{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KTM EXC-VS- Lc4
  • #1   15. nov 2011 Der findes ikke en cykel der kan det hele.

    Når du skriver at den skal kunen bruges på gaden...
    Hvad mener du så.
    100km om ugen lidt sjov eller 50km daglig pendlercykel?
    Op gennem sverige.. der er vel 2500km.. er det lang tur på grus eller bare rundt i de svenske skove omkring malmø eller Helsingborg?

    Jeg har haft de fleste modeller af KTM's og årgange og motorudgaver kan være meget afgørende.

    Hvis du vil se på nogle foskellige modeller kan du kigge forbi mit værksted og evt. prøve en eller to.

    Jeg har 2-3 stykker på hånden pt.

    Skriv evt. pb.


  • #2   16. nov 2011 Hej henrik...

    Det er helt klart kun 100 km om ugen til sjov på vej og køre en tur med den gamle, ude over enduro turene.. vi snakker ikke om 2500 km ture, man man skal kunne holde ud og side på den lidt inde man skal i mudder, men ved alt med konbdæk ikke er særligt godt på vej..

    Har kørt lidt på en drz 400 helt nye og en husa, 610 sm Fra 98.. drz 400 var perfekt på vej, men for tung og sløv ellers,, 610eren. alt over 10 km var for hårdt man blev rystet i stykker.

    Så en mellem ting måske. Som sagt en god og let begynder maskine, som også er let at styre på gassen og ikke går for meget i stykke fordi er den er tunet som en crosser..

    Men et super tilbud, kunne være jeg skulle komme op forbi dig..


  • #3   16. nov 2011 exc'erne kan man nå jorden på... det gør den nemmere rundt i skoven!

  • #4   16. nov 2011 og så er de knap så lange...

  • #5   16. nov 2011 Jeg fandt egentligt ud af at jeg ikke er interesseret i at køre over 60 km/t på landevejene på min EXC, i hvertfald ikke med cross dæk på smiley

  • #6   16. nov 2011 Jeg har kørt Enduro de sidste 2 år på en KTM exc250F Den er kanon til det, men ville ikke synes den ville være særligt sjov til alt for meget vej.

    Så generelt ville jeg også sige du ikke kan finde en cykel som er god til begge dele. og dog.. hvis du vil køre i offroad klassen til løbende kan du sagtens køre på noget lc4, DRZ eller TTR.

    men hvis du vil køre a,b eller c klasse ville jeg tage noget 250cc.


  • #7   16. nov 2011 J1....
    Der snyder du dig selv.
    Øv dig på det i stedet for at lade være!

    Det koster i dæk, men for fanden, når man lærer at styre den og kende skridgrænsen er det fantastiskt.
    Motard har aldrig rigtigt sagt mig så meget da jeg føler mig begrænset når jeg ser en skov eller lign.
    Næ, at broadside gennem et sving med knopperne hylene for fulde gardiner med skriv på både for og baghjul er så fedt og meget nem at rette op... på motarderne laver man en highsider alt for nemt når man kører på grænsen.

    Knopdæk er også langt federe til trappekørsel.
    Altså de små trapper klarer glatte dæk fint, men taler vi om stejle og meget lange trapper er knopper altså at fortrække.

    Just do it...


  • #8   16. nov 2011 Esben har ret i det han skriver..
    Eller.. han har så valgt forkert med en F'er..
    Til enduro er totakter det rigtige...
    (Esben.., du kan ta det.. og ved jeg har ret) ;O)

    Men, til allround er totakt og 250ccm 4 takt udelukket.
    Sådan en 250er 4takt taber pusten alt for hurtigt på en svensk grusvej.

    Den bedste allrounder jeg har haft er en EXC 450.
    Årgang fra 04 og frem.
    LC4 er fed.. spesielt SXC 625.. men den blir hurtigt for agressiv og tung i skovbunden.


  • #9   16. nov 2011 har også lige solgt min F'er. Skal have mig en 250 2takt.. smiley
    men igen.. kun til træning og løb... IKKE til vej...


  • #10   16. nov 2011 Henrik, Ja dækslid er temaet smiley Kørte 30 km på asfald og der kunne jeg godt se dælsliddet på knopperne, jeg jeg holder den nede i fart

  • #11   16. nov 2011 Naturligvis kan det ses...

    men jeg kører 1500km på et motardbagdæk til 900,-
    Jeg kører 400km på et crossdæk til 350,-

    Det er sgu ikke så vildt...

    Køber man nogle sejlivede f.eks Mitas C04 til bagi kan man nemt køre langt mere end 400 km og stadigvæk have knopper til skoven.
    S12 foran er elefantastisk offroad og brugbart onroad.


  • #12   16. nov 2011 Så er det jeg hellere vil prygle min fireblade smiley

  • #13   16. nov 2011 Jeg kan også vende den om og sprøge...

    Kan Lc4 aventure gennem føre et enduro løb..?

    Og kan en EXC 450-520 køre på vejen ?


  • #14   17. nov 2011 Kan Lc4 aventure gennem føre et enduro løb..?

    Og kan en EXC 450-520 køre på vejen ?

    Ja..
    og ja..

    men begge dele er noget skidt...

    Exc lege tøj
    lc4 = en mc

    men for at være ærlig syntes jeg ikke at en exc er meget mere u komfortabel end en lc4... så ville vælge exc. 450... 520(525)


  • #15   17. nov 2011 tak,,, For det var egentligt det jeg ville vide smiley

    Men det kunne være jeg skulle tage ud og prøve nogen.

    For havde en ide om lc4 var en god blød mc og exc var storts set som en crosser..

    Men hvad med service og olie skift osv er det det sammen på dem eller er det stor forskel...??

    Og tak for jeres mange svar...


  • #16   17. nov 2011 Altså... Skal du brug den som en allarounder så køb en LC4 fx en sxc eller lign... En exc er kun til skoven og leg, og sætter du motard dæk på kan den nok god bruges på vejene men enhver time koster... olieskift min hver 10 time (afhængig af hvor meget man prygler dem samt om man bruger højtrykspuler). Stempel/stempelringe omk 150 -250 timer osv... det er en ret pumpet motor sådan en exc så regn med at det hele slides mindst 3-4 gange hurtigere end på en alm mc...

Kommentér på:
KTM EXC-VS- Lc4

Annonce