1.011 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

et spørgsmål vedrørende varm garage ? et spørgsmål vedrørende varm garage ?

Hej alle sammen. Jeg blevet ejer af en fantastisk maskine, og den står nu i hi.

Mit spørgsmål er hvilken indflydelse det har at den står i en opvarmet garage frem for et koldt skur ?

Hvis man nu pakker kværnen ind i tæpper mm. har det så nogen betydning at den står i en kold garage eller i et skur med lukket port ?

Tak på forhånd.

Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  et spørgsmål vedrørende varm garage ?
  • #2   20. okt 2011 KH : Jeg tænker det samme, problemet ligger for mit vedkommende i at jeg formentlig ikke kan holde kulden ude da det er en lukkeport ( du ved sådan en der kører på to skinner som lukkes med manuel håndkraft. ) .. Men nu må vi se, jeg kan hurtig afgøre hvor koldt det er ved at hænge et udendørs termometer op.

• #3   20. okt 2011 nu er en motorcykel jo lavet af ca samme materialer som en bil... og min bil kan nu godt tåle frost...

mine cykler har altid stået i mit skur med et lagen over, og de har nu alle sammen kunne køre til foråret...

det vigtigste er som sådan at kølervæsken er frost sikret...

• #6   20. okt 2011 motorcykler har det som god vin helst i et rum hvor temperaturen er stabil og ikke svinger

• #7   20. okt 2011 Betyder ikke en skid, bare der er ventilation og frostvæske på geden.

Jeg har i årevis opbevaret cykler vinteren over i baghaven, udedørs under en MC.garage med en snor om:-)

• #8   20. okt 2011 Hehe lidt blandede svar, og tusind tak for dem alle :o) Jeg tror du har ret Michael C.
    Jeg vil pakke dyret ind, og så skal det skam nok gå helt fint ! Dog havde jeg troet at det var sundt at starte den i venterens forløb så olien kunne blive opvarmet, men det fornemmer jeg ud fra jeres kommentarer at jeg ikke skal.

Tak igen !

• #9   20. okt 2011 Knud : Tak for dit svar, jeg er nu også sikker på at Duc'en vil klare sig fint med et tæppe over sig. Den står trods alt indenfor, og ikke ude i haven smiley

• #10   20. okt 2011 Totalt uansvarligt, det i har gang i der. :O(
    Ud med fjernsynet, spisebordet, fruens seng eller andet unødvendigt inde i huset og gør plads til maskinen.
    Godt jeg ikke er jeres motorcykel.

;O)

• #11   20. okt 2011 kulde er bestemt ikke et problem, tværimod.. det er værre hvis det er varmt men fugtigt.. bare stedet er ventileret så er det perfekt.

• #13   20. okt 2011 Hans Henrik : hehe måske man skulle fjerne fruens seng og så smide hende ned i kælderrummet...

• #15   20. okt 2011 Hans Henrik : Haha sådan skal det være ! God stil...

• #16   20. okt 2011 jeg vil ikke bruge et lagen / tæpper eller sådan noget da det holder på fugt køb en mc / scooter garage da de ikke holder på fugten

Og så bare ind med den og som skrevet frostvæske på hvis den er vandkølet Så har baby det fint smiley

• #17   20. okt 2011 Mange sjove instillinger til et tilbagevendende fænomen.
    Min metode - siger ikke, at andres ikke dur, blot at det er sådan jeg gør - er at vaske cyklen grundigt og skifte olie og filter. Ud med batteriet og ind i et køkkenskab med det. Så trækker jeg den ind i den uopvarmede garage og klodser motoren op, så begge hjul hænger frit.
    Dækker den til med et lagen, da det - til forskel for mc-garager - lader evt fugt fra garagegulvet undslippe og fedter ind i stuen og finder en dvd med IOM frem og venter på foråret!
    NÅR foråret så - mod mine forventninget - alligevel dukker op, knalder jeg batteriet i, vasker cyklen igen og starter ud i den nye sæson!
    Blot min metode. Har virket fint for mig!

• #18   20. okt 2011 Kasper:

Det skal såmænd nok virke. I hvert fald er grundig rengøring en kanongod ide:-)

• #19   20. okt 2011 Steffen : det lyder meget fornuftigt, og jeg tror at jeg vil tage ned og købe sådan en mc garage engang imorgen.

