{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

hjælp til nystarter {{forumTopicSubject}}

Hej igen MG.
Har nu siddet og læst lidt på nettet om MC og beklædning osv.

Nu skal jeg så have mit kort! (Er ved at blive sindsyg af den lille aprilla rs50 jeg køre på, alt er bare for småt) smiley
Er der nogle der kan anbefale et godt sted på falster ?
Vil gerne holde mig under de 10.000 smiley

Og mht MC. så tror jeg valget ligger mellem
Suzuki gsx/gs/gsxr
Aprilla rs 125

Hvad kan i fortælle mig om mine "måske" valg ? godt eller skidt, fordele ved cyklerne og ulemperne ?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til nystarter
  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39
    #1   29. jul 2011 Står i præcis samme situation som dig, Kim smiley
    Men jeg har de sidste par dage været så heldig at få lov til at låne en Suzuki gs 500 e.
    Jeg har altså ikke den store erfaring, men jeg er meget begejstret for den. Den er skide nem for en nybegynder:)


  • #2   29. jul 2011 mht suzuki, så er det et rimeligt bredt valg, du skal være mere præcis?

    Hvis det skal være en RS125, hvorfor så ikke RS250?


  • #3   29. jul 2011 RS250 er ikke ligefrem en starter maskine, den kan få selv voksne mænd til at skide i bukserne, samt at den har 70hk

    overvej en ER6, det er en knippel starter maskine


  • #4   29. jul 2011 haha ja jeg troede lige jeg skulle læse et indlæg om en der sjulle have en ny starter..my bad smiley
    Men kan anbefale ham her (har kørt i klub med kim, fed fyr)

    http://www.ab-trafik.dk/main.html

    held og lykke med det.


  • #5   29. jul 2011 Hvis du er fra Falster, så hop på en skanrejser bus til lübeck, den standser i rødby, men tjek deres hjemmeside. På dmcn under alverdens links-feriesteder finder du hvilken bybus fra Holsten Tor ud til Louis og polo motorrad. Med lidt planlægning får du 2 timer i butikkerne.

  • #6   29. jul 2011 Nå troede du skulle ha kluns, men lader indlæg stå.

  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39
    #8   29. jul 2011 Har lige læst det igen.
    Det du søger er en køreskole?
    Og et svar på hvad der en god starter mc?


  • #9   29. jul 2011 det kan du tro mads smiley

    Aprilla rs250 ?, 70 hk smiley ? Tror da nok der er en cykel der jeg lige skal kigge lidt efter!

    Mht. at den får voksne mænd til at skide i bukserne er det lige mig, elsker det adrinalin kick man får af at skulle køre sådan en vild maskine!

    Men bare rolig, er ikke den døds idiot der flyver gennem byen med 100+


  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39
    #10   29. jul 2011 Så giver det mening for mig smiley
    Tog selv i Odense, så er ikke ret behjælpelig smiley


  • #11   29. jul 2011 Tjek min ud smiley super begynder cykel sådan en SV'er smiley

  • #12   29. jul 2011 Rasmus, den er fandme flot.
    Men ville måske gerne have lidt flere HK kontra CC smiley


  • #13   29. jul 2011 hvis du ikke vil have en maskine du skal skrue i ofte, så skal du holde nalderne fra sådan en 2 takter, stumperne er også ret pebrede til sådan en sag, stempler er noget der skal skiftes ofte

  • #14   29. jul 2011 kim phillippe

    man skal kravle før man kan gå, find dig nu en lidt ældre brugt med en motor der ikke tager pusten fra en første gang man vrider øret på den

    ellers bliver du måske en del af den kedelige statistik

    en mc er IKKE noget legetøj, det er en maskine der skal behandles med RESPEKT


  • #15   29. jul 2011 Dækmanden.
    Som jeg også skriver i mine andre indslag, så er jeg glad for fart, men har stor respekt for den også.
    Køre aldrig så jeg er usikker på min kørsel.

    Men kan godt lide at det går så stærkt (på lige vej uden andre bilister) at jeg næsten bliver bange.
    Køre meget go-cart ved siden af for at få det kick uden at gøre det på vejen.

    Gider bare ikke købe en mc som jeg skifter ud efter ½ år for en hurtigere en.


  • #16   29. jul 2011 ja ja, kravle før man kan gå, alle kan sætte sig op på en mc og vride øret, der er en ting her du skal lære

    at du har den hurtigste mc som du kan køre fandens stærkt på når det går ligeud, det giver ingen respekt...... jo måske foran grillen hvor du blærer dig overfor knallert gutterne

    men rigtige mcister giver dig 1000 gange mere respekt, hvis du kommer på en gs500 og racer fra de store drenge ude på de små veje..... TRUS ME


  • dannie d
    dannie d Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 63
    #17   30. jul 2011 Hvis du gerne vil have mange hk, så er rs 125 da lige sagen som du skriver, 15 af de vilde... Men hvis jeg lige skal komme med noget brugbart, så kan du ikke forsikre "r" maskiner medmindre det er en knallert, så køb dig noget der ikke er R eller bare så gammelt at den kun skal have ansvar.... Dannie

  • #18   30. jul 2011 Dækmanden.
    Hvis jeg skal køre fra folk blive det på en lukket bane !
    Har en ven med brækket ryg pga. sådan en fed ide, så det er nok det mest uansvarlige man kan gøre nogensinde.
    Man er så opsat på at køre fra dem at man fokusere mere på personen og hans far end på vejen man køre på.

    Som jeg siger, kan godt lide suset, kicket og alt det andet, men er ikke dum.

    Dannie, så alt mc med "R" er bare super dyrt ?


  • #19   30. jul 2011 Kim-Philippe: Jeg har kørt roadracing siden jeg var 11. Inden jeg måtte stoppe havde jeg en R6'er med 130-135 hk til banebrug. På SV'eren får du meget for pengene. Den kan stadig ta' 0-100 på 3,6 og så skal du nok få adrenalin i mavsen.

    Som nævnt tidligere, hold dig fra 2-taktere .. Du laver ikke andet end at skrue på lortet ..


  • #20   30. jul 2011 I know mht. 2takter.
    Stor komprimering og mange rpm, det er dømt til at slide meget på de små dele.
    Jeg har rodet med knallerter og biler hele mit liv så ved alt hvad der er værd at vide om motore, dog ikke så meget om MC STEL, men det kommer.

    Har kigget lidt på de sv'er, men generelt motor / pris er ikke lige mig smiley
    måske når jeg ikke er på SU smiley
    MEN 1 TING ER SIKKERT, designet på den er bare LÆKKERT<3


  • #21   30. jul 2011 Hov hov ! Der er intet galt i at købe en SV'er selvom man er på SU smiley Hahaha smiley Det har jeg da gjort ? Det er et spørgsmål om prioritering smiley

    Men at rode med 2-taktere synes jeg personligt er noget værre lort ..


  • #22   30. jul 2011 rasmus, nu elsker jeg at skille dem totalt ad, har biler osv. kun for at lege med motore, det er ikke sjovt hvis man ikke kan arbejde med det,

    Anyways, har kun 60.000 når min bimmer er solgt, og har et lån på 40 som jeg gerne vil af med først, og så kortet efterlader kun 10.000 tilbage, så kan det være jeg kan skrabe sammen til en 20.000 cykel, men nok ikke meget mere som den første.


Kommentér på:
hjælp til nystarter

Annonce