Honda CBR1000RR Repsol Honda CBR1000RR Repsol
Hej med jer. Jeg er ny her på forummet, og jeg får snart et kørerkort til en lille motorcykel. Men jeg har forelsket mig i enten en 2005 elller 2007 Honda CBR1000RR. Jeg ved godt at man kun må køre på en motorcykel med 34 hk, men den kunne bare blive drosslet ned dertil. Problemet er at afgiften er så latterlig høj (Og de siger vi er verdens lykkeligste land..) Så jeg kiggede på om jeg kunne købte en til dels ødelagt motorcykel. Men jeg har hørt at hvis rammen (frame), forken, og motoren er bare det mindste bøjet kan det have konsekvenser. Jeg vil ikke have noget imod at bygge en til dels ødelagt motorcykel, men jeg har hørt at det skulle være pisse dyrt for rammen. Er der nogle måder hvor jeg kan få fat i en CBR1000RR? (Og nej, jeg vil ikke købe en lille motorcykel)
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Afgiften bliver ikke lavere af du køber en smadret mc, den skal kunne synes for at blive vurderet.
Du kunne evt kigge på en CBR600 i Repsol i stedet, de ligner alligevel hinanden og er billigere i køb og forsikring.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Drop hele ideen om en 1000cc... du har ikke råd til forsikring!
aug 2008
Og hvad regner du med at bruge i rep?
Og husk der skal være penge til forsikring, udstyr og bøder!
aug 2008
sep 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
@Kristian 3 - Jeg vil ikke gå længere tilbage end 2004 da jeg er vild med designet. Er forsikringen virkelig så dyr for en ung fyr med 1000cc?
@Lasse - Jeg vil overveje det. Mange tak.
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 259
Jeg skulle for en Kawa Z750 give 35.000 for fuld kasko ved det ene firma og andre ville slet ikke røre mig, så med mindre din far vil have en ny mc du kan benytte til tider, så tror jeg det bliver træls at have
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 65
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Syntes at en motorcykeler er som kvinder - højde og drøjde skal passe sammen, hende den lækre er ikke altid hende der er bedst til at lave mad, og passe unger, så kan man finde en praktisk model til at starte med, og skifte til en yngre og pænere model når man har råd.......
Desuden lære du ikke at køre motorcykel af at have 150+hk, har engang banket en fabriksny, 130hk BMW HP2 på en gammel slidt VFR fra '88 med 130.000km på klokken - det var kraftædme humor!
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
Jeg kan slet ik' forstille mig hvor "dårligt" en droslet Fireblade må køre, men det bliver en rædsel altid hænge på hænderne på clip-on'.
Næste punkt, det kommer til at lytte til mange bakkende lastbiler i telefonen når du ringer og fortæller forsikringselskaberne hvad du vil - glem det, 9 ud af 10 vil slet ikke forsikre din combi.
Genopbygge en Fireblade... er du MC mekaniker..? har du de faciliteter det vil kræve, værksted, værktøj, og ikke mindst tiden og kunnen til det..?
Drøm nogle mindre drømme - nogle du kan få ud i den virkelige verden i stedet, hva med en CBR600F fra start 90'ere, du finder sikkert et Repsol kåbe sæt på Ebay til sådan en - og den kan både køre droslet, og stadig få smilet frem udroslet når den dag kommer.
Og selv når du har et par sæsoner på bagen, så opdager du sikkert, at livet som MC'ist er andet end "fede" reklamer på kåben !
Men glem Bladen de næste 10 års tid !
jul 2011
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 64
Valget er selvfølgelig dit men husk på alt det grej der kommer oven i, osm dragt, lir, rep, vedligeholdelse osv. Det bliver hurtigt mange penge.
God jagt
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
Start på noget mindre og glæd dig over at de år du kører på den der falder din drømme cykel mere i pris:-)
Mht til drosling kan de sagtens lade sig gøre. En repsol med 34 hk må være årets joke og en hån imod sådan en fed kværn.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
mvh Ham der startede på 150ccm 4-takt scooter med 15 hk... vi er alle startet et sted...
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Når det er sagt, så kan alt det du siger GODT lade sig gøre.. De billigste Fireblades fra den årgang er set til ~100.000kr (dog ikk repsol)
Og 100.000kr så har du jo ikke brug for kasko, ansvar kan du få for ca 2800kr..
Do it
maj 2004
Alternativt kan du jo købe en cbr600 f2, fin et velholdt eksemplar, det er en god starter, som har en meget solid motor... og ja ydelsen er også ok. Kørestilling er til at holde ud. - færdig. De kan vel handles til omkring en 20000 i dag.... men se dig for, de har været brugt.
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 76
Men jeg vil også sige at hvis du finder penge til projeket vil jeg gerne være den første til at bukke for dig.
