{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.982 visninger | Oprettet:

Honda cb 750 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Så er mc kortet i hus (stort), og jeg er stille og roligt begyndt søgning af en billig mc. Jeg er uddannet automekaniker, så jeg kan skrue noget selv. drømmen er en Honda cb 750 fra 70' erne. Jeg vil gerne bygge en cafe racer, men nu må vi se hvad jeg får fat i og hvor det bringer mig hen. Er der nogen i dette forum der kan sige noget om hvilke årgange der er bedst? jeg har læst mig til at årg. 79 ikke var så pålidelig i motor, hvilket jeg ikke kan forstå når det er en Honda. Nogen der ved noget? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda cb 750
  • #2   24. nov 2011 Hvis du vil importere en fra Tyskland og gerne vil bygge den om, så må du ikke afgifte den som veteran, selvom det er fristende da det er meget billigere. Er en mc veteranafgiftet, så skal den stå 100% original.

  • #3   24. nov 2011 Hej Lasse
    Har selv en Cb 750, som jeg er super glad for. Min står dog orginal, men kan sagtens følge dig i tanken om at bygge den om til Café racer (er selv ved at bygge en, dog bare ud af af en Suzuki).

    Jeg har selv leget lidt med tanken om, at bygge sådan en Honda om og har i den forbindelse fået anbefalet en CB 750 F1 eller F2 supersport. Stellet skulle være bedre på dem i stedet for cb 750 fra 1969 til 1976.
    Ellers er der som du selv skriver cb 750 fra 1977 og så op til 1979 også kaldet for K7. Disse har stel, som ligner F1 og F2.

    Mht. motoren, så har jeg ikke hørt noget dårligt om nogen af dem, dog med undtagelse af de allerførste fra ´69 også kaldet "sandcast", men dem er der ikke så mange tilbage af og så koster de mange mange penge.

    Så mit bud er helt sikkert; find en k7, F1 eller F2. De er også biligere end en almindelig cb 750 k1,k2,k6, som er til at finde herhjemme.

    Har du yderligere spørgsmål så smid en besked, så kan jeg lige give dig mit nummer, så kan vi tage en snak smiley

    Ellers bor jeg i Aalborg, hvis du vil se en rigtig Honda smiley

    /Bjørn


  • #4   24. nov 2011 Hej igen.

    Tak for al den info der allerede løber ind smiley altid rart med input fra jer der har erfaringen. smiley


  • #5   24. nov 2011 Enig med Bjørn.
    Hvis K modellerne er i original/fin stand er det syn at bygge dem om.
    En K7 eller F1 / F2 er så grimme at de kun fortjener en ombygning !


  • #8   25. nov 2011 f2 har den stærkeste motor og mest hold bare !!!!

    de tidlere k modeller var ikke stærke i motor ! knækkede plejstænger og gear kasse hopper ud af gear.

    Jeg vil vælge fra 1976 til 1978

    F2 eller F1

    K-model k6 og k7-

    Et godt råd hold motor standard ! ikke 836 ccm du for ikke motoren olietæt igen.

    Kør kun med standard luftfilterkasse ! pod fillter og power filter får du aldrig til at gå ordentligt.

    jeg havde en cb 750 F2 fra 1978 ! jeg savner den stadigvæk skulle aldrig have solgt den.

    Hilsen Kenneth.


  • #9   26. nov 2011 Det er dybest set noget sludder du skriver Kenneth H.

    Min gamle '72, 750 K2 havde kørt en lille bid over 200.000 da jeg solgte den. De sidste 40.000 km med et 928 cc kit, uden at svede olie, uden at knække plejlstænger, uden at hoppe ud af gear og med separate K&N filtre.
    Min '76 750 F1 gav overhovedet ingen problemer ligesom min '77 750 K7 også kørte fejlfrit i de par år jeg ejede den.

    Men at skrive, at de første årgange var fejlbehæftede, den holder altså ikke. Der var nogle ting på den første K model, der blev ændret, bl.a karburatortrækket og oliefilterhuset og lidt småting i designet,

    Men der er ingen tvivl om, at de der er på markedet i dag har kørt så mange km, at det er alt muligt andet man skal være opmærksom på. De har efterhånden kørt mange km!


  • #10   26. nov 2011 Det er ikke noget sludder !!!!

    prøv at tænk hvor mange cb 750 der lavet af honda så der selvføgelig en masse der ikke er problemer med

    Jeg har renoveret 3 stk cb 750 motor og set nogle stykker der gået stykker i motor.
    De er ikke fejlbehæftet ! de første årgange er bare lavet af dårligere materiale end de senere årgange.

    bigbore 928 kit bliver der jo sat større foringer og motorblok bliver boret op det er jo 71 mm. i forhold til standard 61 mm.
    de originale knækker på et eller andet tidspunkt.
    du har været heldig at din motor har været lavet ordentlig

    Cb 750 motoren har svagheder

    Kasper k tag en snak med lydmuren mc eller mc-gården ejerene af disse mcbutikker har rodet med cb 750 i 30 år og de har alså renoveret mange cb 750 motor.
    så de ved jo hvad de taler om
    Min viden er baseret på mekanikers erfaring gennem mange år plus min egen.

    Hilsen Kenneth.



  • #11   26. nov 2011 til kasper K

    læs denne hjemmeside:

    http://www.satanicmechanic.org/

    Der står alt om cb 750


Kommentér på:
Honda cb 750

Annonce