2.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Bedste R maskine til ca 100.000,- ? brugt Bedste R maskine til ca 100.000,- ? brugt

Godaften i stuerne smiley

Jeg overvejer kraftigt at købe ny cykel, og jeg kigger på R maskiner igen.
Jeg vil helst undgå 600 ccm'erne da jeg er blevet lidt vild med at de større bare trækker noget mere selv i de lavere omdr.

Men hvad ville i anbefale ? Yamaha R1 bare nyere end min egen, Honda CBR 1000, Kawa ZX10R, GSXR 1000 eller måske en 750'er ?

Syntes priserne på Suzuki GSXR 1000 er rimelig godt nede trods de er K7 K8 modeller.

Men er der nogen at foretrække ? fejl, slid sidestilling, komfort osv.

Skal lige nævnes jeg er 203 cm høj, så jeg gætter på der er intet der passer mig perfekt.
Men hentede f.eks. en CBR 600 RR fra 2008 for en ven, og den er virkelig for lille. er 1000'eren en del større eller ?

Håber på gode inputs smiley
På forhånd tak. / Andreas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste R maskine til ca 100.000,- ? brugt
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   21. sep 2011 CBR1000 er en lille cykel - så du skal over i GSXR 1000 eller R1'eren. Kawa'en er også ret lille...

• #2   21. sep 2011 Hvornår er det R1'erne får de der nye motorer ? cross-plain eller hvad de hedder, de lyder sku lidt underligt syntes jeg.

og hvad med Suzuki GSXR 1000, er der nogle årgange der er at foretrække ? og er 750'eren et godt alternativ, mellem en 600 og en 1000 ?

• Sajmon ™

#3   21. sep 2011 750'eren er et godt alternativ, men når du kommer fra en R1, vil du synes den er kedelig.

R1 er med crossplane fra 09 og fremad.

• #4   21. sep 2011 Ja det kan sku godt være du har ret mht. 750'eren. det var da også dumt at skulle op på en 1000'er så hurtigt smiley

Er der ikke noget anderledes ved lyden på en 07 R1 f.eks ? syntes sku de siger lidt anderledes end så mange andre, men det kan da være det er mig der er helt i hegnet.

Ved du noget om fejl / fordele på K6, K7, K8 ? på Gixxer 1000 ?

Du skal forresten have mange tak fordi du gider hjælpe Sajmon.

• #5   21. sep 2011 750én er for lille , den har samme størelse som en 600.

• #6   21. sep 2011 En 600 Gsxr har præcis samme størrelse som 750eren

• #7   21. sep 2011 Jeg tror ikke det bliver en R1'er fra 02-03 den minder sku liiidt for meget om 98'eren, det har jeg prøvet. Den har heller ikke mere power selvom den er 4 år nyere, den har vel stort set bare fået indsprøjtning ?
    Jeg siger ca. 100.000,- koster den så 115.000,- så må man jo bare se på det.

Nå, jeg kan høre det ikke skal være en GSXR 750'er så smiley

• #8   21. sep 2011 Jeg ville snuppe denne
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=39070

• #9   21. sep 2011 Jeg ved ikke rigtigt om jeg kan lide den eller ej :S
    men er blevet foreslået sådan en maskine et par gange, folk siger de er store og er gode til høje mennesker, men har endnu ikke prøvet en.

Men er de ikke allesammen med V motor ?

• Sajmon ™

#10   21. sep 2011 V motor er super nice - så kan man "nøjes" med færre hk og stadig have lige så meget morskab.

• #11   21. sep 2011 Jeg er bare ikke ret meget for lyden af V motor. eller jo i de lave omdr. syntes jeg de lyder meget godt, men ikke i de højere omdr.
    Jeg er måske bare til skrigere smiley haha

• #12   21. sep 2011 Det står dig jo frit for at prøve en inden du afskriver den som mulighed

• #13   21. sep 2011 kunne da være man skulle give den i chance, trods lyden.
    Lyden er bare også vigtig i min verden, hele pointen er jo at man får et smil på hver gang man kører og bare nyder det.

• #14   21. sep 2011 Hvis nu det skulle være en GSXR 1000, er der så nogle fordele eller ulemper ved de forskellige årgange ?
    K6, K7 og K8 ?

• Sajmon ™

#15   21. sep 2011 K6 er den som kører bedst af de tre. K7 og 8 har flere kilo at slæbe på, et svagere mellemområde og er lidt mere trægt styrende på grund af en ringere forgaffel.

• #16   21. sep 2011 okay fedt lige at vide sådan noget .
    Der er ikke nogen svagheder i stellet, som jeg mindes at have læst noget om på de mindre modeller. ?

• Sajmon ™

#17   21. sep 2011 K5-6 har haft tilbagekaldelse på visse nummerserier for at forstærke stellet oppe bagved kronrøret, men det skulle være klaret på dem allesammen nu - og er det ikke det så gør de det gratis.

