1.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kender i det når folk bare ikke tænker over det? Kender i det når folk bare ikke tænker over det?

Jeg kommer kørende i starten af Tagensvej efter Søerne i København.

Jeg køre så i den yderste vognbane, i anden vognbane køre en større 4 hjuls trukken bil som så bliver nød til at bremse på grund af en bil med trailer foran som kører langsomt.

Det første personen i 4 hjuls trukket bilen gør, er at skifte vognbane med det samme lynhurtigt så, bilen næsten rammer mig, selvom vi køre side om side.

totalt farligt, det kan man da kalde at havde hovedet under armen mens man kører bil.

:S Har i selv oplevet noget ligende.

Jeg har også prøvet det ved Rådhuspladsen hvor en gammel bedstefar og bedstemor i deres oldgamle stationcar volvo trak ind foran mig uden at blinke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kender i det når folk bare ikke tænker over det?
  • #1   8. jul 2011 Jeg bliver nød til at bremse for undgå sammenstød med bilen på våd vej.

• #2   8. jul 2011 det oplever man sgu næsten dagligt.. enten i bil, på mc eller i lastbil.. folk vil bare fremad og helst først..!

• #3   8. jul 2011
    Hvis man vil opholde sig et sted hvor undskyldningen: "Jeg tænkte ikke lige over det" skal være gangbar, så er trafikken et meget dårligt valg.

• #4   8. jul 2011 Neget der pisser mig af er når folk bruger sprintlervæske lige foran.. Det er pisse klamt.. Og folk ved det bare ikke, nå man så kommer op på siden af dem og siger det til dem. Undskylder de 100 gang !

• #5   8. jul 2011 Mark, hav en pray ved hånden som sviner deres vindu til når du overhaler, men, ohh jada. Prøver dette hver dag, på tysk autobahne eller herhjemme, i lasbilen, personbilen og på mc, så derfor må en bare være såå defensive i sin kørsel, og derfor kører jeg også med vest, syns selv det virker, men alle har en mening om det...

• #6   8. jul 2011 Helt seriøst hvis det kan genere dig at de bruger sprinklervæske så kører du for tæt på.. nogle gange må man også selv tænke sig om..

• #7   8. jul 2011 Ja det sker nok tit i trafikken. Synes bare alligevel at det er vanvittigt. For det går jo ikke meget hurtigere alligevel ved at påføre andre skader eller ulykker.

• #8   8. jul 2011 Mirza A

har også oplevet det et par få gange med at få sprinklervæske på mig.
    Men det var ikke fordi jeg kørte for tæt på smiley

• #9   8. jul 2011 Nej, men lad os nu tænke os om.. bilisten der ALDRIG har kørt motorcykel aner ikk at det er et problem..

16årig scooterfjæs der ALDRIG har kørt bil aner ikke han kan blive overset når han kommer med 80kmt på cykelstien

den 12 årige cyklist der aldrig har kørt andet end cykel ved ikke det er irriterende når han fylder hele vejen

osv osv.. der sker så meget pis ude på vejene, hvis man ikke starter med sig selv og får noget erfaring som fodgænger, cyklist, bilist, motorcyklist så bliver vi aldrig bedre, nårh ja så er der busser og lastbiler, og traktorer.. det er umuligt at tilfredsstille alle... men ting der er direkte livsfarlige skal man selvf forsøge at gøre noget ved..!

• #10   8. jul 2011 Mirza A

Det klart med alle disse ting.

Se bare på højresvings ulykker smiley

• #11   8. jul 2011 Enig det er også et problem, men man er godt nok dum som cyklist (medmindre man er barn) hvis man bliver taget i en højresvingsulykke i et lyskryds ved hastigheder på <20kmt.. man skal ikke altid holde på sin ret og være stædig, bare fordi de andre skal holde tilbage ifølge loven..

• #12   8. jul 2011 Mirza A

Lige mine ord.

