{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.334 visninger | Oprettet:

Hjælp! Bortkommen registreringsattest-helvede! {{forumTopicSubject}}

Jeg købte i september en Yamaha DT 175.
Tændingslåsen var brækket op, men jeg fik en kopi af registreringsattesten med. Navnet derpå, var en gammel ejer - ikke ham jeg købte den af, da denne ikke havde haft den på plader, eftersom han alligevel ikke havde MC kort, og bare havde brugt den til sjov på landet..
Jeg brugte adskillige weekender og 3-4000 kroner på at sætte den i stand, og fik den synet i oktober.
Forsikring fik jeg også bestilt..
Så fik jeg min kæreste til at tage ned på nummerpladeekspeditionen for på mine vegne at foretage ejerskifte og få nummerplader til den, men det ville de ikke, da registreringsattesten blot var en kopi. De gav mig nummeret på ham der stod på reg attesten, og jeg ringede til ham, og bad ham sende den originale reg attest med posten, og det lovede han at gøre. Der gik et par uger - intet skete - han besvarede først mine opkald, da jeg en dag ringede med hemmeligt nummer, og han sagde nu at den var blevet væk, men at han var ved at kontakte centralregisteret for motorkøretøjer, for at få lavet en ny, som han ville sende til mig. Herefter har jeg over hovedet ikke kunnet få fat i ham.

En dag står to politibetjente og kigger på min MC, og jeg spørger hvad der foregår, men jeg blev aldrig helt klar over hvad der egentlig foregik, men de sagde at den var meldt stjålet, men at det nok var en fejl. Som jeg forstår det, må det være en af de andre i bygningen som har ringet til politiet, fordi de troede at den var stålet, grundet den manglende tændingslås..

Siden får jeg kontakt til hans mor pr telefon, og hun siger at han er ved at ordne papirerne, men jeg venter og venter, og der sker ikke en skid. En dag får jeg fat i hende igen, og jeg får sågar hendes email adresse, hvor jeg sender hende min nye adresse og stelnummeret på motorcyklen, da hun siger at han havde haft problemer med at tyde stelnummeret, ud fra de papirer han stadig havde.. Intet nyt, og intet svar når jeg ringer..

Ringer så til centralregisteret for motorkøretøjer, og spørger om de har indsendt noget på det og det stelnummer, og hun siger at der ikke er sket nogen ændringer siden januar. Hun henviser mig til en formular angående mistet registreringsattest, og siger at hvis jeg sender den til ham pr post, og får ham til at sende den retur underskrevet, så kan jeg selv tage den med ned på motorkontoret og få lavet ejerskifte direkte ud fra den, frem for at han først skal skaffe en ny reg attest, som jeg derefter skal lave ejerskifte ud fra.

Jeg vælger at videregive denne nye viden om en nemmere metode til moren, pr. mail, vedhæftet blanketten, men modtager intet svar.

Det er så pisse frustrerende! Nogen bud på hvad der foregår, eller hvad jeg skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Bortkommen registreringsattest-helvede!
  • #1   7. dec 2011 Kunne godt lyde som om at personen "overvejer" at få cyklen tilbage på uærlig vis, har du en slutseddel fra da du købte cyklen?
    Tog Politiet Motorcyklen med da de kiggede på den?

    Ring dem op igen og spørg da lige om du ikke kan få ham til at underskrive det stykke papir på at den er blevet væk, jeg har selv prøvet det samme og det virker ganske fint.


  • #2   7. dec 2011 Skriv selv under, eller lav en slutseddel, med hans navn på.. Det er vel den nemmeste løsning, hvis der alligevel intet sker, fra den anden side.

  • #3   7. dec 2011 Altid, altid og altid, få den originale registerings attest ved køb.

  • #4   7. dec 2011 Er ret ny i handel med motorkøretøjer, så jeg bemærkede ikke at registreringsattesten var en kopi. Svindel med underskrifter er ikke rigtigt en mulighed, selvom jeg godt kan se hvor pisse nemt det ville være, men jeg er ved at uddanne mig til militær-politi. Politiet tog ikke motorcyklen med nej. Og ja, jeg har en håndskreven slutseddel fra handlen, men jeg tror den har haft minimum 2 ejere, ud over mig, siden den sidst har været på plader..

