1.299 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Headset intercom tværs kommunikation Headset intercom tværs kommunikation
jeg har læst en masse om forskellige headset.
dog er jeg ikke blevet klogere på om de virker på tværs...
en af dem jeg køre meget med har et Camos BHS-600
og jeg selv har set mig lun på cardo scala rider G4
en sidste har et caberg just speak i sin hjelm
tak på forhånd for jeres indput
- Jacob
0 synes godt om
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Cardo goes to Cardo, Interphone to Interphone etc.
Du kan dog gøre brug af blåtandskobling (VHF) med vox styring, således at I har Intercom via den metode. Der findes flere som kan kobles med div. producenter. F.eks. har Interphone lavet en unit som kaldes TRIBE, som også kan kobles til Cardo m.fl. Du får længere rækkevidde, hvilket kan være ganske fornuftigt hvis man er på langtur og misser en overhaling! Det er faktisk meget nemt at blive væk fra hinanden med høj hastighed - selv på Autobahn!
SENA er vist de eneste (endnu) som har lavet blåtand-intercom hvor op til 4. personer kan kobles i én gruppe. Cardo's G4 kan vist også... men fælles for dem begge er, at du skal koble ind og ud til de respektive deltagere... ret bøvlet når man kører! Der ønsker man bare at "snakke" og høre fra andre har af "kloge ord"... ikke så meget teknik-trykke-på-knapper osv. osv.
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 149
men så mister man det smarte ved at ha mobilen til samtidig...
lidt trist hvis der skal være mobilt headset i den ene side af hjelmen og walkie i den anden...
maj 2008
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 337
Nu har jeg Shuberth. Det er er ren G4 i anden indparkning siger man, men det virker efter min opfattelse langt bedre.
Kører du med Shuberth hjelm i forvejen er det integrerbare selvfølgelig bare det fedeste.
G4 og Shuberth kan tale med 2 andre Scala-riders, men man skal selv skifte om i mellem dem. Det er lidt bøvlet, for så forbinder de to andre måske lige på hinanden, også kan du ikke komme ind før de afbryder og hvordan ved man det?
Intercom skal altid anvendes med en lydsvag hjelm. Ellers kan man ikke høre en skid. Det gælder også, hvis det er makkeren der har en lortehjelm, for vindstøjen i hans hjelm skriger lige i dine ører. Har du en hjelm til en tusse, så start med at få skiftet den ud. Sikkerheden ved styrt i en dyr hjelm er ikke nødvendigvid bedre.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.170
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 149
har læst om en walkie med bluetooth hvor den kunne køre med 10 personer.. men ud over at købe et headset skal hver købe sådan en walkie til en tudse...
Headset intercom tværs kommunikation