1.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

køb af quad som er inreg i tyskeland? køb af quad som er inreg i tyskeland?

hey mcgalleri
jeg over vejer at købe en yamaha raptor til offroad brug her i dk men har fundet ud af der er en del penge at spare ved at køre over grænsen. nogle der ved om det er noget problem bare at køre ned og hente en og tage med til danmark? de billigste jeg kan finde som er 700 ccm er indregisteret dernede vil det evt blive et problem?

det især denne yamaha der er tale om =)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=152419028&__lp=6&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=26000&makeModelVariant1.modelDescription=raptor&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&categories=Quad&lang=en&pageNumber=1

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af quad som er inreg i tyskeland?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   4. dec 2011 Husk du skal betale moms når du indfører den.

• #2   4. dec 2011 okay ved du hvor mange % det på ?

• #3   4. dec 2011 Moms? Af noget købt indenfor EU...?

• #4   4. dec 2011 Som udgangspunkt skal private vel ikke betale moms af køb i EU ?
    Jeg ved at forhandlere skal.

• #5   4. dec 2011 Den du linker til ser jeg som engelsk.

• #8   4. dec 2011 Der skal ikke betales told og moms ved køb indenfor EU

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #9   4. dec 2011 Selvfølgelig skal der betales moms - det er kun told man slipper for indenfor EU...

• #10   4. dec 2011 okay... tak for det havde nu ikke regnet med at jeg ville til at køre på bane med den

• #12   4. dec 2011 havde også luret lidt på den her kennet og det er af en forhandler i dk så jeg er fri for alt det arbejde, hva syntes du om den?

(link fjernet)

• #15   4. dec 2011 kennet T
    fint nok jeg pisser dig af , men du ved jo ikke på hvilken baggrund jeg udtaler mig

har selv indført MC fra andet EU land og det eneste jeg har betalt er afgiften

ligger lige en link fra told og skat

(link fjernet)

• #17   4. dec 2011 hey den koster lige knap 30 k men det en skam at quads ik er mere udbredt i danmark der er kun få maskiner på market

• #19   4. dec 2011 kennet T
    ja det gælder når den betragtes som ny, ikke hvis den betragtes som brugt, men kan godt se at man skal sikre sig at den betragtes som brugt for så skal der nemlig ikke betales moms

• #21   4. dec 2011 yep =) kunne godt tænke mig selv at komme til at køre løb men har 2 børn og 1 mere på vej så tiden bliver vist ikke til det men har hørt rygter om at vi får en cross bane her oppe ved thisted lufthavn til næste år så det jo lige i baghaven =)

• #24   4. dec 2011 okay har også kun 100 km til ålborg der ligger også en overe på syndby mors som skulle være rimelig fed

• #26   4. dec 2011 det iorden tak for hjælpen =)

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #27   4. dec 2011 Hvor mange af jer der har importeret bane MC'r fra Tyskland har betalt moms af dem?

• #28   4. dec 2011 hvis det er en forhandler ,i de skal der betales moms.. hvis det er en privat, så er det bare cool cash

• #29   4. dec 2011 Jesus.. .og folk snakker om at man skal vide hvad man taler om og lukker selv ævl ud.

Der skal hverken betales moms eller told ved køb af brugt køretøj indenfor EU. Om det er forhandler eller privat.
    Der er nogle regner med min. km der skal være kørt men det er forskellige fra type af køretøj...

Dem Skat jagter er dem der har hentet nye maskiner ved at bruge deres CVRnummer i udlandet.. så kan de købe nye maskiner uden moms..
    Naturligvis skal de huske at betale den danske moms når de kommer hjem, men det glemmes på vejen...
    Det er gjort i stor stil, et større dansk crossteam blev taget med fingrene i krukken...

Har du en kvit fra tyskland eller england med tysk eller engelsk moms betalt er der ingen problemer.

Vi havde også besøg til DM i Sønderjylland og der var ingen problemer med hverken Svensk eller tysk indkøb.

Så godt at nogen blev lidt lange i ansigtet.. .sjovt nok dem med nye fancy maskiner og de var ankommet i den nye gulpladet formabil...

Men, køb løs...
    Er du i tvivl.. så hør skat, de ved det med garanti.

(jeg har importeret køretøjer fra Sverige og Tyskland i årevis så jeg mener selv at vide en del om emnet ',O))

• #30   4. dec 2011 "Der er nogle regner med min. km der skal være kørt men det er forskellige fra type af køretøj..."

Ups.. De er regler for minimumkørte km på enkelte køretøjer for at blive betragtet som brugte.

Jeg havde en enduromaskine med 2000km på uret, den fik vente med pladen til den havde rundet 7000 da de ellers ville have moms...
    Har hentet en alm. motorcykel med 4000km og den kostede ikke moms...

• #31   4. dec 2011 http://www.dmkf.dk/importguide.htm

• #32   4. dec 2011 Interesant!
    Hvis det link Jan M har lagt taler sandt, så er det sjovt at se som visse folk klogeåger uden forstand.
    Måske man skulle have startet med at vejlede andreas K lidt beder fra starten.
    Vejlede eller vildlede man vælge jo selv

Told og MOMS
    EU:
    Brugte biler, der har været registreret i et andet EU-land, kan indføres told- og momsfrit.
    Momsfriheden er betinget af, at bilen har kørt mere end 6.000 km og er mere end 6 måneder gammel.
    EU-lande er - udover Danmark - Belgien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig

• #33   5. dec 2011 PerT:

Det der drejer sig om BILER... levetiden for en Cross/Quad er slet ikke 6000km... Så lyt nu til manden (HenrikS) der som mange af os andre, har været møllen igennem i VIRKLIGHEDEN, og ikke kun hørt om en, der har fundet en hjemmeside på nettet.

Ved sportsudstyr, købt af privatmand, kan du GODT nøjes med at betale tysk moms. Nøjagtigt som når din kone køber en foodprocessor nede ved fleegaard.

Men er der for helvede ikke nogen, med en SMULE omløb i hovedet der har kigget på den annonce Andreas linker til?

Det der er en fake annonce, som så mange andre.. EN Raptor 700 GYTR, kan sku IKKE købes for 3000€ , og skulle jeg mod forventning tage fejl, skal jeg gerne hente den for ham..

Manden har adresse i UK, men annoncere på mobile?? come on...

• #34   5. dec 2011 hey morten jeg det har jeg godt lagt mærke til bagefter.. men det var nu også mere måden det skulle gøres på jeg ville vide og den atv var et eksemple =) men mange tak for hjælpen tror der er styr på det nu =)

Kommentér på:
køb af quad som er inreg i tyskeland?

Annonce