654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

afgift tilbage fra told og skat afgift tilbage fra told og skat

står jo i den situation at jeg har smadret min mc for en lille måned siden, jeg kørte i et huld så er ved at køre sag mod kommunen. cyklen er totalskadet så hvis jeg taber sagen overvejde jeg at få afgiften tilbage på den.. så er spørgsmålet kan man det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgift tilbage fra told og skat
  • #1   19. maj 2006 Det er vist noget med at cyklen skal til syn/vurdering hvis man skal have penge tilbage, det er jo også til toldsyn at importcykler bliver vurderet.

---Bager---

• #2   19. maj 2006 Det kan du hvis du kan dokumenterer at cyklen er udført af landet... Altså med en udførselsattest... Bliver nok ikke nemt med en smadret cykel.!

Og så er det også langt fra hele afgiften du får hjem igen... Kan ikke huske hvor meget men det er ikke ret meget.

Spørg evt Told & Skat... Også kaldet "skat"....

• #3   19. maj 2006 den skal toldsynes og føres ud af landet... øøøhhh det er jo lidt svært når den er total skadet som du skriver..

• #4   19. maj 2006 jae var bare lige en tanke, men så må jeg hente en donor cykel og flytte dele over på min fra.. den er ikke dømt total skadet, så den må gerne laves ind til videre.. det er kun hvis jeg vinder sagen den bliver det..

• #6   19. maj 2006 Har tænkt på det samme, men hvis den er totalskadet bliver den ikke vurderet ret højt, og de giver dig det tilbage, som du havde skulle betale ved import -15%.
    Du kan læse om det på www.skat.dk, men det bliver vist ikke aktuelt for dig!

• #7   20. maj 2006 Hvis den er totalskadet for du vel penge af forsikringen...

/
    Jesper

Kommentér på:
afgift tilbage fra told og skat

Annonce