Levende/urolig ved 100+ {{forumTopicSubject}}
Min SR bliver meget levende i styret ved omkring de 100 km/t. Og ved højere fart, bliver det værre.
Hvis man ellers bare sørger for ikke at korrigere for meget på retningen, er det roligt nok. Men nu er man jo nødt til at følge vejen.
Nu er det måske en anelse overdrevet skrevet. Men det føles lidt som begyndelse til en gang tank slapping.
Kan et bredere fordæk hjælpe en smule på hvor stabil den føles? Der sidder et 90/90 18" på foran. (110/90 18" bagerst)
Eller skal man over i at smide styrdæmper på?
Naturligvis vil et bredere fordæk gøre den mindre styrevillig. Men som den er nu, er der vist lidt at tage af, da den er meget villig nu.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
Hehe...det er nu noget jeg har konstateret de sidste par måneder, inden det blev så koldt
Dækmanden:
Alle disse ting spiller som de skal. Hjullejer er blevet gennemgået. Og kronrørslejerne er skiftet. Forgaffelolien er også blevet skiftet. Dette er foretaget hos en mekaniker.
Nu er jeg klar over det er en lille maskine, som ikke vil være lige så retningsstabil som en større touringmaskine. Det jeg sammenligner den med, er min gamle CB400 som føltes lidt mere retningsstabil oppe i en lidt højere fart.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.077
Du vil også opleve at den "sejler" hvis kronrørslejerne er spændt for meget.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
Det når bagsvingeren er gal, føles noget anderledes.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.475
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
Måske er SR 500 bare så levende. Men tanken var bare at man måske kunne dæmpe det en anelse med bredere fordæk, eller styrdæmper.
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
Alternativt, så lad være med at holde fat i styret for at holde dig oprejst ved lidt højere hastigheder. Brug ryggen og hold kun "løst" fast i styret.
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.034
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Har en kolega der har en Honda Pan (touringbamse) den begyndte på det, men det var pga. en opslit bagdæmper.
Det kaldes btw "Speedmans wobble" noget sådan en gammel ged kan finde på - har prøvet det på en GS 750 med 190 - så er man squ ikke i tvivl om at man overlevede bagefter damm!
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.710
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
http://bridgestone-freigaben.motorrad-daten.de/index.php?mo_hersteller_id=46&ccm=500&motorrad_id=180&mode=suchergebnis&lastmode=suche&catID=mc&searchmode=search_mc
Det kan være, at fordækket har en tyk samling som giver dynamisk ubalance. Derudover har et 90/90 - 18 en spidsere profil end et f.eks 3,50 x 18.
Måske ligger slangen forkert i dækket eller er en forkert størrelse?
Levende/urolig ved 100+