{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

prisforskelle på MCèr {{forumTopicSubject}}

Hej mcg

Jeg er på jagt efter fin mc i klassen 25000,-

Jeg harmuligvis fundet den jeg regner med jeg afhenter.

Mit spørgsmål er i denne prisklasse hvad er det der gør det vildt store forskel på en mc med samme KM og samme årgang og motor. ja og samme model

Der er over 10,000,- ekstra i kroner nogen vil have for den"samme" vare, giver man så meget ekstra for noget kosmetisk eller hvad ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prisforskelle på MCèr
  • #1   15. nov 2011 folk har bare svært ved at prissætte.

nogle har måske købt i 2007-2008 da mc'er var ekstremt dyre, og vil ikke indse at priserne er faldet en del siden

• #2   15. nov 2011 Hej Robert

Jeg synes bare det er sindsygt det er 1/3 mere oveni prisen for det samme, der kan købes meget maling hvis det kun er kosmetisk smiley

Ja svært må det vidst være smiley

• #3   15. nov 2011 Der er også nogle som lige lægger alle ekstra udstyret oveni, eg. om den har fået ny mærkevare udstødning på, rizoma i ..... og røv e.c.t. Rent guld i ejernes egne øje.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #4   15. nov 2011 Link til annoncen.

• #5   15. nov 2011 http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=105942

og denne

http://www.dba.dk/gsx-600/id-72865018/

de fleste skriver jo kun det er mc man køber og ikke udstyr

Da jeg solgte gejlet bil fik jeg heller ikke ekstra for det udstyr som fælge og udstødning, det var jo bare noget jeg personligt kunne lide

• #7   15. nov 2011 Har en 98 med km 4.500 som jeg kan spørge Skat om hvad de vil ha for den, rød, kan vel sælges for 36-38 kilo

• #8   15. nov 2011 J P tror ikk på den med krise, markedet er bare mættet, mcer bliver kun skrottet hvis de bliver smadret

• #9   15. nov 2011 Ham det sælger billigt har måske mere brug for nogle kontanter.

• #10   15. nov 2011 Jeg synes bare det er vildt prisforskellen er såå stor på næsten samme vare

Dem der sælger 10,000 dyrer på gammel vare kommer vel aldrig af med det, eller er der folk der betaler de ekstra penge for en cykel uden fejl (ridser)

• #11   15. nov 2011 Mikkel når du har været her i et stykke tid så vil du se at de dyre bliver billigere og billigere indtil der er gået mange måneder

• #12   15. nov 2011 Det er jo ikke ét firma der sælger den samme vare!

Hver kan jo selv prissætte sin cykel. Den ene vil bare af med den hurtigere end den anden, eller også har den ene ikke fulgt med på markedet og det må han jo selv om. Det kan også være han tænker: "Går den så går den". Synes ikke det er vildt nå de er så lang nede i pris. Var der 30-40k forskel på to cykler til 100k var det noget andet imo

• #13   15. nov 2011 Kan også være den billige trænger til nye dæk, kædekit eller bremseskiver.

• #14   15. nov 2011 Malingen på den dyre har jo nok også kostet lidt. Om man så kan lide det, eller bedre synes om originalt fordi nogen mener at mcer KUN bliver malet pga de er skadet kan så diskuteres. Er kommet om ved den røde/orange i sommers og må sige den ser ganske pæn ud

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #15   15. nov 2011 Kan også være den billige, som her, har en ikke særligt attraktiv farve.

Der kan være 1000 forklaringer på hvorfor prisen er som den er...

• #16   15. nov 2011 Billeder er jo også så evig taknemmelige. Jeg kørte til Frederikshavn i sidste uge, hvor det var en rigtig flot (iflg. billederne) model til rigtig billige penge. men - men - men ......jeg har faktisk aldrig set så rusten og iret motorcykel nogen sinde. Jeg vendte om på hælen med det samme.
    Nu har jeg restaureret en del maskiner i årenes løb og jeg skal lige hilse at sige, at det bestemt ikke er gratis. Også selvom man kan komme let og billigt til div. stumper, maling m.v.. Det griber hurtigt om sig og pengene får meget hurtig ben at gå på. Så 5.000 - 6.000,- kan være temmelig dumt at spare i indkøb.
    De maskiner du linker til kan sagtens gemme en del ubehageligheder under kåben. Selvom jeg selv kører Suzuki i øjeblikket, så skal mærket bestemt ikke ha´ ros for finish. Deres lakering er sgu noget sølle noget. Selv på min model -07 er malingen begyndt af skalle af fælgene. Grundmaling er ikke noget Suzuki gør meget i, samt deres pulvelakering er en tynd omgang. Men der er jo sparetider.
    ;O)

• #17   15. nov 2011 Ja det er ikke altid de er så pæne som på foto, jeg skal dog have omlakeret uanset hvad smiley Fåes ikke i rette farve for mig smiley

Så ridser og skaldet maling er ikke vigtig, så længe det er funktionel og uden rust smiley

• #18   15. nov 2011 dæk, kædekit og bremser kan koste en hel del og fylde en stor del af prisforskellen??? har dog ikke læst nærmere på dem..

