{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Ny Begynder på MC :) {{forumTopicSubject}}

hej derude er igang med et køb af en motorcykel(jeg er helt grøn på markedet ) kigger på en suzuki sv650 cc som har gået 36.000
mit spørgsmål er om sådan en maskine har gået for langt eller hvordan det ser ud om 36.000 er meget ! ( p.s den står som ny i lakken smiley tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Begynder på MC :)
  • #1   10. okt 2011 Hvis en bil har gået 36.000 km så er den jo næsten ny, hvorfor skulle det være anderledes med mc?:) tjek papirerne på den, se hva den har fået af service, nye dele, osv. Og så tag en med som har forstand på mc, så kan du næsten ikk stå bedre som køber.

  • #2   10. okt 2011 Det kommer meget an på hvordan den er blevet kørt, om det er korte eller lange ture, om den har fået tæsk kold osv, men som hovedregel er 36.00 ikke specielt meget

  • #3   10. okt 2011 Fx så solgte jeg en Suzuki gsxf 600 fra 99. Den havde kørt 55.xxx km og havde lige været sydpå i ca 2 uger på den. Den slog aldrig en prut forkert, og den fik de klø som en mc skal have smiley men den var også passet og plejet som en lille baby smiley
    Held og lykke med købet !


  • #5   10. okt 2011 Søren (7000) S

    øhm SV650 kører af H til??

    Hvem siger dog det? har haft en 650S, og har 100% tilfreds, men vil give dig ret i den kun holder ca 1 år..

    så vil man gerne have mere træk, og det får man i SV1000...

    36.000 er ikke noget vildt, fin km.. ville ikke tøve hvis det er din første mc.. lækkert træk og lækker lyd.. nem at styre, og tage sving med.


  • #6   10. okt 2011 Det er en fin maskine sådan en SV 650 hvis prisen er rigtig kan det ikke gå gal
    Kender et par stykker der han en Sv 650 og de er stadig glade for den


  • #8   10. okt 2011 Søren (7000) S du lyder som om du og dine venner kun kører ligeud og så har du ret, men hvis man bruger en mc til det den er beregnet til, nemlig at kører sving så kan en standard SV 650 lammetæve en CBR 600 F4 til enhver tid hvis piloterne er lige skarpe og vejene er små og snoede

  • #9   10. okt 2011 <-- Kig på mit alternativ i stedet for SV hyldevaren. cirka samme HK, så forsikringen burde ikke være meget anderledes.

  • #10   10. okt 2011 Glenn B, hvad baserer du det på ??

  • #11   10. okt 2011 At der er rigelig kraft i en SV 650 til de danske veje m.m det er ulovlige hastigheder på motorvejen eller det er foran pølsevognen

  • #12   10. okt 2011 Mirza A: det baserer han på facts.... SV650 er nem, og rigtig hurtig i sving, samt et godt moment... så sving og ud af sving er den langt bedre end CBR600 samt en masse andre..

  • #13   10. okt 2011 At man skriver en SV650 er "nem" og rigtig hurtig i sving er ikke facts LOL..

    At der er rigelig kraft i en SV650 til de danske landeveje siger heller ikke så meget, der er rigelig kræfter i en 250 ninja til de danske landeveje..

    "ud af sving er den langt bedre end CBR600 samt en masse andre.."

    Det passer heller ikke, hvorfor er den det, fordi den har mere moment ved lavere omdrejninger? Det kan man kompensere for ved at skifte gear på CBRen og så har man (vupti) flere hestekræfter, hvilket er essensen i acceleration..


  • #14   10. okt 2011 Jeg er i øvrigt ikke ude på at nedgøre en SV650.. jeg vil bare gerne vide hvad det er som gør en langt svagere maskine med større inertimoment i motoren (hvilket er negativt) hurtigere end en CBR600F4

  • #15   10. okt 2011 SV 650 er fremragende som første cykel, bedre end cbr 600 f4. Har selv en f4 og brormand har sv 650.

    Og jeg giver Glenn ret med at hvis føreren er lige gode så vil man være klart hurtigst på Suzukien fordi den er så ekstremt letkørt.