  • #5   7. dec 2011 Og i løbet af de sidste par måneder har jeg ringet 27 gange til ham, og 9 gange til hans mor og sammenlagt er jeg kun kommet igennem til ham én gang, og en gang pr sms, og hans mor 2 gange - og det er foruden de gange hvor jeg har prøvet at ringe via fastnet eller andres telefoner..

  • #6   7. dec 2011 fuck .. hvor folk bare for meget..



    har du ikke mulighed for at møde op hos ham, med den blanket i hånden som han så kan underskrive på stedet...

    mvh


  • #7   7. dec 2011 Jeg har hans adresse jo, men han bor i Odense, og jeg bor i Aalborg.. Så det ville være en rimelig lang køretur, hvis han ikke er hjemme :s Eller simpelthen bare ikke vil underskrive, af en eller anden årsag som jeg ikke forstår, men som må være den samme årsag som ligger til grund for at han stadig holder mig hen..

  • #8   7. dec 2011 måske en flink gut fra omkring odense vil banke på hans dør for dig...

    efterlys en hjælpende hånd i denne gruppe.. det er en gruppe hvor der er alt former for hjælp, med lige fra tyveri til det du beskriver, samt meget mere...

    prøv..
    . jeg ville gerne have hjulpet med det hvis det var i nærhedden af mig..


    mvh

    http://www.motorcykelgalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=842


  • #9   7. dec 2011 Jeg spørger bare mig selv hvorfor bliver folk ved med at købe både danske og udenlandske cykler uden org.papirer?
    I pricippet kan det jo være en stjålen cykel du har købt, det er set før at folk kører rundt med en kopi af reg.attesten i en plastiklomme under sadlen.
    Personligt ville jeg aldrig røre ved en cykel med smadret tændingslås og uden den org. reg.att.


  • #10   7. dec 2011 liiige en indskydelse... det kan blive noget rigtigt snavs at sende andre...

    syntes du selv skulle troppe op... og hvis han ikke er hjemme på det tidspunkt.. så hans mor nok hvor han er... plejere mødre at gøre


  • #11   7. dec 2011 Steen P

    Pis.. Jeg tror sgu du har fat i noget..


  • #12   7. dec 2011 indsæt selv "ved" ]:oD

  • #13   7. dec 2011 Kan være den er blevet stjålet fra ham, og så har han bare ikke meldt den stjålet, for så ville jeg vel ikke kunne anmode om forsikring, og sågar få den synet? Og da jeg så ringer til ham, så ringer han sikkert til politiet og melder den stjålet, og prøver herefter at holde mig hen i al uendelighed, i håb om at politiet henter det der var et lig af en motorcykel da jeg købte den, og nu er fuldt ud istandsat og nysynet, hjem til hans adresse.. ?

  • #14   7. dec 2011 Gert P


    der er da ikke noget forkert i , eller snavs ved,at det er en lokal gut der ... (selvfølgelig på en pæn måde) banker på hans dør og fremlægger ham den seddel der skal underskrives..


    mvh


  • #15   7. dec 2011 busa: jow .. rigtigt snavs at løbe ærinder på den måde...



  • #16   7. dec 2011 Jeg prøver at ringe til centralregisteret for motorkøretøjer imorgen, og spørger om ikke bare de kan udfærdige en ny registreringsattest, eftersom jeg på ingen måde kan komme i kontakt med ham.. Og så må jeg scanne og maile slutseddel og kopi af reg attest, og krydse fingre for at det er nok.. Tror i så i den forbindelse at de vil forsøge at kontakte ham?

