2.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Fjerne sod fra ventiler og gaskammer Fjerne sod fra ventiler og gaskammer

Hvordan fjerne jeg MEGET indgroet sod på ventiler og forbrændingskammeret?

Er klar over at jeg kan risikere et endnu værer utæthed, men det er jeg villig til at tage chancen med. Så må der jo bare et sæt nye ventiler og en slibning til.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne sod fra ventiler og gaskammer
  • #1   29. sep 2011 man kan få noget indsugnings rens men om det kan tage det ved jeg ikke. Det sprøjtes i når motoren kører. Ellers laver Loctite noget rens, det tager det, men jeg vil ikek anbefale at sprøjte det i når den kører det skal tørres af igen. Brugte det på bilen igår, EGR ventil er noget lort på diesel biler fuck det sviner indsugningen

  • #2   29. sep 2011 lad den blive driftvarm også giver du den en danskvand lige så stille ned igennem indsugning imens motoren går.... tricks fra en gammel motormand smiley hehe er det ikke lettere og give den engang indsugningsrens, sådan noget skum man kan købe på spray....? - har prøvet det på min gamle transporter ...

    ellers må du jo ud og brænde den ren....


  • #3   29. sep 2011 Ahh ja den med danskvanden har jeg også hørt, syntes bare den skulle forstøves ind, ryste skidtet og en finger på, noget med kulsyren der tager det, men jeg har aldrig prøvet.

  • #4   29. sep 2011 Det skal lige siges at jeg HAR pillet topstykket af. Da der va minus kompression på cylinderen.

  • #5   29. sep 2011 Isopropanol er din ven.

  • #6   29. sep 2011 Har ikek prøvet med ISO, men skal se hvad det Loctite rens hedder i morgen, det virker

  • #7   29. sep 2011 Vil prøve ISOpropanol.

    Som jeg går ud fra bare er karburatorsprit. smiley


  • #8   29. sep 2011 Yep det er bare karburatorsprit, du må godt tage mit topstykke med nu du er igang, det er også godt sort smiley

  • #9   29. sep 2011 når du har toppen af så tag da ventil ud og rens den af og slib den. det er nemt .

  • #10   29. sep 2011 Det har jeg også tænkt mig. Men det sod der sidder der minder sgu efterhånden om svejseklatter, frem for sod. smiley

  • #11   29. sep 2011 plejer at tage det af med roterende stålbørste

  • #12   30. sep 2011 sod i motoren? kører i som bedsteforældre og glemmer at slå chokeren fra?

    den skal da bare ud på motorvejen og have fuld rulle 10-15 km så er den sod væk.

    kan godt se at hvis der ikke var komp på pga sod ved ventilerne så er det svært, men så skulle det bare have været gjort lidt tidligere!


  • #13   30. sep 2011 Det er sikkert rigtigt nok.

    Men:

    1. jeg fik cyklen for 1 måned siden, hvor problemet nok allerede var startet.

    2. Motorvej er IKKE en mulighed på min cykel. smiley

    Har lige bestilt et sæt nye ventiler med tilbehør + komplet pakningssæt til motoren.


  • #14   30. sep 2011 jeg har også gode erfaringer med en roternede stålbørste smiley

  • #15   30. sep 2011 -cherrybomb- motorvej er heller ikke en nødvendighed. bare et sted hvor den kan gå med fuld rulle i 10 minutter.

    så den tidligere ejer har kørt som en halvdød bedstefar, så kan jeg godt se det er problematisk. hvis det drejer sig om din 250 kibik honda der har kørt en del km, så er min løsning heller ikke den bedste, for hvis den motor aldrig har kørt over 4000 rpm og den har kørt en del km på den måde så vil stemplerne have slidt foringen til toppunktet for 4000 rpm.
    når du så ryker den op på 10000 rpm, så strækker plejlstangen sig, og stemplet går længere op end det har gjort før, og ringene støder mod den slidte kant i foringen og du risikerer at smadre ringene.

    så godt råd til en gammel cykel der har kørt bedstefar er at stille og forsigtigt give den lidt mere at leve af så den får en blid overgang og langsomt kan rette den kant i foringen til.