  • #16   10. okt 2011 Jeg købte en Kawasaki Er6-n som start cykel (har den stadig) den er jeg sku godt tilfreds med, det er os en 650ccm. fronten var så lidt grime men elsker at sætte mit eget præg så det gjorde ikke så meget.

    Men ja man vil gerne have noget der er hurtigere hele tiden, tror det økonomien der sætter grænser hos folk.


  • #17   10. okt 2011 SV 650 er sgu en god maskine, som man IKKE bliver træt af....
    Den kører godt, ser fin ud og er ganske sjov....snup du sådan en


  • #18   10. okt 2011 har ladet mig fortælle at man ganger det med 10 kontra bil . hvis en mc har kørt 50000km vil det svare til en bil der har kørt 500000km , det er måske overdrevet men ingen tvivl om at en cykel der har rundet 36000km er kørt godt til hvis den aldrig har været skilt ad , det kommer meget an på hvordan man passer den . det er ligeså sjælden man ser en mc der har kørt 100000km som man ser en bil der har kørt 1mill km ,hvis det giver nogen mening


  • #19   10. okt 2011 jeg havde købt en cbr600f4 synes det er et hakke bræt, sådan en v2 .....

  • #20   10. okt 2011 Ja nogen er til moderen og nogen er til datteren, men fakta er at det er moment der betyder noget og det har de fleste 4 cyll ikke ret meget af
    Jeg kan blive rigtig iriteret over er den tilbedelse af de gamle tunge og stokkonservative hondaer, kom ind i kampen og kør nogle sving hvor man virkelig kan mærke forskellen på de forskellige cykler


  • #21   10. okt 2011 36000 er sgu ingenting, min har rundet 50.000 og jeg har aldrig før haft en maskine der havde så få km på tælleren. Selv min gamle gs 450 havde 96k på tælleren uden at have været åbnet.



  • #22   10. okt 2011 du mener ikke en cbr600 kan svinge ???

  • #23   10. okt 2011 36000 kommer an på hvem der har kørt dem og hvordan og sv er en ok start cykel men mere vil somregl, have mer og derfor er der mange der skifter den ud

  • #25   10. okt 2011 Firat - især:

    dine km overvejelser er helt hen i vejret - hvem der end har fortalt dig det, har slet ikke fattet, hvad det drejer sig om. Masser af de cykler folk tror har kørt 27000 har rent faktisk kørt 127000 - påstand tja, men jeg er ikke ene om det.

    En maskine kan bolles sønder og sammen på 10000 eller den kan trille problemfrit 200000.

    Trådstarter - 36000 er ikke på nogen måde voldsomt, men check maskinen for mærkelige jyde - lyt efter uregelmæssigheder - få evt en kyndig til at øje dyret sammen med dig.

    Og selv vil jeg til enhver tid anbefale en V2 til en begynder frem for en R4 - en P2 eller encylindret er heller ikke ringere. Det hele handler om, at R4 som hovedregel ikke laver en skid under 4-5000 omdr. mens en to eller encylindret er en MC fra bunden af.

    Helt specielt hvis man drosler dem sker der to helt forskellige ting. R4 afleverer sit moment sammen med sine HK, mens en to eller encylindret pga de større brændkamre afleverer sit moment nedefra. Det betyder at de fleste en og to cylindrede trækker fint i droslet tilstand, og man mærker først droslingen når man slår hovedet mod loftet ved 140-150 kmt. En droslet R4 kan køre lige så stærkt, men helt op i nærheden af topydelsen opfører den sig som en boret knallert - let overdrevet.

    SV600/650 er ikke noget ringe valg for en begynder. Der er rigeligt med muligheder i den - selv for en øvet!


  • #26   10. okt 2011 Knud: Din sammenligning med V2 og R4 kan slet ikke stilles så enkelt op. En V2 har typisk et meget kortere register end en R4, og finder man en MC med en R4 motor der er tunet til gade/touring kørsel, slår den en tilsvarende V2 med flere længder hvad angår moment og bundtræk.
    F.eks har en CB1000 Big One sit maks moment ved kun 6.000 o/min, og trækker rent fra tomgang i højeste gear. Det kan en V2 ikke. De skal op på 2-3.000 o/min for ikke at hugge i det.


