{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.005 visninger | Oprettet:

Yamaha XV 920 erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg står her og skal ud og kigge på denne maskine, og kunne godt tænke mig at vide, hvad jeg skal være særlig opmærksom på?

Jeg har hørt at den skulle have nogle medfødte problemer med startermotoren eller starterkoblingen, hvordan undersøger jeg bedst dennes stand når man nu står og skal inspicere den?

Det er 83' modellen med kardantræk. Hvad skal jeg være opmærksom på her?

Ganske almindelig service såsom olieskift, justere ventiler, rense karburatore mm. er vel overkommeligt eller?

Ellers vil alle råd mhp denne maskine modtages med kyshånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha XV 920 erfaringer?
  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #1   23. aug 2011 Med sådan en gammel motorcykel kan alt på den være noget lort.
    Den kan være i en fin stand og den kan være total gennemskruet, se dig godt for. Membraner i karburatorer kan være dårlige = dyrt.
    Med andre ord : pas på !!!
    MHT starteren, du kan ikke rigtig tjekke den ud over om den virker, men det er rigtigt at koblingen til starteren var noget sårbar på de gamle yamahaer.
    Det er ikke mange basøre du må give for sådan en.


  • #2   23. aug 2011 Jeg har en Virago 920 og har følgende erfaringer.

    1) Starteren er et problem og særligt på de tidligere modeller fra starten af 80erne. Det kan være en dyr sag at få skiftet/renoveret. Den bedste måde at kontrollere den på er ved at starte cyklen gentagne gange og hører, hvordan den lyder.. Lyder det som om der er søm og skruer i starter-mekanismen og kammer den over så er den sløj eller ved at blive det.

    2) Ud over starteren så har den selvfølgelig ikke overdrevne køreegenskaber men er eller solid og har et godt moment.

    Held og lykke med din søgen - du kan jo evt. kigge forbi fyn og se min 920 som ligeledes er til salg smiley


  • #3   23. aug 2011 Kort sagt - Noget gamel lort der har flere problmer som kan koste dig mange penge og tid.


  • #4   23. aug 2011 Det er 83' modellen med kardantræk. Hvad skal jeg være opmærksom på her?
    Det er næsten aldrig noget galt med kardantræk,
    og opstår det et problem advarer den altid i rigtig lang tid ved at larme

    Jeg er ikke enige med Fenris
    der findes rigtig mange gamle Mc som er yderst velkørende og billige i drift
    det troede jeg også at det gjaldt for Harley Davidson for der køre mange gamle rundt
    men de må desværre være ret dyre i drift hvis jeg forstår Fenris rigtig,
    det var godt nok en skan,de er ellers nogle fede kværne


  • #5   23. aug 2011 Mht starteren, så er et godt batteri alfa og omega...
    Har købt et odysse gel batteri til min, og det virker.
    Min var også begyndt at lyde træls med et halvdødt batteri...


  • #6   23. aug 2011 Har ikke haft en 920, men 3 stk 750, og der er ikke den store forskel på dem ud over boringen. Og dem jeg har haft har kørt rigtigt godt, ikke andet end ganske små ting der kommer af brug. Den med starteren er god nok, det lyder som noget der er løgn, men har aldrig selv oplevet problemer (ud over lyden) Starteren kan laves, noget med 4 kul i stedet for 2, har jeg hørt, for ca. 3000kr. , ville dog ikke ofre dette så længe det virkede og var et kendt problem/mislyd på denne model. Men hvis cyklen er pæn og ser fornuftig ud, for du en god maskine, skal nok ikke koste mere end 20/25.000 alt efter stand. Held med det!

  • #7   23. aug 2011 Ja de gamle HDèr er også noget gamlet "lort" - men der er dele nok, og de er ikke dyrer, og de er nemmere at lave. Det er bestem ikke den første af de gamle xv jeg har makket med - eller de gamle virago XV - og når det kommer til deres børnesygdomme er der mange og de er dyrer.
    Mit råd.... køb nyt.


  • #8   23. aug 2011 Køb nyt...

    Det var da en nem anbefaling at komme med - det er jo bare ikke altid at det er det der er muligheden.

    Efter min mening kan der være noget charmerende over at have en ældre cykel og der behøver bestemt ikke at koste en formue.

    selvfølgelig kan man være uheldig - men brug fornuften bår der købes cykel - så kan det sagtens lade så gøre at blive kørende til en fornuftig penge.


  • #9   23. aug 2011 Fenris, jeg har også kørt HD, meget enda og nok også før du begyndte at køre knallert. Men den gamle XVer er faktisk en ok cykel, mindst ligeså velkørende og 100 gange så driftsikker som en jernsportster. Og så er det måske ikke lige alle der står med en kvart mille til en nogenlunde stabil HD, så må man jo se sig om efter alternativer, og så leve med at tisetøjet ikke er så stort!

  • #10   23. aug 2011 Først mange tak for alle jeres input!

    Da jeg er studerende og ikke har så mange resourcer at rutte med, så er køb af ny mc ikke en mulighed. Jer med denne maskine, hvor køber i jeres reservedele? pakninger, sliddele osv.


  • #11   24. aug 2011 Hvis det er, har jeg en halv xv 920 r til at stå, amerikansk model af en tr1'er, så den er med kædetræk, men kan nok bruges til stumper... kan købes billigt...
    ellers bytte med andet sjovt...

    Mvh anden...


  • #12   24. aug 2011 Skal nok skrive mig det bag øret Anden.

    Har lige set din xv750 og må nok sige at det er en af de fedeste xv'ere jeg har set - super fed stil! Hvor har du fået sadlen fra? smiley

    vh



  • #13   24. aug 2011 Jeg takker for komplimenten, Sadlen har jeg fundet på stumpemarked i Mannheim


Kommentér på:
Yamaha XV 920 erfaringer?

Annonce