• #20   20. okt 2011 Det betyder ikke en rygende fis hvor den står ,,, prøv at se Kbh . til vinter ; der står flere mc er under mc garagen i sne og slud ,,

d

• #22   21. okt 2011 12-18 grader er perfekt om muligt , men ikke for varmt da pakninger, såsom gaffelben kan tørre ud og så bliver de altså utætte når sæsonen starter igen.

kan du fikse en jævn nogenlunde jævn temperatur vinteren igennem så er det helt perfekt.

mine egne står i 18 grader, og hygger sig så er det også tilpas varmt til at jeg ikke fryser når jeg render og nusser om dem i vinteren.

• #23   21. okt 2011 Altså udtørrede pakninger ???? Jeg gør det midt sommer Ca .. der løfter jeg lige mine støvringe i forgaffel og så får de noget bremse cilicone så ved jeg de kan stå uden problem det er jo i min verden almindelig vedligeholdelse Så som at holde alt anden i orten

Der er meget hysteri om hvordan man skal opbevare sin mc

Tænk på alle de mcér der står ved diverse forhandler de får ikke skiftet olie motoren er da ikke blevet utæt, Alle gaffelben er da heller ikke blevet utætte alle dæk er faktisk også brugbare

• #24   22. okt 2011 1. Rengør cyklen.
    2. Rengør huset omkring det foreste tandhjul og giv kæden om omgang olie.
    3. Tør dine skiver af med noget rensebenzin, så skulle der sidde lidt salt eller andet, får du ingen rust over vinteren.

Støttefoden ned, stof hen over cyklen, og vent til næste år..

Hvis cyklen står koldt, er det faktisk meget bedre, da rust og ir, går meget langsommere ved kolde temperature. Alt andet på motorcyklen, tager ikke skade af -20 grader (check kølervæske)

Forår.
    Køb et nyt batteri og kør en lang tur hvor motoren bliver varmet rigtig godt op.

Hvis knallerter, scootere og biler kan overleve en vinter, kan motorcyklen også.

• #26   22. okt 2011 Michael : Tak for dine gode facts, det er ret brugbart ! Og selvfølgelig skal den nok overleve vinteren. Den står tørt, og en MC garage er også bestilt hjem.

• #27   22. okt 2011 Jeg ville godtnok ha´ det skidt med at ha´ min holdende ude i haven hele vinteren..?
    Men ok der er vel mange måder at gøre det på.....

• #28   22. okt 2011 Plejer at vaske geden, og skubbe den ind, uden at skifte olie, eller filter.
    Tilgengæld fylder jeg tanken helt op, det er træls at løbe tør for benzin, før nytårs aften, der skal den jo lige startes (igen) så nabolaget ved at jorden har været en gang rundt om solen...
    Altså, det er kun 3 måneder den står stille - eller ihvertfald dækkene gør...

• #29   22. okt 2011 Bertil : det må være en af de andre du henviser til, da min ikke står i nogen have..

• #30   22. okt 2011 Sorry, det var Knud´s udgave af vinteropbevaring jeg tænkte på..
    Min er lige kommet ned af kældertrappen, hvad skulle man gøre uden en flink nabo ??
    Tak igen til ham hvis han læser med her...

• #31   22. okt 2011 Bertil : det er helt iorden, og ja det er altid rart at have et godt opbevaringsrum,.

• #32   22. okt 2011 Peter S: Med hensyn til et koldt opbevaringsrum ville jeg være nervøs for rust og ir, måske jeg bare er pernippen, men det er sgu lang tid for ens kæreste eje at holde i et eller andet vinter skur, hvorfor ikke bare finde det bedste af det bedste til din fantastiske maskine..?
    Og så kan man gå og ha´ det godt med sig selv hele vinteren...!

• #33   22. okt 2011 Bertil : førhen havde jeg også min gamle Ducati opbevaret i et varmt værksted, men den mulighed har jeg bare ikke mere. Men hvad angår rust, så er jeg bestemt ikke nervøs da den ikke bærer præg af noget der bare ligner ir ! Den er lige blevet pudset op, og bliver i den kommende uge pakket ind i en MC garage. Jeg vil selvfølgelig søge efter en varm garage her ved vejle, men jeg har som sådan intet imod at den står hvor den nu står da det er tørt og lukket.

Kommentér på:
et spørgsmål vedrørende varm garage ?

Annonce