{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.982 visninger | Oprettet:

Honda cb 750 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Så er mc kortet i hus (stort), og jeg er stille og roligt begyndt søgning af en billig mc. Jeg er uddannet automekaniker, så jeg kan skrue noget selv. drømmen er en Honda cb 750 fra 70' erne. Jeg vil gerne bygge en cafe racer, men nu må vi se hvad jeg får fat i og hvor det bringer mig hen. Er der nogen i dette forum der kan sige noget om hvilke årgange der er bedst? jeg har læst mig til at årg. 79 ikke var så pålidelig i motor, hvilket jeg ikke kan forstå når det er en Honda. Nogen der ved noget? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda cb 750
  • #2   24. nov 2011 Hvis du vil importere en fra Tyskland og gerne vil bygge den om, så må du ikke afgifte den som veteran, selvom det er fristende da det er meget billigere. Er en mc veteranafgiftet, så skal den stå 100% original.

  • #3   24. nov 2011 Hej Lasse
    Har selv en Cb 750, som jeg er super glad for. Min står dog orginal, men kan sagtens følge dig i tanken om at bygge den om til Café racer (er selv ved at bygge en, dog bare ud af af en Suzuki).

    Jeg har selv leget lidt med tanken om, at bygge sådan en Honda om og har i den forbindelse fået anbefalet en CB 750 F1 eller F2 supersport. Stellet skulle være bedre på dem i stedet for cb 750 fra 1969 til 1976.
    Ellers er der som du selv skriver cb 750 fra 1977 og så op til 1979 også kaldet for K7. Disse har stel, som ligner F1 og F2.

    Mht. motoren, så har jeg ikke hørt noget dårligt om nogen af dem, dog med undtagelse af de allerførste fra ´69 også kaldet "sandcast", men dem er der ikke så mange tilbage af og så koster de mange mange penge.