{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Ny Falco {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg bliver snart ejer af en en fabriksny Aprilia Falco, og jeg glæder mig. smiley

Er der nogen herinde der har erfaring med, om den sviner meget fra baghjulet og op under sædet, og om det derfor er nødvendigt at, montere "hugger".
Og hvor kan man evt. få fat i sådan een der passer uden den størrer ombygning?

Ellers god aprilia sommer til alle...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Falco
  • #1   19. maj 2006 Min erfaring med hugger er nu at det sviner næsten lige så meget med der er bare lidt mere at gøre rent og den eneste grund til at jeg har en på er for synets skyld...

    Eller´s god majia sommer til alle smiley


  • #2   19. maj 2006 Du skulle hellere smide en Millesvinger på :o)

    Fin cykel, jeg elsker min.

    Her kan du få svar på cirka alt der er at vide om Falco.

    http://www.apriliaforum.com/forums/

    Det første du skal gøre er at de-restricte den.

    http://www.geocities.com/sl_mille/derestrict.html


  • #3   19. maj 2006 Troede ikke de producerede Falco´n mere!

    Mvh Peter


  • #5   19. maj 2006 Hej igen.

    Tak til alle for hurtig responce.

    PETER A > Det gør de heller ikke, men en forhandler havde en ny 2004 model Bronco stående - den nappede jeg... smiley

    MARC J > Så lige et par Falcoer på det link som Søren sendte, og de var monteret med Mille svinger - det så sq rigtigt godt ud, men det må lige vente lidt. Derimod, hvad giver det og "de-restricte" den og kan det uden videre gøres, osse selvom jeg monterer Aprilia racing kittet med potter og chip..???

    Med hensyn til "huggeren" tror jeg den bliver monteret under alle omstændigheder. Det ser jo meget godt ud.



  • #6   19. maj 2006 Millesvingeren er bare et fedt alternativ, jeg skal have en på til vinter. Måske sammen med en komplet Mille 2-2 racer udstødning.

    Anyway, en restricted Falco har efter sigende ca. 106 heste på krumtappen, en de-restricted har ca. 118. Du klipper en ledning og fjerner begrænseren i indsugningen. Begrænseren er 38 mm i diameter og skal fodre 2 51 mm spjældhuse. Når begrænseren er fjernet er hullet omkring 90 mm.

    Det tage max en halv time, og værktøjet har du i dit værktøjssæt. Bortset fra skævbider, den skal du selv have. Når der tunes, mener jeg de starter med at de-restricte, så det skal gøre under alle omstændigheder.

    Den reagerer også meget bedre end før, du får en meget bedre cykel!

    Jeg har så også lige sat Wolf potter på, de larmer! Skal have en powercommander inden længe, den kører for magert nu.


  • #7   19. maj 2006 Hej Per og stort tillykke.
    Det fortryder du ALDRIG. Jeg har kørt over 70.000km på min Falco uden problemer, det er bare sagen.
    Hvilken landsdel kommer du fra?

    Mvh.

    Jan L


  • #8   19. maj 2006 Damn... Jeg vidste jeg skulle ha´ købt den skævbider.....

    Marc > det lyder som en god idé, det vil jeg prøve, meen jeg skal lige ud og rulle nogle kilometer inden jeg gør det, så jeg rigtig kan mærke forskellen. Powercommanderen må jeg vist hører en anden gang, ellers kan jeg jo blive ved. smiley Men tak fordi du ville dele din viden med mig.

    Jan L > Tak. Det lyder rigtigt herligt med den erfaring du har haft med din Falco. Nu glæder jeg mig bare endnu mere. Jeg syntes bare du skal kigge ud af vinduet og se efter en Bronco årgang 2004. Sansynligheden for, at jeg kommer forbi er rimelig stor, da jeg selv er fra nordsjælland. Hehe......


Kommentér på:
Ny Falco

Annonce