{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Min første MC {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg er ny her og skal snart ud og købe min første MC.
Glæder mig som en lille dreng.. Det har, så længe jeg kan huske tilbage, altid været min drøm at få en Kawasaki Ninja.

Nu har jeg så brugt de sidste par måneder til at undersøge nærmere hvilken ninja det skal være - Og langt om længe er den fundet smiley

Valget er en Kawasaki ZX7R Ninja!!

Mit spørgsmål til jer er så: Hvad synes I? Er det en god cykel? Nem at vedligeholde? Har I nogle pros & cons?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min første MC
  • #1   28. aug 2011 Der findes ikke mange drenge i dk, der ikke har drømt om en Kawa Ninja. Den er bare et must, selv den dag i dag smiley

  • #2   28. aug 2011 <-- :-)Nej nej ikke Ninja.

    Har du tjekket forsikingen.


  • #3   28. aug 2011 Hejsa... Ja, har tjekket forsikringen... Den er heldigvis ikke så slem smiley
    Så det er IKKE den der er problemet, hvis det er smiley :D


  • #4   28. aug 2011 Ud og prøv en masse cykler! Før du bestemmer dig!

  • #5   28. aug 2011 Hvis du havde regnet med at få et entydig svar og opbakning på dette forum, så bliver du skuffet.
    Der er lige så mange meninger som brugere her, både saglige og det modsatte.
    Så gør som de fleste af os, følg dine drømme, mærk suset og skid på alle andres mening bare du har det godt med din beslutning.
    Skulle det nu være noget bras, så indrøm det aldrig........før mange år efter smiley
    Go´fornøjelse med Ninja´en.


  • #6   28. aug 2011 hvorfor stille spørgsmålet her i dette forum ...... hvis det er din drømme bike, så køb den !!!!! du vil få et hav af forskellige svar .....

  • #8   28. aug 2011 My 5 cents.. Pros: Selvom de har nogle år på bagen er de stadig fede, og der findes mange andre sports-mc'er fra 90'erne der ser væsentligt ældre ud. Du får en god sports-mc til en fornuftig pris. Er vild med både den grønne og den røde smiley

    Cons: Som andre nævner så er det ikke den mc der kører flest af, og selvom det er fedt IKKE at stille sin bike ved siden af 10 ens cykler når man parkerer ved ishuset- så må man også forvente det kan være både mere besværligt samt bekosteligt at skulle anskaffe diverse stumper til den. Jeg kan ikke helt huske om det var ZX7R eller ZXR den engelske presse kaldte et "agricultural tool" sammenlignet med datidens Fireblade.. ligemeget hvad er det et faktum at Kwak'en er hele 20kg tungere end Hondas 900.
    Min egen personlige mening er at den er for vild at starte på. Lige meget hvilken mand du spørger vil han sige det ikke er noget problem og alligevel ser vi så mange komme forfærdeligt galt afsted på raketterne.. det er derfor en god investering at starte på en maskine som ikke er så vild.. Det giver ganske givet ikke så meget street-credit som en gammel Ninja - til gengæld er oddsene for at du lever længere langt større smiley
    Mit råd - take it or leave it

    Generel ulempe ved at starte på sports-mc er forsikringen.. men hvis du har styr på den del af sagen er det jo bare at komme ud at finde drømme-biken..

    Held og lykke


  • #9   28. aug 2011 Der er jeg faktisk glad for det valg jeg har gjort fundet mig en gammel mcer som skulle renoveres en lille bitte smule.. den er faktisk næsten klar til syn nu. og har ikke haft den særlig længe og det er uden at bruge penge på den endnu.. smiley

    Det meste kunne klares med wd 40.. smiley

    Skal give 2200 kr om året i mit eget navn. kasko var 4000 kr.


  • #10   28. aug 2011 Måske ikke lige den hurtigste mc på vejen men den kan da rykke sig...

    Og jeg lære at træne mig op på noget som jeg " ikke kan slå mig selv ihjel på "

    Ivertfald ikke på 10 sec. smiley


  • #11   28. aug 2011 Det er det jeg mener søren.. ville ønske jeg kunne formulere mig bedre smiley

    Men som Henrik siger.. så er det bare at komme afsted. Er man nu engang til sportsmaskiner og det er den første så kan du ikke gå helt galt med sådan een!

    Men husk nu for dælen at passe på gassen.. sports-cyklerne har det med at opfordre til overdrevet "frisk" kørsel .. smiley


  • #12   28. aug 2011 lækkert valg smiley se min smiley

  • #14   28. aug 2011 Eneste minus er bare, at mange ikke MC kyndige, deer beslutter sig for at få en MC af sport/race typen, vælger en Ninja (af en eller anden model), fordi det lyder sejt at sige man har en ninja motorcykel. Samme type er dem, der også synes det lyder sejt når en motor kører på omdrejningsbegrænseren. Sagt på en anden måde, så har den nok fået en del klø. Vælg derfor en der står tæt på original, og uden en pokkers masse brian-udstyr. Så er der stor sandsynlighed for, den har haft en ejer der har passet på den.

  • #15   28. aug 2011 Købte en CBR1000RR som min første... Køb den du drømmer om og brug hovedet når du sætter dig op på den, så går det alt sammen!

  • #16   29. aug 2011 Har du pengene så køb den, det er jo sådan en du gerne vil have, så er det dumt at købe en cbr-rr, gsx-r eller what ever når det ikke er dem du er efter.
    Alle japser cyklerne køre og holder lige godt, det er bare op til ejerne hvordan de holder dem.


  • #17   29. aug 2011 Hej igen alle... Tusind tak for alle jeres svar.. Det gav mig da noget at tænke over smiley

    Især dig Søren B - Det med med kørekurset... Det vil jeg da uden tvivl hoppe på.. Som du selv skriver.. For min egen & familens skyld smiley

    Kan du fortælle mig hvor jeg kan læse mere om det?


  • #18   29. aug 2011 Jacob B.. Har du et link til den mc? smiley
    Kunne sagtens være et alternativ...


  • #20   29. aug 2011 Køb den du vil have!! Men man bliver vildt smadret i hele kroppe af at køre på kåbe-cykel iforhold til en Naket som man bare kan køre på i timevis.

  • #21   29. aug 2011 Tror søren vinder, men tror ikke det er den type kåbe cykel han mener smiley

  • #22   29. aug 2011 Hehe en goldwing er en sofacykel. men ja, der vil jeg nok vinde


  • #23   29. aug 2011 Så længe der er virkelig kraftig medvind så tror jeg lige det går

Kommentér på:
Min første MC

Annonce