• #18   21. sep 2011 Står selv i samme situation. Hvis jeg skal have ny cykel..

Er ved at overvejen en RSV men ellers noget 07 er de 4 velkendte. En 07 fra alle 4 kan fås til 100K

• #19   21. sep 2011 Sajmon er helt på sporet 1000 k5 k6 har den bedste effekt
    Find en engelsk test/sammenligning , de er vilde med den..

• #20   21. sep 2011 Ville optimere min gamle 1'er hvis jeg var dig.Kort akselafstrand=let forhjul og lækre svingegenskaber.Kig sidste nr af BIKE,den første er den der føles vildest.Og med vores højde(er 193cm) er de nye 1000'ere altså bare 600-stel med 1000 motor.
    Mvh Torsten

• #21   21. sep 2011 hvad med min aprilia???

• #22   21. sep 2011 Hvis du sælger er jeg interesseret i din styrdæmper smiley

• #23   21. sep 2011 Jeg prøver at finde lidt om dem. men der er ikke nogen af GSXR 1000'erne som er dissideret dårlige eller har fejl ? jeg er nok mest til at slide dækkene på midten, ikke ude i kanterne ( kald mig bare tøs ) hehe.

Torsten, jeg vil prøve noget andet og gerne nyere. selvom de gamle R1'ere er rigtig fine og kører godt, og så syntes jeg sku stadig designet holder !

jesper, jeg må lige prøve en og se, umiddelbart er det lyden der holder mig tilbage, og så skal jeg vidst bare lige blive enig med mig selv, om jeg kan lide designet eller ej smiley
    Den virker ellers billig, men er slet ikke inde i Aprilia, og aner ikke hvad der er godt, og om der findes Factory modeller osv. om det er et plus til hverdag eller ej, osv osv.

• #25   21. sep 2011 Neeeemerlig men du gir lige praj hvis du vil sælger dæmperen ved siden af:-)

• #26   21. sep 2011 Hvad med en Honda VTR SP1 eller 2?

• #27   21. sep 2011 Skal det være Aprilia så skal det Factory, lækkert udstyr og så ser det godt ud med öhlins.Kører rigtig godt.

• #28   21. sep 2011 Jeg synes at du lyder til at være ALT for høj til de cykler du nævner... 203 cm... Jeg er 190 cm og sidder sindssygt dårligt på dem, du nævner...

• #29   21. sep 2011 Du har fået et ocean af suveræne tips til at købe din næste sports 1000'er - hvis jeg var 203cm høj og bedst kunne li' at slide det midterste af dækkene ville jeg seriøst overveje om der ikke var andre cykler der passede bedre til mig. Det handler ikke om hvad man tror man bedst kan li' - men om at prøve alt indtil man er sikker på man har fundet det.. lidt som med damer (sorry girls)

• #30   21. sep 2011 Torsten, den ryger for sig, den kan du godt få hvis du vil.

SP1 og 2, er det ikke også V maskiner ?

Siden så mange nævner / foreslår V-cyklerne, er det fordi de er større eller hvad sker der ? smiley

Jabbekot : Jeg sidder faktisk rimeligt på min gamle R1, men ville gerne have en rimelig ny cykel, og bare prøve noget andet. det er sku altid sjovt at shoppe bil og cykel, der er lidt magi hver gang man skifter syntes jeg.
    Jeg skal selvfølgelig kunne holde ud at sidde på dem, men har efterhånden bare indset at man ikke bare går ned og sidder perfekt på 9/10 cykler.

• #32   21. sep 2011 Tommy, Jeg bruger den bare mest til at slide midterdelen af dækket smiley
    jeg kører da også ud på lidt landeveje og tager lidt svingture, jeg gider bare ikke sådan en kæmpe færge, altså busa eller zx14r og hvad de ellers hedder.

• #33   21. sep 2011 ork du.. de er slet ikke færger i forhold til det jeg ville have anbefalet smiley håber du finder noget spændende- kan kun give dig ret i det er fedt at prøve noget nyt (igen holder parallellen til damerne) men nogen gange finder man bare en mc man vil have for ever.. (og der røg den med damerne så igen.. )

Held og lykke

• #34   22. sep 2011 haha, fine sammenligninger smiley
    men jo tak.

• #35   22. sep 2011 Er lige gået fra en zx12er ned til en cbr1000rr , noget anden siddekomfort men absolut ikke ulidelig,cbr har altid haft rygte for at være lidt mindre ekstrem end zx10 og r1 osv . er 195 høj og sidder rimeligt ok . du får nok svært ved at finde en r model der bare passer perfekt som standard men ellers må du jo bare ud og investere lidt i andre fodhvilerkonsoller osv så den kan tilpasses....man køber jo også lidt med hjerte og øje ikk.... ?