  • #27   10. okt 2011 knud . ingen tvivl om at du ved mere om mc end mig menu der er da forskel på en mc der har gået 100000km kontra en bil der har gået 100000km . så er det næsten ligemeget hvordan begge dele er kørt når en mc har rundet 100000 vil jeg da personlig være betænksom med at købe den igen kontra en bil der har kørt 100000km . .ser sku ikke mange mcer der kører imellem 300000-og 500000 km på samme motor uden at skifte cylinder osv , der må du da være enig med mig . det tror jeg nu mange andre herinde er , ellers kan man jo lave en spørgerunde . .det eneste plus er nok at der er flere sliddele på en bil hehe .

  • #28   10. okt 2011 jesper : lige mine ord, bortset fra at det nok nærmere er MIN 3000 omd
    før den ved hvilken vej stemplerne skal køre .....


  • #29   10. okt 2011 Firat, som udgangspunkt er forholdet mellem kørte kilometer i bil og på mc ikk det samme, men det skyldes at motorcykler har flere hestekræfter/liter som oftest kræver flere omdrejninger, men forholdet er bestemt ikk 1:10 som du starter med at sige, nok nærmere 1:2

    Glenn, med al respekt, så ved du enten ikk hvad du snakker om, eller så er du dårlig til at formulere dig når du siger at det er momentet som betyder noget, for det betyder ikk noget for acceleration, det er omdrejningspunkt og hestekræfter der betyder noget


  • #30   10. okt 2011 Når jeg skriver omdrejninger, så mener jeg at gearingen skal passe for at kunne udnytte den maksimale effekt

  • #31   10. okt 2011 Glenn B: En cbr600f4 vejer det samme som en sv650s. Desuden er en cbr600f4 udviklet til bla at vinde løb på racerbanerne, hvilket den gjorde og hvilket gør at komponenterne er af god kvalitet.
    En SV650 er på ingen måde tiltænkt banekørsel, hvis det var tilfældet ville Suzuki have genbrugt affjedringen fra en gsxr600. En SV650 er tiltænkt som en billig landevejscykel, og den opgave magter den til fulde.
    Men når snakken går på hvilken af de 2 der har de bedste køreegenskaber, så vil en CBR600f4 til hver en tid trække fra en SV650. Påstår man andet er det simpelthen fordi man ikke kan mærke forskel på bremser og affjedring.
    En sv650 gør meget godt, men ikke så godt.


  • #32   10. okt 2011 Som ny startet her det nok ikke så meget at sige om man udnytter maskinen men mere om at lære at køre og glæden ved at køre


  • #35   10. okt 2011 Lige netop en cbr600f4 er ikke lavet til at vinde på banerne, den er lavet til sportstouring, det er en af grundene til at den er så sløv i styringen, lige netop til at gi mere stabilitet i lange kurver og på motorvej

  • #36   10. okt 2011 Glenn B: Igen tager du fejl. CBR600 er blevet brugt ligeså meget på racerbanerne som de andre 600 racere. At den så også er en hamrende god landevejs MC gør den ikke dårligere. Mener dog ikke der blev vundet verdensmesterskaber på den gamle F4, men det blev der på F4i der kun er let faceliftet
    Men sløv i styrringen er den bestemt ikke.
    Selv på F3 udgaven blev der vundet mesterskab.

    Direkte sammenlignet med en SV650 (som du mener er bedre), har den stejlere kronrørsvinkel, kortere efterløb og kortere akselafstand. Alt sammen noget der giver den kvikkere styrring end en SV650.


  • #37   10. okt 2011 Glenn.b : har du prøvet en f4 ??

  • #38   10. okt 2011 Michael L: Det er da tydeligt at læse ud fra hans indlæg, at han stadig har den første tur på en F4 til gode.

