6.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Til alle Schubert-hjelm-ejere Til alle Schubert-hjelm-ejere

Hej MCG

Jeg går og pønser på at skifte min gamle flipup-Caberg ud med en Schuberth, en C2 eller C3 tænker jeg.

Nu har jeg en opfattelse af at de laver hjelme som meget gode, selvom de er lidt dyre. Er det rigtigt?

Deuden praler Schuberth af at de laver nogle af de mest støjsvage hjelme på markedet. Min gamle Caberg skaber ret meget vindstøj og jeg bliver altid nødt til at køre med ørepropper, selv ved lav hastighed. Hvor støjsvage er Schuberth's hjelme egentlig? Kan man køre uden ørepropper uden at blive døv?

Takker på forhånd for alle svar der kommer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til alle Schubert-hjelm-ejere
  • #1   14. aug 2011 min er lukket, og utrolig støjsvag. Kan nu godt finde på at tage propper i alligevel. Klaphjælme støjer mere.

• #2   14. aug 2011 Kører med en C3 og er godt tilfreds med den, jeg kører altid med hørepropper men ved lave hastigheder kan man godt klare sig uden.

• #3   14. aug 2011 Kør med ørepropper uanset hjelm.
    Bare et godt råd, hvis du kører så hurtigt at du slår insekter ihjel.

• #4   14. aug 2011 Jeg har en C3 og er ovenud tilfreds. Kører aldrig med propper

• #5   14. aug 2011
    Jeg skiftede fra Caberg Justissimo til Schubert C2.
    Det har jeg aldrig fortrudt,

Jeg bruger aldrig ørepropper.
    Meget mindre støj, og meget mere komfort.

• #6   14. aug 2011 Jeg har i min tid som mc-ist kørt kørt med henholdsvis nolan, agv xr2 og sidst en schuberth s1 carbon. På alle punkter vinder schuberthen, fra du får den i hånden, finish, hvordan den sidder på mit hoved, (dejligt med lommer til ørene. og ja så er den meget støjsvag.
    Kan fortælle at forleden lånte min nabo den en god tur, han klagede lidt over støj i hans gamle klaphjelm, da han kom tilbage siger han: Det var lige godt utroligt, den her er der ikke mere støj i når jeg kører 130 end når jeg kører 80 med min gamle klaphjælm, så kunne da godt ske jeg skulle overveje sådan en...
    Selv har jeg brugt den til gocartkørsel, og dragrace og nogle få landevejs ture... Så du har min anb. Husk du kan køre hen til en dk schuberth forhandler og prøve den model du kunne tænke dig... en fin service.

• #7   14. aug 2011 Peter fra Thisted : ) : så må man da håbe du aldrig kører over 100km/t ellers kan du godt spare sammen til et høreapparat.

Morten F: Det vindstøj du snakker om kan også sagtens skyldes din vindskærm på cyklen, det problem har jeg i hvert fald på min, er ret irriterende smiley
    Men tror ikke jeg har hørt nogen være utilfreds med deres schubert hjelme endnu.

• #9   14. aug 2011
    Hans Henrik (Hjørring):

Tro mig, jeg ved godt at tinnitus ikke er en legende. Det er netop derfor jeg kører med ørepropper nu ;i min Caberg smiley

• #11   14. aug 2011 Morten:

Har du prøvet en C3?

• #12   14. aug 2011 Peter fra Thisted : ) :

Jeg har ikke prøvet hverken C2 eller C3. Ville først lige have lidt inspiration fra jer om hvad der er bedst smiley

Hvad kan du anbefale?

• #14   14. aug 2011 Det der skaber "støjen" er jo turbulens, og det har meget og sige hvad mc man kører på, højde på kåbeglas hvis der findes et sådant, - kender da til en der har modificeret sit kåbeglas, v. at tage 2 cm af toppen af det, kunne han få meget mere ro omkring hovedet og deraf også mindre vindstøj... Men ja ørepropper er en fornuftig ting uanset hvad. hehe Søren... du prøver da også alting... men sådan en sofaknallert bør man vel sidde lidt tilbagelænet i ikke?

• #15   14. aug 2011 Kører med en C3 og er meget tilfreds med den. Ved normal kørsel op til 110-120 km/t kan jeg snildt køre uden propper. Skal jeg køre hurtigt og længe benytter jeg dog ørepropper. Støjniveauet ændres alt efter om man har åbent for ventilationen eller ej. Men meget tilfreds.
    Og min mc er kendt for at generere temmelig meget vindstøj via kåbeglas og spejle.

• #16   15. aug 2011 har en C3. Synes ikke den er speciel lydsvag, og hvis det regner pisser der vand ind ved visiret. Har haft den sendt ind, men problemet er der stadig. Har hørt andre har samme problem. Alene af den grund vil jeg ikke anbefale en C3

• #17   15. aug 2011 Peter fra Thisted : ): jeg har haft en på hovedet, men ikke kørt med den.
    Men det ændre ingenting, de er stadig ikke stille nok til at man burde køre uden propperne.

• #18   15. aug 2011 jeg kører med c3 klaphjem den er ikke lydløs men er klart den mest støjsvage hjelm jeg har haft den kan anbefales ,men ørepropper skal man bruge over 120 og på længere ture

• #19   15. aug 2011 har c3, aldrig brugt ørepropper. elsker SRC systemet så man også kan hører musik. Alle pengene vær

• #20   15. aug 2011 Har en C3 og fortyder. Den er pisse utæt i visiret.....

Næste gang bliver det IKE Schubert

• #21   15. aug 2011 Har haft min C3 fra releasedato ca 4år nu og den er for mig det bedste køb til dato, ( har da haft 6-7 forskellige hjelme nu).
    jeg kører næsten hele året og er specielt glad for antifog visiret og den tætte tilslutning under hagen.
    5 år's garanti, der virker, låsebeslag til flipup knækkede i den ene side.
    Afleverede den hos X1 i Fredericia og 1 uge efter blev hjelmen personlig leveret på min adresse,40 km væk
    Og ja så havde de da også lige monteret et nyt visir istedet for det gamle ridsede.Super service

• #22   15. aug 2011
    Jeg har kørt over 100.000 km på MC, og har aldrig prøvet ørepropper.
    Og jeg hører sq bedre end en flagermus på jagt.

• #24   15. aug 2011
    Ja, måske bare en begynderfejl:-)

• #25   16. aug 2011 har en c2.. og er den bedste af dem jeg har haft..

• #26   17. aug 2011 Jeg købte en C3 som min første hjelm, og har den endnu.

Det er en lækker hjelm, og er meget støjsvag. Det er kun på længere ture jeg tager ørepropper i.

• torben j
    torben j Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 14
    #28   8. sep 2011 prøv at kigge på www.mc1.dk

Kommentér på:
Til alle Schubert-hjelm-ejere

Annonce