{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.257 visninger | Oprettet:

Afgift - DKs største fjols - SKAT {{forumTopicSubject}}

Så ham lige nu i Politijagt på Kanal 5, blev stoppet på en CBR600 tror jeg, prøveplade der var udløbet, ingen kørekort, og så sad der en hel stak af gamle prøveplader under den sidst nye, 6-8 stk mindst, 5 kilo i bøde for manglende pap, 75 kilo i afgift og sikkert det dobbelte i bøde, og på en lånt mc, haha, så kan han lære det.
Programmet fortsætter straks............

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift - DKs største fjols - SKAT
  • dannie d
    dannie d Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 63
    #1   11. aug 2011 Rolig nu sømand... Dumt? JA men ham blev jo også straffet mere end rigeligt...

• #2   11. aug 2011 uhhh det er så skønt at fryde sig over andre mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

• #3   11. aug 2011 syntes det er øv....... og trist det skal være så dyrt at få et køretøj på plader i dk..

mvh

• #4   11. aug 2011 Tjaee... Det var "bare" hans tur, til at blive nuppet.. c",)

• Simon #
    Simon # Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   11. aug 2011 Måske ikke så smart med hensyn til den efterfølgene straf, men kan fandme godt forstå at han prøver at komme uden om statens omklamrende fingre der tager ens penge alle steder den kan komme til det.

• #6   11. aug 2011 Det var en CBR600f4. Den ligger IKKE på 75.000kr i afgift. Nok nærmere 25.000kr. Betjenten kom ed de 75k som et eksempel.

Men jeg kunne også fryde mig over hans dumheder.

• #7   11. aug 2011 Jeg fatter ikke at det kan gøre så ondt på staten at man futter rundt med prøveskilte på i ny og næ, lav da reglerne sådan at det er lovligt til en hvis grænse, det ville give en eller anden form for mening når nu der findes så mange køretøjer uden afgift her i landet..

Jeg ville da rigtig gerne have mig en RC30ér stående som investering, men samtidig kunne det da også være fedt at kunne lufte den lovligt et par gange eller tre om året...... som et tænkt eksempel.

Kim.

• #8   11. aug 2011 Det er blevet dansk nationalsport at se andres ulykker og dumheder om aftenen og grine af folk dagen efter på arbejde..

• #9   11. aug 2011 .. Og er der en brand eller ulykke stiller hr. og fru dk også gerne op med have stole og kaffe.
    Der er masser af gratis underholdning derude !!

• #10   11. aug 2011 Det er jo en Heeelt i orden straf, han var jo selv uden om det bare synd det ikke var 150.000 han skulle af med ikk....

Okay Sarkasme nu sat på "off"

Er det i orden man kører uden de lovlige papierer.. Nej selvfølgelig ikke, men med det afgift helvede vi har her i landet, samt de bøder der udstedes oveni for at snyde staten, er staten, Told og Skat kommet ud på et overdrev hvor forbrydelse og straf ikke længere hænger sammen.

Jeg kan ikke se det retfærdige i at en eller anden stakkesl motornørd, der blot fordi han har sat en turbo i sin bil og strammet bilen op, og i øvrigt har lavet det fornuftigt ligepludselig bliver straffet med en flere hundrede tusind i bøde og afgifter, gir ingen mening.

Men det kan trådstarter måske forklare mig hvorfor det er så fedt...??

• #11   11. aug 2011 Jamen det er da super synd for ham.

Selvfølgelig skal han da ikke erhverve kørekort til mc, hvis ikke han gider.

Og selvfølgelig skal han da heller ikke betale afgift, for så bliver der jo ikke råd til at køre på den også.

Og vælter han, behøver de ikke komme og hente ham, for der er ingen sygehuse mere, hvis vi alle gør sådan.

Om afgifterne er for høje behøver vi ikke diskutere, men har man valgt at bo i landet, må man affinde sig med afgifterne, reglerne, skatten og så meget andet. Kan han ikke det er det ham da frit for at flytte til feks. Sverige.

• #12   11. aug 2011 Det som JEG ikke fatter lige med hensyn til afgifter er hvorfor fanden man ikke kan lave et fælles niveau for afgifterne i EU eksempelvis. Så kom man en masse kriminalitet med udenlandske køretøjer i forkøbet.