  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #17   7. dec 2011 Årh jeg ved virkelig hvad du går igennem:-(

    Lavede mit første brugtkøb i september. En VFR750. Da vi var blevet enige om prisen og jeg står og vifter med kontanterne siger sælger da jeg beder om registreringsattesten i bytte: "øøøh den ved jeg ikke vor er..." efterfulgt af "og øhhh den står i min fars navn" og "er det et problem for dig?".
    Der skulle jeg nok være vendt rundt på hælen, men var helt forblændet så jeg tog chancen og sælger virkede som en meget reel fyr så jeg tog chancen. Vi aftalte at han skulle skaffe en ny registreringsattest via sin far. Vi lavede slutseddel osv. jvf. FDM. Jeg havde hjemmefra checket at der ikke var gæld i den.
    De første 3 uger var jeg jo under alle omstændigheder sikret af sælgers forsikring.
    Efter en uge begyndte jeg at trippe lidt nervøst og efter små 2 uger kontaktede jeg ham - han forsikrede mig at de var igang... Efter godt 2 uger kørte jeg på motorkontoret og spurgte om de kunne se nogen bevægelser på MC'ens "konto" - selvfølgeligt intet. Jeg fik en blanket som jeg skulle få underskrevet af ejer, altså i mit tilfælde faderen.
    Pludseligt tog sælger ikke telefonen og svarede ikke på sms. Et par gange gange kunne jeg høre at den ringede og han lagde på. En enkelt gang ringede jeg hemmeligt nummer hvor han tog den - det gjorde han kun én gang, så virkede det ikke mere.

    Der var liiige et par nætter der hvor jeg ikke sov sådan skide godt. Torsdag morgen - hvor forsikringen ville udløbe den næstfølgende mandag - ringede jeg så til faderen. Heldigvs havde sælger fortalt mig hvor han bor. Og heldigvis hedder de noget ret unormalt. Nå men heldigvis var faderen en rar ældre gubbe og jeg kunne bare komme. Vi lavede en aftale samme eftermiddag og jeg rejste de 100km derhen. På motorcyklen selvfølgeligt, så spildt var turen jo ikke helt:-)
    Vi fik en god snak og både kaffe og småkager - og vigtigst af alt fik jeg den eftertragtede underskrift.

    Jeg var altså heldigvis landet i kløerne på en lidt sløv sælger og ikke en fusker ,men jeg har ihvertfald lært lektien:

    FÅ ALTID DEN ORIGINALE REGISTRERINGSATTEST MED!!

    Hvis jeg skal handle privat en anden gang vil jeg forlange at vi sammen går på motorkontoret og får lavet ejerskifte - og det hvadenten jeg er køber eller sælger.

    Pøj-pøj


  • #18   7. dec 2011 Max : nu er det jo ikke sidst reg ejer der har et problem , eller skylder penge ?

  • #19   7. dec 2011 Esben F

    Tak for historien.
    Håber jeg er lige så heldig som dig, at det bare er verdens største idiot af en person jeg har med at gøre, og ikke en stjålet MC.. :s Desværre tyder tændingslåsen og det faktum at der er en kopi-reg attest med jo bare på det modsatte.. Har bildt mig selv ind at grunden til den manglende tændingslås var at en af forrige ejere havde smidt nøglerne væk, og solgt den videre til en eller anden som alligevel bare skulle bruge den på en mark, og derfor har brækket låsen op.. Håber det er tilfældet..


  • #20   8. dec 2011 Max. hvis en forhandler havde gjort det ved mig så ville jeg nok køre ud og hente hans plader fra privatbilen og sige at vi da kan bytte ;c)

    Men ja nogen skal bare have det på den hårde måde..

    Ved mindst en forhandler der helt bevidst kun giver et sæt nøgler med til bilerne, det skal jo være så han kan hente den hvis kunden ikke betaler for services, med den indstilling så burde man ikke have en forretning..


  • #21   8. dec 2011 Der er da ikke noget at sige til, at den sidste reg. ejer ikke vil have noget med gøre - hvis cyklen har været stjålet i mellemtiden...???

    Det bliver man lige nød til at have helt styr på inden..... Den her cykel stinker jo langt væk af at være stjålet - så det er da sikkeret derfor, at den tidligere ejer er så tilbageholden.

