6.316 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Yamaha XV 920 erfaringer? Yamaha XV 920 erfaringer?
Hej allesammen.
Jeg står her og skal ud og kigge på denne maskine, og kunne godt tænke mig at vide, hvad jeg skal være særlig opmærksom på?
Jeg har hørt at den skulle have nogle medfødte problemer med startermotoren eller starterkoblingen, hvordan undersøger jeg bedst dennes stand når man nu står og skal inspicere den?
Det er 83' modellen med kardantræk. Hvad skal jeg være opmærksom på her?
Ganske almindelig service såsom olieskift, justere ventiler, rense karburatore mm. er vel overkommeligt eller?
Ellers vil alle råd mhp denne maskine modtages med kyshånd!
0 synes godt om
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
Den kan være i en fin stand og den kan være total gennemskruet, se dig godt for. Membraner i karburatorer kan være dårlige = dyrt.
Med andre ord : pas på !!!
MHT starteren, du kan ikke rigtig tjekke den ud over om den virker, men det er rigtigt at koblingen til starteren var noget sårbar på de gamle yamahaer.
Det er ikke mange basøre du må give for sådan en.
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
1) Starteren er et problem og særligt på de tidligere modeller fra starten af 80erne. Det kan være en dyr sag at få skiftet/renoveret. Den bedste måde at kontrollere den på er ved at starte cyklen gentagne gange og hører, hvordan den lyder.. Lyder det som om der er søm og skruer i starter-mekanismen og kammer den over så er den sløj eller ved at blive det.
2) Ud over starteren så har den selvfølgelig ikke overdrevne køreegenskaber men er eller solid og har et godt moment.
Held og lykke med din søgen - du kan jo evt. kigge forbi fyn og se min 920 som ligeledes er til salg
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 320
Det er næsten aldrig noget galt med kardantræk,
og opstår det et problem advarer den altid i rigtig lang tid ved at larme
Jeg er ikke enige med Fenris
der findes rigtig mange gamle Mc som er yderst velkørende og billige i drift
det troede jeg også at det gjaldt for Harley Davidson for der køre mange gamle rundt
men de må desværre være ret dyre i drift hvis jeg forstår Fenris rigtig,
det var godt nok en skan,de er ellers nogle fede kværne
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
Har købt et odysse gel batteri til min, og det virker.
Min var også begyndt at lyde træls med et halvdødt batteri...
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Mit råd.... køb nyt.
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
Det var da en nem anbefaling at komme med - det er jo bare ikke altid at det er det der er muligheden.
Efter min mening kan der være noget charmerende over at have en ældre cykel og der behøver bestemt ikke at koste en formue.
selvfølgelig kan man være uheldig - men brug fornuften bår der købes cykel - så kan det sagtens lade så gøre at blive kørende til en fornuftig penge.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jan 2011
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 9 Emner: 21 Svar: 52
Da jeg er studerende og ikke har så mange resourcer at rutte med, så er køb af ny mc ikke en mulighed. Jer med denne maskine, hvor køber i jeres reservedele? pakninger, sliddele osv.
maj 2009
ellers bytte med andet sjovt...
Mvh anden...
jan 2011
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 9 Emner: 21 Svar: 52
Har lige set din xv750 og må nok sige at det er en af de fedeste xv'ere jeg har set - super fed stil! Hvor har du fået sadlen fra?
vh
maj 2009
Yamaha XV 920 erfaringer?