmeside du smed et link til? smiley

• #28   7. jul 2011 (link fjernet)

Den er godt nok lidt gammel, da jeg ved frederikshavns mc center lukkede for 2-3 år siden... Men ellers prøv dig frem med dem der ligger i dit nærområde...

/ Bülow...

• #29   7. jul 2011 Tusind tak, kan se at der er et par stykker der ligger tæt ved mig smiley

Kommentér på:
udstødning, full system og slip on

Annonce