{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.995 visninger | Oprettet:

lave nyt gevind til udstødnings skrue - Helicoil {{forumTopicSubject}}

Jeg har et ødelagt gevind til en udstødnings skrue og så ville jeg hører om der er en omkring Randers der ligger inde med et Helicoil/reparations sæt og måske ville hjælpe og vise mig hvordan det laves, det er på en ældre dt 175 og som en anden person skrev på et tidligere indlæg, går der sikkert også andre gevind med tiden og så kan man selv lave det.
Men jeg er lidt usikker på om jeg skal have cylinderen af eller om jeg godt må/kan bore det op uden at tage den af? og er det virkelig så simpelt at jeg bare bore, drejer nyt gevind, i med coil og pewpew, så kører jeg igen? jeg kan ikke komme til at bore hullet skævt eller sådan noget? Håber der er nogle venlige mennesker der kan hjælpe, da jeg aldrig har prøvet at lave sådan noget her før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lave nyt gevind til udstødnings skrue - Helicoil
  • #1   8. jul 2011 Det er ret simpelt, men selvfølgelig kan du komme til at bore skævt, men så skal der nok arbejdes lidt for det, du har jo det gamle hul til at styre efter.

  • #2   8. jul 2011 Det er nu lige til. Bor op med det bor der følger med helicoil sættet og skær ny gevind med medfolgende tap. Og skru så helicoil i. Der plejer at følge et værktøj med til det. Bittema har sådan nogle sæt.

  • #3   8. jul 2011 ok, synes nok det så meget lige til ud, ud fra en how to video jeg så smiley


  • #4   8. jul 2011 Nemlig ja, men hvis du aldrig har prøvet at skære gevind før så tag lige og find et stykke jern og et stykke alu og øv dig et par gange med den tap du nu skal bruge inden du går igang med mc´en, det der bare ikke må ske er at tappen knækker, så er det at det ik´ er let mere...
    Sørg for at købe noget odentligt værktøj og pas godt på dine snittappe, ikke noget med at lade dem ligge og rasle rundt i en kasse, det er skærende værktøj...


  • #5   8. jul 2011 Eller kom forbi Århus så skal jeg kigge på det.

  • #6   8. jul 2011 Hej jeg har købt dette her og det virker godt har brugt det meget

    (link fjernet)


  • #7   8. jul 2011 Carsten: havde godt set det, og det står også på listen over ting jeg skal have, men nu hjælper Heidi mig lige her første gang og så kan det være jeg prøver selv næste smiley men tak for tippet

Kommentér på:
lave nyt gevind til udstødnings skrue - Helicoil

Annonce