Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc tyskland/ danmark
  • #2   26. okt 2011 Så du skal leje nogle tyske prøveskilte til at køre den fra D til DK, til gengæld må du køre helt hjem på dem og sågar også til syn i DK inden de udløber.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   26. okt 2011 Steen P: Næh... Du må køre fra "det tyske sted" og *KUN* til den danske grænse - hvorfra du skal have danske "prøveskilte" klar til montering! Når man kontakter Det tyske Forbundsministerium for transport, så får man den selv samme historie - bare med omvendt fortegn - ift. transporten FRA tyskland og TIL danmark!

Og så står man der.... som EU borger og er godt forvirret! Jamen, kære skrivebordsgeneral X,Y & Z. Kan man ikke få en skriftlig garanti for at man overholder lovgivning i hhv. tyskland & danmark? Jo da... Så sender du bare et halv tons spanske Krononas-dollar - så udsteder vi en garanti (som ikke holder en halv meter anyhow). Tja... systemet er altså ikke altid lige nemt....

:o)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #4   26. okt 2011 PS: Måske derfor flere vælger at tage turen med lukket trailer - eller autotrailer ift. afhentning af biler!

• #5   26. okt 2011 Hans GTR1400 !
    Det er et par år siden det blev ændret.
    Her er hvad der står i Vejlednigen om syn af køretøjer fra Trafikstyrelsen:

14.03.1 Undersøgelse af køretøjet
    Et køretøj, der fremstilles til syn, skal være forsynet med nummerplader eller prøveskilte (prøvemærker), jf. Skatteministeriets registreringsbekendtgørelse. Dette gælder dog ikke brugt, lille knallert, der er taget i brug inden den 1. juli 2006, samt invalideknallert.
    Et udenlandsk køretøj må fremstillles til syn forsynet med korttidsnummerplader med en gyldighed på ikke over 7 dage, hvis tilladelse til kørsel med pladerne er givet af en kompetent myndighed i en EU-/EØS-stat, Færøerne eller Grønland.

• #6   26. okt 2011 Det vil sige det skal være de tyske prøveplader med der gule datofelt (korttids plader)

• #7   26. okt 2011 Kort og godt.
    Fra D til DK på tyske plader
    Fra DK til D på danske plader

Og ja du må selvfølgelig gerne sætte nogle danke pr.plader på i DK det giver sig selv !

• #8   26. okt 2011 danke = danske

• #9   26. okt 2011 (link fjernet)

Du kan få en prøøveplader der kan bruges indenfor EU - læs selv

• #10   26. okt 2011 Du kan ogspå købe dem på et tysk motorkontor, det er langt billigere

• #11   26. okt 2011 Yes, bare husk at sig de skal bruges i dk også, så får du et lille rødt kort, så kan du køre i dk

• #12   26. okt 2011 http://dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=54 Osse masser af eksportplader her.

• #13   27. okt 2011 i følge de nye gældende regler skal cyklen først synes i tyskland, dernæst indregistreres med en eksportlicens(nummerplade) Denne kan leveres med forskellig leve tid - korteste en måned. Så skal pladen på og TÛV-mærket påsættes.

Nu kommer det helt spændende så. Man må køre den således indregistrerede cykel direkte til en dans adresse, men man skal have de daterede handelsdokumenter med. Man behøver altså IKKE længere en dansk prøveplade mere.

Masser af folk fra både politi og skat her i landet ved ikke dette, men det ændrer ikke på, at det faktisk er den gældende måde at gøre det på. I marts hentede jeg således en donorcykel i Hamborg på den måde. Øjeblikkelig jeg kørte af færgen i Rødby blev jeg standset af en brtjent, der savnede en dansk prøveplade. Jeg viste ham de friske handelsdokumenter og legitimation med min adresse, og så sagde jeg at cyklen skulle hjem. Jeg havde også en kildeperson fra SKAT at henvise til. Det accepterede han med en bemærkning i retning af: "det er sgu heller ikke til at have med at gøre mere...."

Lige et lille ord mere. Inden jeg havde fået plade, synsattest og diverse eksportlicenser på plads i Hamborg, havde det kostet mig ca 110 eur!

Der skal betales kontant, og de tager ikke kort!

Kommentér på:
mc tyskland/ danmark

Annonce