Desværre er der bare for mange som er stædige ude i trafikken og tror de ejer hele vejen. smiley

• #13   8. jul 2011 Jeg oplever det også ofte, at folk pludselig skifter bane, i samme øjeblik som de blinker. Det gælder om at være vågen i den Københavnske trafik, fordi der er vejarbejde over alt, og folk er ved at blive sindsyge af det og den meget langsomme trafik generelt.
    Men jeg synes ikke at det er så slemt som på motorveje. Der er det værre, at folk blinker og bare skifter bane på motorvejen med det samme, uden hensyn. Jeg troede at man ikke skulle foretage et vognbaneskift, hvor det er til gene for andre trafikkanter? Er der kommet en ny regel, hvor man bare har ret til at køre ud foran andre? smiley
    Er det den samme type bilister, der ligger og spærrer på yderbanen?

Jeg har også prøvet at få sprinklervæske på mig under kørsel på MC, men der har jeg altid kørt ved siden af bilen. Har endnu ikke prøvet det bag ved bilen. Som regel giver folk mig bare fingeren.

• #14   8. jul 2011 Man skal i det hele taget være pisse vågen i trafikken, alt for mange synes de har mega travlt, og skal lave alt mulig andet end at koncentrere om trafikken, og mange kører også over for rødt, mener kun det er et, Jeg siger ET fortøj der har så travlt at de må kører over for rødt og i kan selv gætte hvem

• #15   8. jul 2011 Jeg køre i alle former for køretøjer, og det er bestemt IKKE på MC'en at folk ikke viser mig hensyn, jeg mener selv jeg køre pænt og overholder fartgrænsen (normalt). Men i bil eller når jeg køre bus, så er det alle mod alle, kan forså man overser en MC, men en dobbeltdækker bus !!!! Den sniger sig ikke bare op på siden af din bil eller mc. Og mirza jeg køre ikke for tæt på, men blister holder sprintler knappen inde i 2 minutter så hele bilen er badet i væske, og det flyver tit 2-3 meter op i luften smiley

• #16   8. jul 2011 Hvis en smule sprinklervæske kan bringe Jeres pis i kog, må I have et godt og trygt liv. Tillykke med det.

• #18   8. jul 2011 De få gange jeg er blevet generet af sprinklervæske eller cigaretskodder har været i tæt trafik, hvor jeg har gjort folk opmærksomme på det. Og der har de undskyldt mange gange - de tænker simpelt hen ikke over det. Og det med at folk skifter bane uden at se sig for, det har jeg prøvet mange gange. Så bander man lidt over det og kører videre. Jeg vil ikke lade mig ophidse i trafikken, for så begynder man selv at køre dårligt - det er min filosofi.

• #19   8. jul 2011 Nemlig Lotte... lige min holdning smiley

• #20   9. jul 2011 Danskere er simpelthen bare de dårligste trafikanter i EU.

Om det er holdning, uddannelse eller konsekvens - ved jeg ikke

Måske er det landet som helhed den er gal med for når vi krydser grænsen bliver vi pludselig meget mere opmærksomme og hensynsfulde i trafikken - og når tyskere og svenskere kører over grænsen til danmark, bliver de også forvandlet til egocentreret trafikmonstre.
    Har selv lige kørt fra Stuttgart og hjem med en ny bil og kom til at tænke på de forskellige opfattelse der hersker i EU - hvis en billist i danmark eksempelvis bliver set køre 150 kmt på motorvej med børn i bilen, bliver det anset som totalt uansvarligt og billisten bør offentligt lynches - omvendt er det helt normalt at se endda kvindelige (som burde være langt mere ansvarlige) komme susende med 180+ på Autobahn med bilen fuld af unger som ser video....

På veje i udlandet hersker en helt anden norm og et meget andet hensyn i blandt trafikanter som vi kunne lære meget af i stedet for den egoiste der hersker i dk
    "mig, mig og mig først" og "jeg har retten på min side - så pis du bare af" eller du skal eder-bukme ikke tro du er noget" er nogle udtryk man kan tildele trafikanter i dk.

Sørgeligt men sandt - sjovt er det bare at tænke på at mange hensynsfulde udenlandske trafikanter pludselig kommer til at lide af samme sygdom så snart de krydser grænsen til dk og kurreres igen når de forlader dk igen.

• #21   9. jul 2011 Kan desværre kun give dig ret Thomas.

Kommentér på:
Kender i det når folk bare ikke tænker over det?

Annonce