1.678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

GS 500 problem GS 500 problem

I dag da jeg kørte på motorvej begynder min GS'er at drille, den går fra 130 km/t og så længere og længere ned og har svært ved at tage gassen og over en 500 meter vil jeg skyde på går den helt ned til 50-60 km/t jeg holder så ind i nødsporet slukker den og venter 2 minutter, starter den så også kører videre med omkring 100 km/t og kører så af motorvejen igen efter 5 km. Jeg kører så videre på landevejen hele vejen hjem cirka 60 km uden nogle problemer overhovedet.

Er der nogle der har en ide til hvordan det på motorvejen kunne ske?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GS 500 problem
  • #1   10. aug 2011 vakum i din tank, er mit bud smiley

• #2   10. aug 2011 Den havde kun kørt 10 km på motorvej da problemet opstod, men hvis det er vakuum i tanken, hvordan kan det så være der ingen problemer var da jeg kørte videre, jeg mener jeg havde jo ikke åbnet tankdækslet?

• #3   10. aug 2011 Kontroller benzinfiltre, evt. også det på benzinhanen

• #4   10. aug 2011 Hm.. jo mere hane den får jo mere sutter den jo, men bare et bud...

• #5   10. aug 2011 kan også være snavs i karbonaderne

• #6   10. aug 2011 Tilstoppet tankudluftning. Opstår fejlen kun når du kører for fuld gas (eller tæt på fuld gas) ?

• #7   10. aug 2011 Tak for budene alle sammen jeg vil prøve dem af senere

Madsen.

Nu har jeg kun oplevet det en gang og der var det ved næsten fuld gas´ved 130 km/t, hvor den gik stille og roligt nedad.

• #9   10. aug 2011 Her er en guide til at rense tank ventialtionen:
    http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=41061.0

• #10   10. aug 2011 en af mine venners GS500 gør præcis det samme. og jeg læste for ikke så langt tid siden en der havde samme problem med sin GS500.. Så det er nok en typisk fejl på den maskine. Og de svar jeg har hørt oftest på problemet er som de andre skriver, vakuum i tanken, eller skidt i benzinfilter så der ikke kommer nok benzin igennem:)
    Håber du får det til at virke

• #11   10. aug 2011 Det er da meget let at finde ud af. Ta' en tur mere på motorvejen, med 130 km/t, og hvis det sker igen, så ind til siden. Prøv så at løsne benzindækslet. Hør efter et "sug". Du skulle gerne kunne høre om der er vakuum i tanken eller ej..........

• #12   11. aug 2011 Tak for de yderligere svar allesammen.

Emil, jeg har også fundet et indlæg om en der havde præcis samme problem efter motorvejskørsel og har kontaktet ham men han havde ikke haft mulighed for at afprøve det endnu.

• #13   12. aug 2011 Jeg har også prøvet det et par gange :S
    Men min hoster og hakker men kommer aldrig så langt ned i fart som du skriver din gør...
    Har en enkel gang eller 2 oplevet at den har "skudt" og lydt meget kedelig, men så på PRI som jeg skriver længere nede..

Jeg vil dog have justeret ventiler og karburator da jeg ikke ved hvornår det sidst er gjort..

Jeg går i panik i frygt for lortet har taget skade.. Men så siger jeg til mig selv at det er fordi den er ved at løbe tør over på PRI og så videre lidt tid...
    Nogle gange tilbage på normal andre gange på RES...

• #14   15. aug 2011 Nu har jeg så fundet problemet. Den kørte jo død efter ca. 10 km med benzinhanen på ON, prøvede først med tankdækslet der var intet sug. nååå så prøvede jeg at sætte hanen på PRI, og det hjalp så på problemet, men det er kun ved motorvejskørsel det er nødvendigt ellers kører den fint på ON.
    Så må se om der er noget pakning der skal skiftes.

• #15   4. sep 2011 Havde præcis samme problem som dig på min GS 500... Efter skift af benzinhanen har den aldrig gjort det igen. Pas i øvrigt på at slangerne ikke sidder i klemme, specielt vacuum slangen.

Kommentér på:
GS 500 problem

Annonce