  • #16   30. sep 2011 Den kan jo også have været justeret forkert i karburatorene.
    Min er også godt tilsodet, selvom den får en del motorvej samt racerbane ture, så i teorien burde det hele være brændt væk... men det er det altså ikke smiley


  • #17   3. okt 2011 Morten P. ja det lyder nærmere som for fed blanding, så hjælper og god rusketur ikke

  • #18   3. okt 2011 Det er min DNEPR 650 det drejer sig om, så det kan meget let være forkert blanding. Det er ikke ligefrem de mest pålidelige karburatorer der sidder på den. ::)
    Der skulle gerne komme nye ventiler og sæder i denne uge, go en komplet pakningssæt. Så mon ikke det skulle hjælpe på problemet, så må jeg få ordnet de karburatorer så de spiller.


  • #19   3. okt 2011 Har også lige fådt komplet pakningssæt til min... komplet min røv, der mangler over 10 pakninger og o-ringe, det er typisk bare bundpakning, toppakning, dækselspakninger og ventilpakninger, alle pakninger til gearkassen, oliepumpen osv er typisk ikke med i sådan nogen sæt smiley

  • #20   14. dec 2013 må jeg lige hører hvad du gjorde for at fjerne det effektivt ? er nemlig ved at renovere min motor og der er en del sod på stempler og ventiler osv smiley

  • #21   14. dec 2013 blød børste og benzin tager det nemt smiley men hvis blandingen er korrekt og motoren får lov at arbejde ind imellem børn det aldrig blive problematisk med det sod der sidder smiley

  • #22   14. dec 2013 okay tak smiley

  • #23   14. dec 2013 Det betyder ikke noget om stemplerne er sorte på toppen, bare sørg for at måle alt ud på motoren nu du har den skilt af, krumtap lejer, plejllejer, cylinderne, stempelringe osv, det er trælst at sætte den sammen igen, også skal man have den skilt af engang til fordi noget ikke er rigtigt smiley

    Renoverede selv min motor sidste vinter fordi et plejlleje valgte at dreje med rundt, der skiftede jeg også det meste, men stempelringene lod jeg være, de overholdte målene... men den har så ædt ½L olie på 5-700km hele den her sæson, så jeg skal have den åbnet op igen, og skiftet stempelringene, så det er bedre at ordne det hele rigtigt første gang smiley


  • #24   14. dec 2013 hehe sjovt du siger den spiser olie for min gør det samme smiley så jeg har bare bestemt at skifte alle lejer ved krumtap og knast aksel og skifte stempel ringe smiley

    Hvor har du købt dit henne ? smiley


  • #26   14. dec 2013 okay men nu har jeg skildt hele motoren ad smiley

  • #28   14. dec 2013 det ser sku godt ud smiley

  • #30   14. dec 2013 ja det er rigtigt smiley

  • #32   14. dec 2013 Jeg købte alle stumperne ved cmsnl.com, noget billigere end ved den lokale suzuki smiley

  • #34   14. dec 2013 tja blev sq meget skuffet sidste år da jeg bestilte en ny termostat uden at spørge efter prisen, 780kr måtte jeg slippe, kunne have fået den til 250kr fra cmsnl.

    Desuden syntes jeg det er nemmere selv at side og glo efter alle stumperne, det er knap så nemt at stå nede i butikken og bede efter 20 forskellige pakninger smiley


  • #35   15. dec 2013 hans henrik.. Haha nej selvfølgelig det kommer bare helt automatisk med i sætningen når man er van til at det er sådan på bil motor smiley haha...

  • #36   15. dec 2013 Øh i skriver i en gammel tråd og ifølge cherrybombs profil er hans dnepr solgt igen smiley :D smiley :P smiley smiley

  • #39   15. dec 2013 carsten P. ja men jeg åbnede den lige igen for at få et svar fra ham hvordan han hurtigst fik det fjernet smiley

Kommentér på:
Fjerne sod fra ventiler og gaskammer

Annonce