{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Offroad / motard... {{forumTopicSubject}}

Da jeg efter længere tids overvejelser er nået frem til at sælge min hornet, simpelthen fordi jeg ikke for kørt nok på den... Så når den er solgt, skal jeg ud og finde noget legetøj...

Men hvad skal man gå efter..? Har tidligere kørt husqvarna TC610 motard, som smed 61,8hk på baghjulet efter lidt tuning, & KTM 620sc som stod helt standart.. Det skal være noget der minder om dem køremæssigt og samme hk klasse...

Det har ikke så meget at sige om det er olieskift & ventiljustering for hver 500km eller om den går 2500km imellem hver gang... Men det skal være noget der holder til at blive brugt, uden der skal renoveres motor i tide og utide...

Så kom med jeres indput og gerne med en begrundelse... Jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget hvis folk f.eks bare skriver " En KTM for det virker"

Prisen skal vel ligge omkring de 30-40.000kr...

/ Bülow...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Offroad / motard...
  • #1   18. nov 2011 Find evt noget EXC, der er bedre til begge ting og har en meget større funfaktor end de andre nævnte, som er tungere cykler.

    Dog skal du ikke regne med lange transport ture på sådan en


  • #2   18. nov 2011 Finder du en model fra 03-07 dvs 450´er eller 525´er så er motorerne ligeledes yderst slidstærke. Du kan ligeledes overveje noget to takts.

    Ellers find nogle KTM Tråde, Henrik har i mange tråde beskrevet forskellene og fordele ulemper om netop de cykler du snakker om..... Han er Guruen indenfor KTM´erne smiley


  • #3   18. nov 2011 Synes nu ikke min husky var tung, mener den vejede 115kg... smiley

    Har læst en del af Henrik´s guldkorn, men må hellere læse lidt grundigere hvad der bliver skrevet... Har heller ikke de store planer om lange ture over 150km...

    Evt. nogle der har erfaring med Husaberg...? Da jeg synes de er rimelig lækre...

    / Bülow...


  • #4   18. nov 2011 Og ingen 2takt, det er ikke lige mig...

  • #5   18. nov 2011 Ah mig der bytter om på Huske modellerne..
    Men tror godt du kan regne med at en EXC er mere letkørt. Jeg har ikke erfaringer med Husky, men det er hvad jeg har kunne læse mig til. Andre må byde ind smiley

    Jeg troede heler ikke jeg var til to takts maskiner, men har da fundet ud af af samme model (EXC) 450 4 takts og 250 to takts, ja der køre jeg stærkere og bliver meget mindre udmattet i terræn på 250´eren smiley Alternativt er der jo en 300´er 2 takts.. Men nok smagsag og kørestils afhængig om man er til det ene eller andet.


  • #6   18. nov 2011 Mht husaberg, har haft en FE650 jeg har kørt en del på. Lækker maskine hele vejen igennem. Dog har de ry for at ødelægge motoren noget oftere end umiddelbart skulle regne med. Havde dog ingen probs med min.

    Men Morten fra team Bastards kan klart sætte dig ind i dem. Han har vist det styr på dem som man kan have


  • #7   18. nov 2011 Heps...
    Tak der..

    Men, skal du finde noget til det budget skal du være opfindsom.
    Husky og Husa er fede maskiner, flere jeg kører med har dem..
    jeg er ikke imponeret over deres holdbarhed hvis jeg skal være helt ærlig.

    Men, var det mine penge ville jeg finde en 450/525 fra 2004 og frem.
    2000-2003 er såment fine i motoren, men der nogle ting som kronrørsvinkel, kørbarhed og så kosmetisk der gør at jeg fravælger dem.

    Jeg har en Husaberg 450 2004 med plade holdende.
    Motoren er gennemgået af Munkedal for ca 30 timer siden og den er top fin.
    Det er en tidligere maskine fra det svenske WM hold og motoren er optimeret ligesom dæmper og gaffel er alt andet end standard.
    Det er det mest agressive endurojern jeg til dato har prøvet, faktisk er den latterlig kraftig.
    Ligesom man tror man skal skifte gear fortsætter den op...
    Pålidlighed og langtidsholdbarhed er ikke nøgleordet, men funfactor med et sæt motardhjul er vist enorm.
    Den kan du sagtens få for dit budget, det er lidt sværre med en KTM.


  • #8   18. nov 2011 Find en svensker, en 04´er (gerne 05 model indregget i 04) kan købs til 15-18k. Afgiften er omkring de 25k på en sådan

  • #9   19. nov 2011 Tak for input, flere modtages gerne...

