{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

Hvornår er det ikke i orden ?? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Nu har jeg haft motorcykel i 4 måneder. Vil mene at min kørestil er meget pæn, dog med en lidt frisk overhaling i ny og næ.

Men nu har jeg flere gange være ude for at jeg er kommet om ved andre MC'er som mildest talt (efter min mening) ikke kører ret pænt. Vi snakker om at køre hen over spærreflader for at komme foran i et lyskryds, lægge sig ud i en højre/venstresvingsbane i et lyskryds, og så køre ligeud alligevel ..

Nu er mit spørgsmål så: Er det mig der har kørt for meget bil og er blevet "pivet" ?? Hvor mange "friheder" kan man "tillade" sig at tage på motorcykel før flertallet i dette forum ikke mener at det er i orden ??

Et ret relevant spørgsmål vil jeg selv mene, da det ikke er ret mange af de mennesker i min omgangskreds og familie som faktisk er for motorcyklister.

/Morten Jørgensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det ikke i orden ??
  • #1   4. okt 2011 Om det er iorden eller ej skal jeg ikke bestemme.
    Men folk må jo selv bestemme hvor meget de har råd til, og hvor mange klip de kan tåle i deres kort.
    Jeg bruger ikke spærreflader eller drejebaner til at komme foran, men jeg kører faktisk altid for stærkt, undtagen i byen.


  • #2   4. okt 2011 Det er ikke i orden når man er til gene for de andre traffikanter.

  • #3   4. okt 2011 Tror bare du skal blive ved med at køre som du gør nu. Så lad de andre om at få klippet pappet i stykker.


  • #4   4. okt 2011 Jeg køre kun lidt for stærkt smiley aldrig i byerne, holder mig i de vognbaner jeg skal være i, fordi jeg gidder ikke havde klip eller bøder/miste kortet pga sådan nogle ondsvage dumheder.Og der er jo kun en der får skylden hvis det går galt.

  • #5   4. okt 2011 Den slags er ikke i orden, selv om det er fristende og let med en MC lige at "smutte" udenom.
    Dem der gør det må jo have råd til det.

    Om ikke andet... Så er den slags kørsel med til at øge modviljen mod MC'er generelt.


  • #6   4. okt 2011 man behøver ikke engang åbenlyst bryde loven for at få folks sind i kog. Jeg har flere gange oplevet at billister dytter selvom jeg overhaler dem i henhold til loven.

  • #7   4. okt 2011 Tommy S:
    Det har jeg også være ude for flere gange.

    Meningen med dette indlæg var også "bare" at tage en lille føler på stemningen omkring emnet, og er da glad for at der er mange som ser på det på samme måde som jeg.

    Frank H og Poul R: Hvem kommer ikke engang imellem til på en enlig landevej at sparke dyret lidt for meget bagi end hvad godt er ?? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #8   4. okt 2011 Hvad folk gør må de selv om.

    Jeg kan sagtens finde på at tøffe op foran forreste bil i en venstresvingende kø, jeg kan også sagtens finde på at bruge helleanlæg til at komme udenom langsomtkørende, ligesom jeg ofte kører væsentligt over fartgrænserne og overhaler steder man ikke må.

    Men aldrig i byen (50km/t) og aldrig i nærheden af heste, børn eller ældre mennesker - det er ikke til at vide hvad de finder på, og der er ingen grund til at fremprovokere en farlig situation.

    Når jeg så kører MC, kan man gange det hele med 1,5... :o)


  • #9   4. okt 2011 Den danske trafikmentalitet er sgu til at brække sig over, det er befriende som vores italienske brødre har forstået at på 2 hjul er det hele bare lige lidt nemmere....ingen sure miner eller løftede øjenbryn over frisk kørsel der.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #11   4. okt 2011 Don T - Lige netop...

    Kreativ kørsel uden at møffe andre.


  • #12   4. okt 2011 Det øjeblik man generer andre eller løber en risiko på andre s vegne, så er det IKKE i orden mere.

    Hold du bare godt fast i dine egne sikkert sunde sikkerheds- / ansvarsbegreber, så går det nok.


  • #13   4. okt 2011 Gode indlæg der smiley er enig med alle indlæg, færdselsloven skal man ikk tage ligeså bogstaveligt på alle punkter, som det at man skal tage hensyn til andre trafikanter

  • #14   4. okt 2011 Jeg har en husa 650 SM.. jeg kører dog altid 112% efter færdselsloven, for er den bare et showpiece der ser tosset godt ud foran den lokale grill...

  • #15   4. okt 2011 Er der plads, er det da selvfølgelig iorden. Længere er den ikke. Go' tur


  • #16   4. okt 2011 Det her er nok et skidt sted at spørge, da de fleste herinde tror, at motorcyklerne gør dem til en slags halvguder.