Som der bliver udtrykt af de andre indlæg, ville du nok have en hel del mere ud af at købe noget du må køre på som den står, og hvis den bliver lidt sløv for dig, kan du altid pille lidt i den og få lidt mere ud af den. Og når du så har hygget dig med den i de 2 år der skal til kan du købe hvad du vil, så har du nok også bedre ide om hvilken maskine der passer til dig.
Held og lykke med projektet
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 777
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Til dine overvejelser...
Jeg startede på en GS500F K4 da jeg var 24 - det var 100% pga. økonomien da jeg var studerende. Den kostede mig 7500 i forsikring med kasko og 7000 kr i selvrisiko den gang hos IF fordi jeg bor på Nørrebro.
Jeg fik derefter en SV1000S som kostede nogenlunde det samme efter at jeg var blevet 26. Mange selskaber sænker præmien efter man er fyldt 25.
Den skiftede jeg til en Kawasaki ZX10R (tilsvarende CBR1000RR) da jeg blev 29 og havde 5 års erfaring på MC. Selv da havde jeg store problemer med overhovedet at finde selskaber som ville forsikre mig til en pris jeg var villig til at betale.
Jeg endte med at betale 18.500 kr hos Tryg hvilket så faldt til 12.500 da jeg blev 30 år og de igen sænkede præmien. mange selskaber vil slet ikke forsikre supersport cykler og slet ikke til personer under 30 år - 25 år for få selskabers vedkommende. I denne sammenhæng gør det ingen forskel om den er droslet og de gør ingen undtagelser.
Banken kræver at du har kasko på cyklen hvis de skal financiere noget af den. Desuden skal de enten have sikkerhed i cykel eller noget andet af værdi før de vil låne dig penge til den. I mit tilfælde oprettede vi en livsforsikring da jeg skulle have ZX10'eren og så fik de pant i den.
Jeg vil prøve at sige det så konstruktivt som muligt - jeg har selv været i samme situation som dig (da jeg var 24), ringet rundt til ALLE forsikringsselskaberne for at spørge om kasko og fik nej fra ALLE eller en absurd høj pris.
Mit råd til dig er - hvis du alligevel kun må køre 34 hk, så køb en 125/250 som ikke er droslet eller en 400 som er droslet allerede og sælg den når du må køre støre cykel. De små cykler holder prisen skide godt og så smider du ikke tåbelige penge efter renter, forsikring eller drosling. Det koster heller ikke lige så meget hvis du smider den og service/drift er billige.
I sidste ende vil du så have flere penge (hvis du kan finde ud af at spare sammen) til at kaste efter din virkelige drømmecykel når du må køre den uden at den er droslet...
Det giver INGEN mening at købe en CBR1000RR nu som du alligevel ikke kan få fuldt udbytte af og jeg garanterer at du bliver flået $$$ på alle leder og kanter hvis du gør.
Tænk dig om for h....... knægt
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Jeg købte min da jeg var på udkig efter en 600cc pga. tilbuddet jeg fik.
Min forsikring lavede en fodfejl og jeg kunne klemme forsikringen lidt ned. Betaler 10.700kr/år med selvrisiko på 8.000kr. Uden fodfejl havde forsikringen, det billigste sted, skulle have 18.000kr/år.
Dette er selvom jeg er elitebilist og helkunde. Jeg var 28år da jeg fik cyklen.
- og nej, superbike er 30+ og med 5 års erfaring på mc.
maj 2004
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 43
nov 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Svar: 1
aug 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 9 Svar: 106
http://www.motorbeam.com/bikes/honda-cbr250r/k-speed-honda-cbr250r-is-hot/
sep 2006
Annonce: http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=103229
Video: http://motorcykelgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=8947
Den koster NADA at forsikre og at købe...
PLUS - det er en V2'er - så i modsætning til de andre parallel-2'ere lyder den rent faktisk af noget OG den har upside-down forgaffel som betydeligt mere race-præget end de andre konkurrenters klassiske forgaffler.
Hvis jeg var dig ville jeg købe sådan en, passe godt på den i de der 2-3 år inden man må køre stort, sælge den igen til stort set samme pris, have sparet en FORMUE og SÅ købe min drømmecykel.
Eller... Jeg ville nok vente lidt med at købe min drømmecykel fordi jeg ikke er decideret uansvarlig og hellere vil lære at køre MC før jeg køber en MC som jeg alligevel ikke er erfaren nok til at udnytte fuldt ud. Det ville lige meget hvordan du vender og drejer det være spild af penge!
Man bør køre MC fordi man elsker det - ikke for at blære sig og har den vildeste knallert på havnen. Det er de typer man griner af ude på Langelinie og man kan spotte dem på 100 meters afstand
sep 2006
RS125: (link fjernet)
og
RSV4 125: (link fjernet)
Honda CBR1000RR Repsol