    Set fra min synsvinkel er det ikke den senest reg. ejer der er problemet, men det er ham du har købt den af, som du nok skal have dig en snak med.

    Det med at få en reg. attest tilbage er jo bare en et formalia ved udfyldelse af en " bortkommelses-erklæring"


  • #23   8. dec 2011 Flemming, skal man så betale kontant når man får lavet noget eller mener du kunder bare skal have lov at gå med bil og regning og pisse den erhvervsdrivende op og ned af ryggen?

  • #24   8. dec 2011 Send ham papirene i en kuvert, udfyldt, sammen med en frankeret retur kuvert, læg evt en 100 kr seddel ved og et pænt brev hvor du på pæneste vis beder ham om at skrive under og returnerer.... måske det virker, og så koster det endda ikke det vilde......

  • #25   8. dec 2011 Pyh, nu svarede moren endelig på mail:

    Kære Silas
    Jeg kan godt forstå din frustration!!!
    Men "Hodja" har altså været på motor kontoret og aflevere papir- så det er jo nyt for os, at de ikke har registreret det!!!
    "Hodja" er jo lige så træt af denne sag.
    Han solgte den jo for snart flere år siden til en fyr som ikke fik den omregistreres som lover og så fik han den stjålet...
    Efterfølgende skulle den være blevet brugt til markræs og har været handlet uden papir....
    Så Mikkel lavede en hel reel handlen for meget længe siden...
    Men har været nede med de papir - så det er svært at gøre meget mere!!!
    En god ide når i unge mennesker handler køretøjer, at tjekke en inden køb..
    Håber det snart lykkedes med de papir
    Hilsen "Bambi"


  • #26   8. dec 2011 Har ringet til skat igen, og de siger at der må være sket en fejl, for de har ikke modtaget den blanket.. Så nu har jeg svaret på mailen, og spurgt om jeg skal sende blanketten til dem i fysisk form, eller om de selv vil udskrive den og sende den til mig med posten, så jeg selv kan aflevere den på skat.. Og tilbudt at dække alle udgifter..

  • #27   8. dec 2011 udskriv den dog selv ???

  • #28   8. dec 2011 Har ikke noget blæk i min printer, eller noget papir for den sags skyld, så jeg venter lige og ser om hun svarer inden imorgen.. Ellers udskriver jeg den på arbejdet imorgen..

  • #29   8. dec 2011 ok... du har da ikke andet end store problemer.... smiley

    Men lad nu være med at omreg. i dit egen navn INDEN du er sikker på at der ikke er noget skummelt ved den cykel... det vil nok være lidt usundt også for din karrierer...


  • #30   8. dec 2011 Bare rolig, tænker mig skam også meget om.. Men hvis den ikke er meldt stjålet, hvilket den tydeligvis ikke må være, eftersom politiet lod den stå, og jeg godt kunne få forsikringsbevis, samt skat siger god for den, så har jeg vel røven fri så snart jeg har den indregistreret i mit navn. Så er jeg pr definition ejer af, og kan sågar bevise det med slutseddel fra sidste handel.. Så kan jeg vel aldrig få ørerne i maskinen..

  • #31   8. dec 2011 Jeg ville få noget på skrift fra politiet med stelnr. på, hvoraf det fremgår, at køretøjet ikke er meldt stjålet.....

  • #32   8. dec 2011 den kan ikke indreg hvis den er meldt stjålet , skat har det stående også , så de ville ha sagt /gjort noget allerede ved din forespørgsel.
    så den er ikke (meldt)stjålet.


  • #33   8. dec 2011 Tjae.. Som jeg ser det, kan det aldrig være muligt at syne, forsikre og ejerskifte, samt få plader på en motorcykel der er meldt stjålet..
    Moren skriver at hun har fået sønnen til at underskrive en ny ansøgningsblanket, og at hun fysisk har afleveret den til postbuddet i dag. Så nu venter jeg spændt - for en gangs skyld med en begrundet forventning om snart at få den på plader! smiley


Kommentér på:
Hjælp! Bortkommen registreringsattest-helvede!

Annonce