  • #17   4. okt 2011 Hvis du køre som du har lyst så er det dit helbred / kørekort det gælder
    Når de andre køre som de gør er det ofte deres helbred / kørekort det gælder

    Jeg vil ikke have klip for at komme 3 9 Sec hurtigere ved at køre på spæraflader og liggende det er det ikke vær



  • #18   4. okt 2011 SÅDAN DER, så følte Niklas sig trådt over tæerne igen....zzzzzzzzzzz

  • #19   4. okt 2011 Jeg har også set en del, men jeg er overbevist om at det handler om måden at gøre det på, når man fx stiller sig forrest en venstresvingskø.

    Men når det er sagt, så skal vi endelig ikke glemme de selvbestaltede politimænd i bilerne ude på vejene, som bruger den omdiskuterede kørestil til at udsætte andre motorcyklister for livsfarlige situationer, når de fx pludselig spærrer for dem. Det tangerer sgu til mordforsøg i de mest ekstreme situationer.
    Det bedste argument mod førnævnte kørestil burde derfor være den blot tilstedeværelse af de psykopater derude, der arbejder aktivt for at forårsage en trafikulykke!


  • #20   4. okt 2011 morfar

  • #21   4. okt 2011 jeg køre som der er plads til, uden at generer andre, men køre gerne slaom, i trafikken, og imellem rækkerne op til lyskrydset, en sjælden gang imellem over en optrukken linje hvis , jeg ved jeg ska køre bag en langsom bil, over en længer strækning. men forsæt du bare den gode stil, , du har trods alt ikke kørt så langtid så anbefaler du følger reglerne. he he mvh hc

  • #22   4. okt 2011 Jeg kører altid gennem rækkerne ved rødt lys, hvis eller der er tid og plads til det.

    Tjekker lige om den er ved at skifte, og hvis ikke, kører jeg op foran.

    Bliver til gengæld hvor jeg er hvis bilerne foran bevæger sig, eller den er ved at skifte. Lane splitter aldrig, men en enkelt gang eller 2 har jeg nok kørt lige ud i en venstresvingsbane. Kører konsekvent for stærkt uden for byen, men ikke inden for 50 km/t zoner.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #23   5. okt 2011 Niklas - du har glemt at angive titlen "moralens vogter" i din profil.

    Som sagt tidligere, må folk selv om hvad de gør - også de selvfede og fordomsfulde af jer... smiley


  • #24   5. okt 2011 Tak Sajmon³ - så tror jeg lige jeg snupper en kage mere smiley

  • #25   5. okt 2011 jeg kan slet ikke se ideen med at have mc til gadebrug hvis ikke man skulle kunne lanesplitte osv.og hoppe op forrest i bilkøer herovre (irland) er det stort set helt accepteret og selv om det teknisk set ikke er lovligt at bruge busbanerne så ser policen i 99.9 procent af tilfældene igennem fingrene med det, ret morsom at køre forbi en betjent i busbanen mens han er igang med at give en bilist en bøde for samme

  • #27   5. okt 2011 Det er kun Tyskerne,der kører som idioter :o)

  • #28   5. okt 2011 Nogen gange kører jeg frisk og alt for hurtigt andre gange slapper jeg af. At rulle op ved siden af en bil sol holder for rødt gør jeg hvis der er plads til det . Sure billister får langmand som en hilsen.

  • #29   5. okt 2011 Det er en af de gode emner (:
    Men jeg kører som om, at jeg var en bil. Jeg holder mig i min bane, og bliver bagved de andre når man holder i lyskryds. Jeg forsøger så
    vidt muligt ikke at overhale indenom, men det kan jo ske.
    Men med accelerationerne er jeg hurtigt væk, og kører friskt. Men det har noget med, at min motorcykel kan pga den lave vægt og høje ydelse.


  • #30   5. okt 2011 Jeg tror egentlig det vigtige er at indrette sin kørestil efter hovedmængden af de andre trafikanter. I Paris og Rom har 2hjulede fantastiske forhold og fortrinsret til at snige sig igennem hvorsomhelst, men den går ikke rigtig herhjemme.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #31   5. okt 2011 Niklas - Det handler netop om at være moralens vogter, for det udøver du i særdeleshed i stort set alle tråde du deltager i her på siden, såvel som på den anden side...

    Jeg har aldrig opfordret folk til at gøre hvad de ville - jeg har blot sagt at "det styrer de selv" (læs selv højere oppe) som skal forstås som at jeg ikke gør mig til dommer over hvad andre render rundt og laver, som du f.eks gør hele tiden.
    Min opførsel i trafikken er aldrig til gene for andre, ligesom den meget sjældent er til fare for mig selv - selvom den til tider er udenfor lovens grænser.