• #19   15. nov 2011 Prøv at tage kontakt til begge annonceejere og hør hvilken stand cyklen er i.

Som det nævnes så kan småting som dæk, kædekit og bremser hurtigt løbe op, eller hvis den mangler et stort service med vintiljustering m.m. Det er hurtigt 3-5.000 kr.

• #20   15. nov 2011 Eller er det justeret kaburator nu det er en gammel svend?

Anyway same same, det er altsammen dyrt når værkstedsprisen lægges oven i smiley

• #21   15. nov 2011 tit (ikke altid) er det også sådan at dem der for lakket om har kælet for cyklen for man lakker ikke en cykel hvis den er smadret i resten af cyklen ...så mon ikke den dyre er velholdt fra a-z. og mange (ikke alle) der har en cykel der er risdset skrammet og rusten er en cykel der kun lige er ofret de penge på som var nøvendigt for at den kører... ring til dem og hør hvad de har at sige.. vil mene at det vil være dumt kun at kigge pris og ikke samligne standen på en cykel
    mvh
    Jan

• #22   16. nov 2011 "tit (ikke altid) er det også sådan at dem der for lakket om har kælet for cyklen for man lakker ikke en cykel hvis den er smadret i resten af cyklen"

Øh tit så har netop de malede cykler været smadret og derfor malet i en eller anden laterlig farve, hvorefter der ingen org. klistermærker er på..

Men det lyder i øvrigt som om at du påstår at en nymalet MC er mere værd end en org der er velholdt?

• #23   16. nov 2011 jeg siger ikke noget..... andet en hvordan jeg selv gør og hvordan jeg kigge på cykler ...og siger da SLET ikke noget om en nymalet skulle være mere værd end en VELHOLDT org. cykel ..men det siger sig selv at hvis jeg smider 20K i en cykel vil jeg da også have lidt for det i forhold til en cykel der ikke er renoveret selvom den er velholdt. ved godt man langt fra for de penge ind man smider i en cykel ,men med mindre man er vild med at have en cykel der er som alle de andre stangstativ cykler så koster det altså at få noget andre ikke har...enten en lille extra pris på en cykel du køber færdig eller en røvfuld extra penge og mange mange timers slid for at få den så den ikke ligner de andre af samme mærke og model.
    opsumering: en lakering kan ikke gøre det store for en pris men er den renoveret oven i skal man da ikke regne med at få den til samme pris som en org cykel der er holdt godt men ikke er renoveret ..det siger sig selv
    mvh
    Jan

• #24   16. nov 2011 "men det siger sig selv at hvis jeg smider 20K i en cykel vil jeg da også have lidt for det i forhold til en cykel der ikke er renoveret selvom den er velholdt"

Ja det siger selvf sig selv at du kunne tænke dig at hive nogle af det penge hjem, men hvad du kunne tænke dig er underordnet for den egentlige salgspris..

• #25   16. nov 2011 det er det jo så ikke!!! for det er mig der har grisen og derfor sætter prisen;.) og det er heldigvis ikke alle der tror folk er nogle fuskere der dækker over skade bare fordi vi nyder at lave en cykel som vi mener den burde se ud og i samme omgang gir`resten af cyklen samme omgang bare fordi den skal være 100% iorden og flot.
    men i dagens danmark passer ord sproget "tyv tror hver mand stjæle" sku lige på kornet.
    men som sagt den der har grisen sætter prisen og med (i dette tilfælde) 10K til forskeld er det jo ikke et spm. om over pris men et spm om hvor lang tid der går før den dyreste er væk for der er altid en køber der ikke kan skruge selv men gerne vil have noget lidt anderledes en de andres.
    mvh
    Jan

• #27   16. nov 2011 Jan.. det er det netop, det ER underordnet, for den endelig salgspris..

en salgspris forudsætter at den bliver solgt.. og så længe en motorcykel ikke er solgt, så kan den for den sags skyld koste 1.000.000.000 kr..

Ja sælger sætter prisen, men hvis der ingen købere er, så kan man sidde fra nu til år 2020 og tro man ved bedre smiley

• #28   16. nov 2011 Problemt er at der er alt for mange MCer til alt for få købere. Det er der bare visse sælgere, som ikke har fundet ud af endnu.

• #29   17. nov 2011 næææ vi er bare nogen der ikke er på røven og abselut skal have vores maskiner skudt af for en latterlig pris dels fordi alle skriger KRISE og køberne også er på røven og gerne vil have det de ikke har råd til smiley
    jeg er lige glad med hvad naboen tager for sin stangstativs cykel for det har ingen ting at gøre med min eller for andres cykler.... men jeg er bare glad for jeg ikke har levet over evne i den gode tid og ikke har købt ting der ikke vil være råd til i de dårlige tider og nu har råd og plads til at stille mine cykler ind og vente på den rigtige køber kommer eller bare stille dem ind og kører på dem alle fra tid til anden .
    mvh
    Jan

Kommentér på:
prisforskelle på MCèr

Annonce