    Jeg kommer til at køre mest vejkørsel, ihvertfald i starten, da jeg ikke har de store erfaringer med offroad på 2hjul endnu... Har dog en idé om det godt kunne være mig at komme i skoven, på stranden og en masse andre steder hvor knopper er det eneste der kan komme frem..

    Det lyder til man skal have KTM hvis holdbarhed og effekt skal gå op i en højere enhed... Men hvor slemt er det at holde en Husaberg eller husky kørende..? Er det flere gange om året de skal lukkes op og gåes igennem eller er det en gang om året f.eks et vinterprojekt hvis man kører omkring 3-5000km om året...??

    Jeg er lidt hooked på en husaberg, men gider ikke skille den af hver måned og putte en masse kr i den for at holde den kørende...

    Hvordan er det med elstart kontra kickstart...? Min husky var med kick og det generede mig ikke det mindste at sparke den igang... Elstart modellerne er vel nogle kg tungere...

    / Bülow...


  • #10   19. nov 2011 Havde et motorhavari på min husky, den tabte et ventilhoved under en gang markræs og det var en halv dyr omgang... Så det skal helst ikke være noget der sker tit og ofte...


  • #11   19. nov 2011 Det sker ikke så tit med EXC´erne det med havari smiley
    Du skal klart gå efter en model med elstart hvis du går efter 4 takts.
    Når man først en gang har stået op af en stejll skrænt og forsøgt at sparke svinet igang, så gider man ikke det mere!


  • #12   19. nov 2011 Kom da og prøv min Drz'er Bülow smiley Det holder evigt... dog lidt for få HK.

    Jeg ville gå efter en 525 EXC smiley Det bliver min næste muddermaskine.


  • #13   19. nov 2011 525´er og 450´er trækker ens arme lange i terræn smiley smiley



  • #14   19. nov 2011 Emil: Det kunne jeg godt finde på at holde dig op, men er sikker på den er for "svag" til mig... smiley

    Sebastian: Nu har jeg ikke planer om at skal op af nogle stejle skrænter det første lange stykke tid... Så elstart kan jeg godt leve uden... Men er der nogen forskel i prisen, om det er elstart eller kick..?

    / Bülow...


  • #15   19. nov 2011 Alle 4-takts EXC-modeller har elstart smiley Og hurra for det, jeg skulle ikke nyde noget af at undvære.

    Mvh Mathias


  • #16   19. nov 2011 Pyller mathias... Når man først har teknikken er det ikke slemt at hoppe en gang eller 2 på kickstarteren... smiley

    Det tog mig lidt tid at finde teknikken til at sparke liv en min husky med 12,5:1 i komp, især pga kickpedalen sidder i venstre side...

    Men kan man nu spare 5-10kg ved at have kick er det vel en fordel...

    / Bülow...


  • #17   19. nov 2011 Bülow...

    Det er altid det samme jeg hører fra folk med kun kick...
    det er de samme som vi altid står og venter på når de er styrtet og står tomatrøde i hovedet og kicker til de segner...
    har altid undret mig over folk der føler at det er mere "rigtigt" uden elstart.. jeg syntes det modsatte.. Hvorfor fravælge noget der så åbentlyst er en fordel..

    Jeg vil hellere pisse på et elektrisk hegn end at have en 4taktsmaskine uden elstart til noget der ligner terræn...

    Jo, jeg har haft 4taktere uden elstart...
    Jo jeg kender teknikken og starter dem nemt.. til d eer druknet efter et styrt..
    Jo man sparer lidt kg..
    Men, 4 taktere uden elstart til terræn... er et fejlkøb... basta ;O)

    Kom og prøv den husa jeg har stående...
    Den har elstart.. men også kick.
    Du tisser i bukserne over funfactoren...


  • #18   20. nov 2011 Okay, det kan godt være det bare er mig, fordi det eneste offroad jeg har kørt er 4x4 og der er det en fordel med så lidt el som muligt pga vand og el ikke går så godt sammen...

    Når jeg for solgt min honda, vil jeg gerne prøve din husa og se om det er så´n en jeg skal have... Det ville være surt at prøve den inden og så blive total skudt i den, men ikke kan købe den... smiley

    / Bülow...


  • #19   20. nov 2011 El start er vejen frem.

    Jeg savner det allerede på min 2 takter, men heldigvis er den supernem at starte sammenlignet med en 4 takter


  • #20   20. nov 2011 Okay... Så vil kigge efter elstart modeller frem for kickstart modeller... smiley

    / Bülow...


Kommentér på:
Offroad / motard...

Annonce