/Thomas

• #36   22. sep 2011 Den Aprilia Jesper Virum linker til var også mit bud på en absolut fed maskine. Og det er faktisk min den gamle maskine, og jeg kan varmt anbefale den:)

• #37   22. sep 2011 Jeg er 193 og kører CBR1000RR 06. Har lige købt et tilbagerykkerkit for at afhjælpe belastningen på lysken en smule.

Jeg sad også rigtig godt på GSXR750, men har ikke prøvet de andre 1K maskiner.
    Men uanset, så har jeg meget lange ben og arme, og kan sagtens være på CBR1000RR. Hvis R1 og GSXR1000 er større end CBR1000RR, så er der nogle rigtig fine handler i markedet lige nu på især R1.

Men vil da klart anbefale dig at kigge på Firebladen, men det er jo af personlig præference....

• #38   22. sep 2011 Thomas, liiige præcis, man køber nemlig også med hjerte og øjne, ja og øre for den sags skyld smiley der skal være noget magi ved det. smiley
    lækkert at høre du godt kan sidde på den, og jeg er helt med på jeg ikke bare kan rive ned fra hylde 1 og finde cykler, som jeg bare sidder lige i skabet på.

Smed, jeg må som sagt lige få prøvet en RSV.

Christian, rart med lidt info fra en gut der også er høj, og ikke bare siger, at det ikke kan lade sig gøre smiley
    interessant at du siger en gsxr 750 passer fint, når der ellers bliver sagt den er lige så lille som 600'eren. jeg må lige ud og prøve og sidde på nogle af modellerne.

• #39   22. sep 2011 Jeg ville til hver en tid vælge Aprilia frem for Honda.

• #40   23. sep 2011 Andreas R1

Kig på en r1 2007/2008 de er med den nyere motor med 16 ventiler, imodsætning til de 20 ventiler i de forgående årgange, derfor har den en anderledes lyd en de andre!
    Så kom crossplane motoren, men ikke med meget mere træk og HK, de er ret tætte på hinanden!

• #41   23. sep 2011 @Andreas. 600cc maskinerne er for mig mindre, men har ikke prøvet GSXR600, men kun 750. Jeg syntes jeg fint på den og var ude og køre på den en lille time. Men du er også næsten 10cm højere, så du skal have en 1000cc maskine uden tvivl.
    Det bliver svært at finde en Fireblade til omkring 100K (alt efter krav), men der er masser af andre 1K maskiner til ca 100K. Det er bare med at komme ned til nogle forhandlere og prøve, eller snakke med folk om prøveture.

Generelt vil jeg mene du skal have et tilbagerykkekit i mente nærmest fra start. Dine knæ kommer til at sidde højt, så alt hvad der kan hjælpe dem en smule ned.

Der er billeder i et af mine album på min profil fra bane hvor du kan se nogenlunde hvordan jeg sidder - det vil give dig en god indikation omkring din egen position!

• #42   23. sep 2011 Damsgaard: Nu virker dit indlæg jo slet ikke til at være ret farvet:) Mit indlæg er måske ligeså farvet, men vi har jo hver vores smag.

Jeg ved kvaliteten af Honda er god, men det er den også på Aprilia. Den Rorax motor der ligger i den er en fantastisk god og holdbar maskine. Jeg har aldrig hørt om en der brænder sammen, og har mødt flere der har rundet 70000 km på en RSV uden problemer. Designmæssigt ligger Aprilia da alen foran alle japanerne. Italianerne kan designe. Affjedringsmæssigt bliver Aprilia født med öhlins, sachs eller showa, og det er altså kvalitetskomponenter. Der er jo en årsag til stort set alle skifter affjedring på et japansk banejern til feks. öhlins

• #43   23. sep 2011 Smed: Honda bruger da også showa

• #44   23. sep 2011 Men Aprilia bruger også öhlins

• #45   23. sep 2011 Damsgaard, Jeg har kørt 73.000 km på min tidligere mc (Aprilia Falco) og konstateret, at den var mindst lige så driftsikker, som de Hondaer, jeg har haft. Den blev IKKE sparet, men naturligvis passet til punkt og prikke.

Der er ingen grund til at rakke Aprilia ned, når man ikke ved, hvad man taler om.

De fleste maskiner har rigtig godt af en aftermarket bagdæmper (ikke nødvendigvis Öhlins).
    Ofte er det billigere (fra ny) at købe mc'en med standard affjedring, og udskifte det man ønsker senere. Der er jo ingen grund til at betale registreringsafgift af de dyre stumper.

• #46   23. sep 2011 Jeg har været pisse glad for min 954 Fireblade. Og synes ikke man sidder ekstremt. Du skal være velkommen til at komme og prøve den, og skulle du synes om oplevelsen, så får du den til en god pris.

• #49   23. sep 2011 Damsgaard: Var det ikke ved prøsentationen af den nye RSV4, hvilket er en helt anden maskine.

Kommentér på:
Bedste R maskine til ca 100.000,- ? brugt

Annonce