2.596 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

jJeg ved ingenting om knallerter........hjælp jJeg ved ingenting om knallerter........hjælp

Har en kammerat hvis søn overvejer at købe en Knallert der hedder
Sym Jet 50ccm fra 2007. Er det noget godt noget?

vh Martin
Ved godt det her hører mere over på scooter men er ikke medlem der!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jJeg ved ingenting om knallerter........hjælp
  • #2   2. nov 2011 Lad den stå.

Køb i stedet en fra Piaggio gruppen; Vespa, Gilera, Piaggio, eller Derbi.
    Alternativt går man aldrig fejl ag en PGO - uanset model, og så er de også billigere...

Men - prisen har jo også indflydelse på valg af scooter, og hvad koster sådan en SYM? (en ny koster under 10.000,- hvilket man også fint kan få en PGO til).

• #3   2. nov 2011 Piaggio knallerter er dyre i indkøb og i reservedele, og ikke en snus bedre end de billigere japanere og kinesere.
    Jeg ville købe en Yamaha Jog R hvis jeg var potentiel knallertkøber..

• #5   2. nov 2011 attermann (skanderborg) .

Dårligt speedometer på jog r, har da netop idag stået med en Gilera hvor speedometeret ikke virkede ordentligt, når man nåede et sted mellem 20-50km/t på speedo, så røg nålen ned på 0 igen, så de kan også sagtens have de samme problemer, og gilera er noget møj at åbne op, da det er skruer i plastic.

Kan langt bedre lide eg. Peugeot og PGO, da de er skruet sammen i metalgevind, så man ikke ødelægger hele lortet når man skiller den af.

Men omkring spørgsmålet, så er SYM såmænd fine til prisen, det er dog stadig en "kinascooter" dog er mange af delene lavet i Japan og Korea istedet.
    Men er den holdt med service, og ikke tunet, så holder de næsten lige så lang tid som de "dyre mærker"

• #8   2. nov 2011 Køb noget Yamaha Jog , Neo`s eller Aprilia rally eller lignende , de nævnte modeller deler motor og ubegrænsede (de danske) 30/45km/t så render de 90km/t standard og motorerne runder fint 25000km.med alm vedligehold og service

• #9   3. nov 2011 Rigtige mange tak for de gode synspunkter!

• #10   3. nov 2011 urbanviking.dk S : 90 uden yderligere tuning? smiley

Naaaah, det er muligt at hestens eget ur viser 90, men de ure er ikke kun optimistiske - de redder liv!
    Hvis et sådant speedometer viser 90, så vil de fleste være glade. Også selvom den reelt kører 65 - for det kan skam sagtens føles som 90 på et forholdsvis spinkelt køretøj, og hvad man ikke ved har ingen ondt af smiley

Aprilia Rally er også et fint bud - og den deler som du siger - motor med flere andre (Minarelli Motori).
    25.000 km. kan den fint klare - har selv kørt Rally engang, og kørte 30.000 på den uden problemer.
    Byttede til en Gilera Runner LC i 1997. Den overtog min bror i 2000, og han kører på den endnu - hver dag på arbejde.
    Den har nu rundet 60.000 km. og har aldrig været lukket op.
    Bevares - drivrem, variator, ruller og bremseklodser er slidt mere end én gang, men den kører og kører og kører.....

Og Thomas H. - det der med at Piaggio/Gilera ikke er bedre end de billige Kinesere/Japanere... Japanerne laver skam fine scootere, og de er ofte drevet af - Italiensk maskineri...
    Men kinesisk industri affald når ikke engang i nærheden, hverken i brug, slidstyrke, eller udseende (og nej, heller ikke pris - men man får jo som bekendt hvad man betaler for). smiley

God dag / Allan

• #11   3. nov 2011 Kørte på en aprilia rally i går uden begrænsninger , den snurrede fint 90 , dog gearede vi den lidt om så optrækket blev lidt kvikkere så endte på ca.70
    og rallyen kører med samme motor smiley

• #12   3. nov 2011 Jeg har gode erfaringer med pigaggio typhoon 45er, har kørt 8000 km på min i 3 år, uden det store service.

• #13   3. nov 2011 piaggio* smiley

• #14   3. nov 2011 jeg har lige lavet min søsters Sym jet 50. virker da som en ok stabil scooter. hun købte den brugt for 2000 kr. så har jeg bare lavet lidt service osv.
    (service og små rep tiltrængt da hun af en mærkelig grund fik byttet om på benzin og olie påfyldning. kvinder og mekanik)

vh. michael

• #15   3. nov 2011 Urbanviking : Tror lige du skal prøve med et stopur, eller en GPS - så bliver du slemt skuffet smiley

Fabriksmonterede scooter speedometer er ikke meget bevendt, ud over selvfølgelig, at de kan tilfredsstille de mest fartliderlige uden den store fare smiley

• #16   3. nov 2011 smiley skrev ikke hvad den er målt efter , men lad os trække 5-10% fra

• #17   3. nov 2011 Min datters veninde har en kineser ( 2år gammel) på den har jeg skiftet tændspole,tændrørshætte,speedometerkabel, bremseklodser og løsnet og smurt diverse bevægelige dele pga dårlig kval, den ser gammel og slidt ud selv om hun passer på den.
    Min datter har en piaggio mc 3 hvor jeg har skiftet batteriet, den har altid startet, og kører uden problemer.
    Piaggioen købte vi brugt, og kineseren blev købt fra ny, så de kostede det samme og ville ALDRIG købe en kineser.men det er bare min erfaring.

• #18   3. nov 2011 Kinesernes motorgang alene får en til at koldsvede smiley kvaliteten er direkte manglende !
    4999,- og reparationer for det dobbelte indenfor et år

Kommentér på:
jJeg ved ingenting om knallerter........hjælp

Annonce