1.654 visninger
|
Oprettet:
Dunlop {{forumTopicSubject}}
Hey..
Skulle der være nogle der har erfaringer med disse dæk.
Dunlop Sportmax Roadsmart II
Overvejer at prøve dem på færgen som alternativ til PR2érne som jeg har kørt med indtil nu.
Kim.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.276
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
Jeg er selv lige skiftet til Roadsmart fra Pilot Road 3 og har været fint tilfreds med dem. Men det skal siges at det er blevet til små 300 km roligt kørsel inden vinteropbevaringen, så jeg har ikke noget reelt billede af dækkene endnu. De gamle Roadsmart har dog klaret sig godt i diverse sporttouringdæktests, så mon ikke også de nye vil være fine. Eneste store kritikpunkt af den gamle model har været ringe holdbarhed.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
har så skiftet til nogen metzler m3, fordi jeg skulle på trackday igen i år, og det var lige de eneste jeg kunne få fat i 2 dage før jeg skulle afsted
Men når du går over til et racer dæk igen, så kan du godt mærke at roadsmartene ikke har en nær så agrasiv profil, cyklen er lidt tungere og styre, men sådan vil det nok være på alle touring dæk man sætter på.
Jeg ville i hvert fald ikke have nogen betænkligheder ved at sætte den nye model af Roadsmart på min maskine, når de m3'er er slidt op
Men der er mange michelin fans herinde, så det bliver nok sådan nogen du får på
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.005
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
Ifølge diverse artikler syntes journalisterne, at vådegenskaberne var tilsvarende Michelin og tørvejsegenskaberne var tilsvarende BT023.
Det var selvfølgelig på Dunlops testfacilitet i Sydfrankrig og der meldes ikke noget omkring opsætning af cyklerne.
Det viser bare at disse 3 dæk er blandt de førende i sport/touring segmentet.
Det afhænger helt af hvordan du bruger din motorcykel og hvad du vægter højest.
jun 2005
Følger: 112 Følgere: 111 MC-er: 4 Emner: 71 Svar: 934
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 770
Om det rent "fysisk" vil ha' nogen effekt er nok tvivlsomt for os i DK, jeg har stadig tilgode at se, at den brede "mængde" af R1, Fireblade, Gixxer etc. mener, at et sportstouringdæk faktisk kan bruges på deres mc'er - modsat syd for grænsen, hvor "liter mc'er" sagtens kan køre på dæk i sportstouring segmentet !
Men ellers en pæn test med langt overvejende positive stemmer.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.725
Måske Dunhop skal have chancen næste år
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 25 Svar: 120
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.005
så skal man vel over i noget pirelli angel
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 770
http://www.motorradonline.de/de/zubehoer/reifen/reifenspezial/motorrad-reifentest-sport-und-tourenreifen/368916
Skal det endelig være et supersport dæk, så vent på det nye Bridgestone S20, det "gamle" Bridgestone BT16Pro magter sætter fks. det erklærede regnvejsdæk Pilot Road 3 i skyggen på visse områder i regn, og hvis det ellers står til troende hvad de første test beretter om, så er der et regulært "dansker sports dæk" på vej fra Bridgestone med det nye S20, endnu bedre i regn end BT16Pro, virker hurtigere - altså varmer hurtigere op, bedre slidstyrke i tilgift..så vent hvis det skal være "sport sport"......... :o)
Dunlop