842 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
mc tyskland/ danmark mc tyskland/ danmark
hvis man køber en mc i tyskland ved forhandler ,kan man så købe/leje prøveplader til at køre hjem på og må man køre med dem fra grænse og hjem ? er der noget som ved noget hvordan man kan arrangerer det mvh michael
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.853
maj 2009
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Og så står man der.... som EU borger og er godt forvirret! Jamen, kære skrivebordsgeneral X,Y & Z. Kan man ikke få en skriftlig garanti for at man overholder lovgivning i hhv. tyskland & danmark? Jo da... Så sender du bare et halv tons spanske Krononas-dollar - så udsteder vi en garanti (som ikke holder en halv meter anyhow). Tja... systemet er altså ikke altid lige nemt....
:o)
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
maj 2009
Det er et par år siden det blev ændret.
Her er hvad der står i Vejlednigen om syn af køretøjer fra Trafikstyrelsen:
14.03.1 Undersøgelse af køretøjet
Et køretøj, der fremstilles til syn, skal være forsynet med nummerplader eller prøveskilte (prøvemærker), jf. Skatteministeriets registreringsbekendtgørelse. Dette gælder dog ikke brugt, lille knallert, der er taget i brug inden den 1. juli 2006, samt invalideknallert.
Et udenlandsk køretøj må fremstillles til syn forsynet med korttidsnummerplader med en gyldighed på ikke over 7 dage, hvis tilladelse til kørsel med pladerne er givet af en kompetent myndighed i en EU-/EØS-stat, Færøerne eller Grønland.
maj 2009
maj 2009
Fra D til DK på tyske plader
Fra DK til D på danske plader
Og ja du må selvfølgelig gerne sætte nogle danke pr.plader på i DK det giver sig selv !
maj 2009
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
Du kan få en prøøveplader der kan bruges indenfor EU - læs selv
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 121 MC-er: 4 Emner: 229 Svar: 2.708
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Nu kommer det helt spændende så. Man må køre den således indregistrerede cykel direkte til en dans adresse, men man skal have de daterede handelsdokumenter med. Man behøver altså IKKE længere en dansk prøveplade mere.
Masser af folk fra både politi og skat her i landet ved ikke dette, men det ændrer ikke på, at det faktisk er den gældende måde at gøre det på. I marts hentede jeg således en donorcykel i Hamborg på den måde. Øjeblikkelig jeg kørte af færgen i Rødby blev jeg standset af en brtjent, der savnede en dansk prøveplade. Jeg viste ham de friske handelsdokumenter og legitimation med min adresse, og så sagde jeg at cyklen skulle hjem. Jeg havde også en kildeperson fra SKAT at henvise til. Det accepterede han med en bemærkning i retning af: "det er sgu heller ikke til at have med at gøre mere...."
Lige et lille ord mere. Inden jeg havde fået plade, synsattest og diverse eksportlicenser på plads i Hamborg, havde det kostet mig ca 110 eur!
Der skal betales kontant, og de tager ikke kort!
mc tyskland/ danmark