  • #39   10. okt 2011 Jesper.
    Med al respekt. Vi tal som jeg ser det om off-the-shelf varer i 600 cc klassen - ikke om tuning og specialopsætning af cykler. Og hvad angår the big one , så kommer spørgsmålet om totalt volumen og opnåeligt moment i en klasse, hvil man slet ikke kan sammenligne tingene. Det et korrekt at en R4 kører over et meget længere omdrejningsregister end de fleste reklamer, men twins og singles giver som regel en langt mere doserbar og dynamisk momentudvikling end R4 - stadig når vi sammenligner standardvarer.tænk en gang på brød, monster, Sv, ER6, belgarda. Man kommet virkelig på arbejde, hvis men skal hitte noget R4, der umodificeret har samme enkle dynamik.


  • #40   10. okt 2011 Undskyld eventuelle slå fejl. Jeg skriver fra en fuck-phone.


  • #41   10. okt 2011 Knud: Jeg taler også om maskiner derekte fra hylden. Og sjovt du nævner belgada'en. Det var også en af de maskiner jeg overvejede da jeg købte min XBR, og det er uden sammenligning den MC jeg har prøve som krævet mest teknik at få et godt flow på. Effektregistret er, typisk for singler, meget kort uden bundtræk eller træk i toppen. Enkel dynamik er ikke hvad man normalt giver en single af karakter.
    Jo flere cylindere desto bedre og blødere træk fra bunden.
    Og det er ikke så svært at opleve. Find en forhandler der både har en SV650 samt en gsf/gsx 650 stående til demo. Så vil du opdage, at R4 moiren kan trække rent fra ca 2.000 o/min i 6. gear, det kan SV'en ikke. Du vil også opdage at R4 motoren er langt blødere og lettere at fange på gassen ud af et sving.
    Det der snyder er den kedelige karakter der typisk er på en R4 motor, hvor det bløde træk i bunden giver en illusion af de intet sker før man er i den øverste 1/3 af registret, hvorimod en V2 giver indtryk af der sker en hulens masse allerede ved 4-5.000 o/min.


  • #42   10. okt 2011 det kan da godt være, at det hele bare koger sammen til et spørgsmål om smag, men det du beskriver er bestemt ikke mine oplevelser. Det er helt rigtig at den jævne spinden f.eks en GSX eller en CBR har ikke genfindes hos en eller tobenerne, men det er for mig klart, at de firbenede f.eks. langt lettere går i stå ved start eller tidlige gearskift.

    Og sjovt nok deler jeg slet ikke dine erfaringer med Belgardaen heller - bortset fra, at hvis man virkelig skal udnytte f.eks det svingpotentiale den har, så er man næppe begynder:-)


  • #43   11. okt 2011 Jeg må altså give Jesper ret.. en R4 trækker altså meget renere og blødt helt fra bunden, ikke dermed sagt at den trækker ligeså hårdt, eller godt når den endelig begynder at trække..

    Jeg har både en single og en R4.. R4eren kan jeg køre i 6 gear ved 50km/t uden at den brokker sig, på min single så sprutter den i 3. gear ved samme hastighed (gearingen er selvf meget forskellig)..

    men NÅR min single begynder at trække, så trækker den altså HÅRDT, lige indtil den mister pusten et par tusinde omdrejninger senere hvorimod en R4 bare bliver ved smiley


  • #44   11. okt 2011 Ja F4eren var nemlig min drømmecykel da den kom frem og det varede lige indtil Rydberg lånte mig en i en hel dag, og så kørte jeg direkte ud og købte en R6 da F4eren var gammeldags, sløv og touringpræget i styringen og da jeg i få år var til racere skulle der skarpe køreegenskaber til som Hondaen ikke magtede

  • #45   11. okt 2011 selvf er en R6 sløv og touringpræget sammenlignet med en R6, doooh..

  • #46   11. okt 2011 Men en sv650 er lige så skarp som en r6 ??

  • #47   11. okt 2011 Nej bestemt ikke, men glem nu de gamle CBR, cbr érne blev først sjove efter 03, dem før det er nogle sløve touringcykler

  • #48   11. okt 2011 Glenn B: Supersport 600 verdensmesterskab blev i 2002 vundet på en F4

Kommentér på:
Ny Begynder på MC :)

Annonce