    Det kunne nemt være at DU, af alle, ofte var til gene eller fare for andre med DIN opførsel, men at du blot var for selvoptaget til at opdage det. Hvorfor er det netop DIG der har ret til at kalde alle andre for dumme i trafikken?
    Så vidt jeg ved, ser du hverken hvordan de fleste andre kører, og ej heller kan du se og derved bedømme andre trafikanters reaktioner på det, så hvad er det egentlig lige du bilder dig ind med det der fordømmende pladder?

    Hvis man møder mere end 3-4 mennesker i løbet af dagen, som man uden tøven vil kalde idioter - så skal man efter min mening finde et spejl frem for at kunne se hvor der skal ske de største ændringer og forbedringer...


  • #32   5. okt 2011 Niklas.. Du altid bedrevidende og klogeågeagtige menneske..
    Nogen gange bliver jeg i tvivl om du er virkelig eller om du faktisk prøver at parodiere en jeg endnu ikke har fundet ud af hvem kan være.. Jeg tror oftest at du tager tykt pis på alle herinde med dine forskruede indlæg i tide og utide..
    Faktisk var du forleden samtaleemne på mit værksted da vi stod 10 stykker (naturligvis alle undermennesker for dig) og talte om vores fælles interesse,... motorcykler.
    7 ud af 10 tror på at du er for sjov..

    Jeg er som sådan ikke vildt uenig med dig omkring dine holdninger omkring uansvarlig kørsel.., de virker også fint for mig når jeg sidder bag pcskærmen...

    Når jeg kommer på asfalt er det som om min hjerne mangler ilt og min maskine kører mere på et hjul end på to, kører på trapper, henover rundkørsler, ja, alt det som er latterligt åndsvagt.
    Det er helt ad helvede til og faktisk burde en på 43 være klogere.. men, det er jeg ikke..
    Så, jeg kører derfor i bil til hverdag, motorcykel på lukkede baner og en lille afstikker på vejen...
    Men, den lille afstikker kan jeg leve i flere uger på... ;O)


  • #33   5. okt 2011 "længere er den ikke"

    Fedt.... Oraklet har talt..

    Jeg gentager... Du er ikke ægte vel?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #34   5. okt 2011 Jeg tror Niklas er 58 år gammel og kun gennemsnitlig håndværker - for han lyder sgu ligesom min far... :o)

    Heldigvis er det kun ordensmagten i samråd med en domstol som kan fratage folk deres kørekort - ikke selvcentrerede fordømmende bedsteforældre, som bruger alt for meget tid på at belære andre om deres trafikale vaner...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #35   5. okt 2011 Det er ikke så afgørende om jeg har hørt dig - dine massive tastaturvoldtægter er rigeligt.

  • #37   5. okt 2011 "Stilen"...
    Et sjovt ord der viser hvor underligt et sprog dansk i virkeligheden er...


  • #38   5. okt 2011 Det bliver en lang vinter ..

  • #39   5. okt 2011 komm nu fortsæt jeg har lavet popcorn og det hele lad debatten fortsætte...



  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #40   6. okt 2011 -vi har lov at køre lidt friskt, det er konpensation for at sidde ude i regn og rusk. Selfølgelig har Niclas en pointe med det gode eksemplets magt, vi ønsker jo ikke at ungerne kører som vi gør....

  • #41   6. okt 2011 gi gas..

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #42   6. okt 2011 Sajmon: Har du det røde? Du er sgu' da ude med riven stort set over hele MCG?

    Niklas: Tja, underligt nok... så deler jeg din holdning! Faktisk har jeg flere gange følt, at der skal eller kræves ekstremt pænt kørsel - grænsende til det sindsyge - for at opveje en given samling folks opfattelse af "den normale MC'ist"... trafik-adfærd! At du ligeledes bliver beskyldt for at være gammel, livsklog og "morfar".. skjult kompliment, ikke? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #43   6. okt 2011 Hans - jeg er aktiv bruger af siden...

    Har du selv det røde, siden du skal kommentere mig hele tiden?


  • #44   6. okt 2011 Jeg tror Niklas er 58 år gammel og kun gennemsnitlig håndværker - for han lyder sgu ligesom min far..

    Hvad er der nu galt med at være håndværker????


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #45   6. okt 2011 Sajmon: Selvfølgelig er du aktiv bruger - det ligger jo også HA funktionen. Men du virker bare til at være.... "meget aktiv" for tiden. Tror godt du ved hvad jeg mener.....

Kommentér på:
Hvornår er det ikke i orden ??

Annonce