{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

mc købe fusk {{forumTopicSubject}}

jeg har tit tænkt over om man kunne tage til sydlandende og købe en rigtig fed ny MC for billige penge. Og så måske betale lidt sorte penge under bordet, så sælgeren ville skrive den på papir som solgt brugt nogle år gammel, og skrue km tælleren op på en helvedes mange km så når man skal registrere den på danske plader at man så slipper med næsten ingen penge i afgift... tror i at det kunne lade sig gøre?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mc købe fusk
  • #1   24. maj 2006 ja det ville det jo nok.. der er nok ikke så mange offentlige sælgere der ville gå med på den?

  • #2   24. maj 2006 told og skat er ikke dumme, tror ikke det går godt..


  • #3   24. maj 2006 ja man skal nok ikke købe en MC der først kom på markedet i 2006. Men ellers ville det jo være en temmelig hård opgave at bevise andet, hvis man har papierne på det

  • #5   24. maj 2006 ja det havde jeg jo ikke lige tænkt på... Men det andet kunne også være en god ide

  • #7   24. maj 2006 ellers skulle man også bestikke synsmændene smiley

  • #8   24. maj 2006 Problemet ligger også i at den afgift som skal betales ikke bliver sat udfra hva' du har givet for cyklen, men hvad synsmændene VURDERE den til at koste.

    Lidt skod men sådan fungere det nu engang.

    /mvh


  • #9   24. maj 2006 ah damn... så bliver det nok lidt sværere end jeg havde regnet med alligevel



  • #11   24. maj 2006 Jan J: Det er kun delvis rigtigt. Køber man en ny MC eller bil hos en forhandler i Tyskland eller andet land, så er det den pris man har lagt, der skal betales afgift af, ikke hvad en evt. importør sætter prisen til. Så kan man selv hente en ny MC af sidste års model, så kan der være penge at spare.
    Men igen, så bruger importørerne i DK selv det trick med at købe sidste års model for at spare penge.

    /
    Jesper


  • #12   24. maj 2006 På min mc kan man se ud på stelnr hvilken årgang den er, og Honda er sikkert ikke det eneste mærke der kører med det system, og je vil da tro at Skat også kender til den lille detalje

  • #13   25. maj 2006 Er MCG nu blevet et sted for bevist told, moms og skattesvindel?? Jamen så vil jeg da "takke" mange af indlægsholderne her i tråden for, at sværte MCG gode ry og rygte til med ovenstående tråd om svindel. Måske der også kan komme en lille presseomtale af siden? som reaktion på denne tråd. Har i tendenser med svindel og snyd så skriv det for helvede over pb eller på private mails. Lad være med at bruge et offentligt forum.

    Med sådan en tråd her bliver MCG og masser af andre brugere herinde hurtigt stemplet af omverdenen, som en del af den tankegang der gennemsyrer emnet her i tråden.

    Alex.


  • #14   26. maj 2006 Alex D....

    Hmm...føler nærmest at det er mig som bliver "Bollet i røven" når får min cykel hjem fra Holland og skal betale 2x dens pris i afgift til den Danske stat...

    Jeg mener ikke at det som bliver diskuteret her er fusk eler svindel,...tvært imod. Det handler da om at hjælpe sig selv mest muligt.

    Ta' fx. McDonnalds eller. Coca Cola osv... Der er sq da INGEN af dem der NOGENSIDEN har betalt skat i DK.......

    /mvh


  • #15   27. maj 2006 Jan J:
    Selvfølgelig er det sgu da kriminelt og fusk at ændre på cyklens årgang og kilometer antal for herefter at snyde staten (dermed os selv). Hvis man har de tendenser mener jeg man bør holde sig til pb eller private mail, hvis sådan noget skal udveksles og aftales. Jeg mener ikke det hører under et offentligt galleri som MCG, hvor andres gode ry og rygte risikerer, at lægges til last. Det undrer mig nu også at der ikke er nogle admins, som har reageret på emnet og forslagne i denne tråd (købefusk) når jeg tænker på, hvor ømtålige og berøringsangste de var vedr. kommentarene om nogle af vores "kulturberigeres" forsøg på tyveri af en mc. (fra en bruger herinde) i en anden tråd her på MCG.

    Nå, men derudover har du da ret i at afgifterne er alt for høje ingen tvivl om det men det beretiger altså stadig ikke til at begår kriminalitet og fusk.

    Vedr. MC. Donald, Cola mfl. er det grotesk, at de ikke betaler nævneværdigt til det danske fællesskab/samfund, som vi andre. Men de gør det altså stadig på en lovlig måde (forstå det hvem som kan). Der er dog noget opsitivt ved førnævnte virksomheder og det er, at de skaffer arbejdspladser til landet (ganske vist med en pæn fortjeneste til dem selv).


  • #16   27. maj 2006 Jan J:
    Selvfølgelig er det sgu da kriminelt og fusk at ændre på cyklens årgang og kilometer antal for herefter at snyde staten (dermed os selv). Hvis man har de tendenser mener jeg man bør holde sig til pb eller private mail, hvis sådan noget skal udveksles og aftales. Jeg mener ikke det hører under et offentligt galleri som MCG, hvor andres gode ry og rygte risikerer, at lægges til last. Det undrer mig nu også at der ikke er nogle admins, som har reageret på emnet og forslagne i denne tråd (købefusk) når jeg tænker på, hvor ømtålige og berøringsangste de var vedr. kommentarene om nogle af vores "kulturberigeres" forsøg på tyveri af en mc. (fra en bruger herinde) i en anden tråd her på MCG.

    Nå, men derudover har du da ret i at afgifterne er alt for høje ingen tvivl om det men det beretiger altså stadig ikke til at begår kriminalitet og fusk. Men så må du jo endelig lade være med, at stemme på de "røde" partier såsom: socialdemokratiet, radikale, sf og enhedslisten. Førnævnte partier er vældig glade for, at du og jeg betaler meget høje afgifter og agter ikke at ændre dette.

    Vedr. MC. Donald, Cola mfl. er det grotesk, at de ikke betaler nævneværdigt til det danske fællesskab/samfund, som vi andre. Men de gør det altså stadig på en lovlig måde (forstå det hvem som kan). Der er dog noget positivt ved førnævnte virksomheder og det er, at de skaffer arbejdspladser til landet (ganske vist med en pæn fortjeneste til dem selv).


Kommentér på:
mc købe fusk

Annonce