Når det så er sagt.. så er det måske synd for ham gutten, men når man laver sådan noget har man kun sig selv at bebrejde, og så er det bare ærgeligt at man bliver nuppet. Han ville nok også hellere betale den bøde han får nu end de erstatningskrav mulige ulykker og efterfølgende retssager villle kunne løbe op i. Som det blev vist virkede det jo også nærmest som om cyklen havde været på gaden dagligt i en længere periode.. så fint man fik sådan en idiot væk..

• #13   11. aug 2011 man ligger som man har redt slut prut finale.

• #15   12. aug 2011 Nemli' Lars..........

• #16   12. aug 2011 Betjenten har nok ment 25 kilo x 3 = 75, så passer pengene!

• #17   12. aug 2011 betjenten har vel bare slynget et eller andet tal ud .... hvordan skulle han dog kunne vide hvad afgiften er på den cykel ???

• #18   12. aug 2011 En ting er at køre på prøveplader. Det er sgu' forståeligt nok med vores høje afgifter. Men at futte rundt uden styrebrev. Det er ganske enkelt for dumt. Der vil i tilfælde af ulykke nok være en forsikring der dækker, men det er også 100% sikkert at der køres regres fra forsikringsselskabet. Og er der personskade vil erstatningen overstige afgift og pris på et kørekort mange gange.
    Jeg er ikke hellig, men der er grænser for hvad jeg vil overskride af regler

• #19   12. aug 2011 Han ringede direkte til Skat mens den formastelige ventede. Betjentens første ord efter mobilsamtalen var: "Jeg beslaglægger den til dækning af afgift"!

• #20   12. aug 2011 Lorte afgift, lorte skat! de har det sgu sjovere i alle andre lande end os!

• #21   12. aug 2011 Hvis det blev lovligt at futte rundt i ny og næ(x i søndags tur) på prøveplade ville jeg da aldrig betale afgift med de få km jeg kører om året:-)

• #22   12. aug 2011 En afgift model som kunne være fin (også for staten)

Betal afgift af det dyreste køretøj du har, + self vægtafgift og forsikring.

derefter kunne man have eks max 2 ekstra køretøjer uden afgift, men dog med forsikring og vægtafgift betalt på dem, flyt pladen rundt som du lyster og når det passer dig....

og lad straffen for svindel i den model være særdeles grum....

Kim.

• #23   12. aug 2011 det hele handler om penge, så hvorfor skulle vi få lov til at have sådan et smart system ??

• #24   12. aug 2011 Haha syntes det er ligeså sjovt at læse folks meninger om at de syntes det er synd for ham. Jamen uha nej vi vil ikke betale afgift og vil køre på prøveplader lovligt. Betal da nu bare forhelved det det koster. Vist i kører så lidt så tag da på en bane 2 gange om året med jeres mc uden afgift?
    Så kommer folk med deres ideer til hvordan det kunne gøres for at de slipper lettere for straf. Ja tak sådan siger narkomanerne også. Og alle andre kriminelle. Alle vil have mindre straf..
    Og helt sikkert også ham der sidder inde på livstid fordi han befølte en lille pige. Han syntes vel også straffen var alt for hård for de 2 min.
    Svarer jo lidt til at sige at en butikstyv der stjæler en sodavand bare skal have lov at betale de 12,50 kr i bøde som den kostede.

• #25   12. aug 2011 Der ville jo komme grund afgiften fra "hoved" køretøjet, afgifter af alle 3 forsikringer samt moms på de 2 ekstra cykler/biler som man vælger at købe/importerer.. en bivirkning kunne måske være øget import af biler/mcér, dele osv osv alt sammen med en lille bonus til staten hver gang.... hvem ved, måske der kunne opstå niche virksomheder af forskellig slags i kølvandet på sådan et tiltag

Kim.

• #26   12. aug 2011 Vi har en af verdens højeste skattetryk, det er indiskutabelt. Polen har slet ikke skatter og afgifter der tilnærmelsesvist kan hamle op med vores!
    Ergo har man det bedre i Polen, ikke sandt?

• #28   12. aug 2011 Hvis du bor i Polen og arbejder i DK så har du det da godt, qua den lave pris på alting dernede.
    At jeg så ikke gad leve og bo der er en anden historie!

Kommentér på:
Afgift - DKs største fjols - SKAT

Annonce