{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Valg af vinterged: DT175 vs. XL 500R {{forumTopicSubject}}

Jeg har tilbudt min crosser i bytte for en af disse to maskiner. Ham med DT'en har jeg en aftale med i weekenden, hvor vi skal bytte lige over. DT'en skal have nyt batteri og ny tændingslås. XL'en er fuldstændigt i orden. Begge er med afgift, men ingen af dem er med plader pt - XL'en er dog synet i juni. Ham med XL'en har en anden mulig byttehandel, og han sagde at han ville vende tilbage - ved handel skal jeg nok smide 3-4 k oveni, hvis jeg vælger ham..

Hvilken er den bedste maskine?
Jeg vil egentlig helst ha' XL'en, men skylder min mutter penge i forvejen, og hvis jeg venter og ser om det bliver til noget med den XL, er det jo ikke til at vide om den anden handel bliver til noget..

Hvad synes i jeg skal vælge?

Ps. Skal køre til og fra job (6 km hver vej) 5 dage i ugen, og nogengange hjem til min familie i weekenderne (75 km hver vej). + den godt må være sjov i terræn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af vinterged: DT175 vs. XL 500R
  • #1   16. sep 2011 Klart XL500.
    Men hvis du har lavet en aftale om at du skal bytte med en DT, så er det jo noget svineri at springe fra - i alt fald før du har været ude at se på den.

• #2   16. sep 2011 Aftale og aftale. Vi har snakket om at mødes i weekenden, men har ikke fastsat et tidspunkt endnu.. Og indtil da er der vel ikke noget der forbyder mig at overveje min muligheder.. Ingen af os har sagt endeligt ja til noget endnu.

Tror jeg ringer tilbage til ham med XL'en om lidt, og hvis ikke han er game på en hurtig handel imorgen, til en nogenlunde pris, så skriver jeg til ham med DT'en at vi har en deal.. Mon ikke det er måden at gøre det på?

• #3   16. sep 2011 Det bliver DT - XL var ikke så interesseret. Og jeg har lavet fast aftale med DT imorgen eftermiddag.. smiley

• #4   16. sep 2011 Nu har jeg læst i et par tråde at du skylder lillemor penge...
    Du er 20 ikk? ;O)

Hvad med at sælge den crosser for kontanter til mor, køre på gademaskinen og spare op de næste 3 mdr. til en vinterknallert?

• #5   16. sep 2011 Henrik .
    Haha, no way - skylder hende kun 8 k, og tjener 11,5 udbetalt.. Og om en måned bliver jeg udnævnt sergent og får udbetalt en bonus på 10 klik, så ingen grund til panik.. Desuden er der ingen der køber noget kontant for tiden - så byttehandler er en fin ting..

Startede med at købe en yamaha 4-gear, den blev byttet til en gilera stalker 30'er knallert + 1500 kr, den byttede jeg til en gilera RCR 6-gearet knallert 30-er + 2500 (ikke verdens bedste handel), denne byttede jeg så til min gas gas crosser, som jeg nu bytter til en MC - det er da lidt hyggeligt smiley I kontant handel får man ikke en skid for sin maskine - ved byttehandler har man en chance.. smiley

Byttede også min gamle CX650 til min fine VFR smiley Skulle så lige af med 13 k oveni, men stadig langt bedre end hvis jeg havde solgt min CX for 20-25.000, og så skulle gi' ham 40 for hans VFR..

• #6   16. sep 2011 dt 175 er for lille og slap til de længere ture....

• #7   16. sep 2011 Drop 175'eren og køb en xt350er eller xt250er eller en xt600 som vist passer bedre til dit kørselsmønster.

• #8   16. sep 2011 6 km er ikke ret langt, hvad slags veje er det på?

• #9   16. sep 2011 hvis ikke det behøver at være offroad -´så har jeg evt. et bud på en vinter mc. gs 450...se mine annoncer.....

• #10   17. sep 2011 Handlen sker imorgen. Min daglige kørsel er fra Aalborg C til Nørresundby N.. Mange lyskryds og mange strækninger med 60-80 km/t som min max hastighed.. Er dog ret hooked på at jeg skal ud og køre i noget terræn - men så må jeg jo bare sælge den og købe en bedre vinterbike på et senere tidspunkt.. smiley

Kommentér på:
Valg af vinterged: DT175 vs. XL 500R

Annonce