{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Færdselsbøder stiger voldsomt fra nytår {{forumTopicSubject}}


Motorkøretøj (bil, lastbil osv.)

Benytte håndholdt mobiltlf under kørsel 1500 kr

Køre uden selv 1500 kr

Undlade at spænde barn fast 2000 kr + klip

Køre over for rødt 2000 kr + klip

Nedslidte dæk pr. dæk 1000 kr

60 km/t hvor du må køre 50 km/t 1500 kr

90 km/t hvor man må køre 80 km/t 1000 kr

120 km/t hvor man må køre 110 km/t 1000 kr

140 km/t hvor man må køre 130 km/t 2000 kr

Cykel

Køre uden lys på 700 kr

Køre over for rødt 1000 kr

Benytte håndholdt mobiltlf 1000 kr

Køre mod ensretning 1000 kr

Overtræde ubetinget vigepligt 1000 kr

Mangel på bremser/reflekser 700 kr

Motorcykel

Køre uden hjelm 1500 kr

Køre over for rødt 2000 kr + klip

Køre med børn under 135 cm 2000 kr + klip

Knallert lille/stor

Køre over for rødt 1500/2000 kr

Køre mod kørselsretning 1500/2000 kr

Benytte håndholdt mobil 1500 kr

Køre uden hjelm 1500 kr

Køre med passager på tohjulet knallert 1000 kr til begge



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Færdselsbøder stiger voldsomt fra nytår
  • #1   21. dec 2011 Det skal fejres.... c",)

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #2   21. dec 2011 Synes nok at bøderne ikke altid står i relation til overskridelsen
    f.eks
    140 km/t hvor man må køre 130 km/t koster 2000 kr
    mens at køre mod ensretning kun koster 1000 kr


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #3   21. dec 2011 nå, det var cykel det sidste, gad vide hvad det så koster at gøre det i bil


  • #4   21. dec 2011 Hold da op smiley
    Det må jeg hellere printe ud og laminere og så sætte fast på kåbeglasset...


  • #5   21. dec 2011 Smil mens du sidder i bilen.. det koster 10.000....

  • #6   21. dec 2011 alti' alti' køre for stærkt en million kr

  • #7   21. dec 2011 Jeg synes godt nok at fartbøderne er blevet voldsomme... Nu skal man for alvor til at tænke sig om, før man vrider i håndtaget.

  • #8   21. dec 2011 hvad giver det så at køre på baghjulet?? smiley

  • #9   21. dec 2011 hvad fanden... der kommer jo ikke mere politi på gaden af den grund . . .

  • #10   22. dec 2011 Der står heldigvis ikke noget med at køre 100 i en 70 km zone, så det må man godt eller hvad?

    Ej det er sku blevet lidt for stramt, altså det står på ingen måde i relation til hvilken "straf" man har begået.


  • #11   22. dec 2011 Chr. P "alti' alti' køre for stærkt en million kr" INKL. EN FYRESEDDEL !! smiley

  • #12   22. dec 2011 Rass.. Hahahaha

  • #13   22. dec 2011 bare kør stærkt nok ... de ser åbenbart stort på at 2011 statistikken var kraftigt faldende i dødsfald men kun for at tjene kasse..

    gad vide om det også er krisetider hos politikredsene rundt om ? gad vide om de indkøber brugte biler og mcer i fremtiden smiley haha


  • #14   22. dec 2011 Det er dyrer at køre 140 i en 130 zone end det er at køre 60 i en 50 zone. Dét giver jo ingen mening. I byen er det farligere at køre for hurtigt, samt overskridelsen er procentvis også meget værre.

  • #15   22. dec 2011 det må være årets julegave , ...hårde pakker ! sikkert efter regeringen har set altij manden på youtube

  • #16   22. dec 2011 Ja hvis vi danskere ikke vil op med "pungen" og forbruge, så der kommer skatter og afgifter i statskassen, findes der jo flere "håndtag" politikerne kan justere på....

  • #17   22. dec 2011 Jonas F: Den er helt hul i hovedet den 140 km/t i 130 zone, det må simpelthen være en fejl hvor man ikke har tænkt sig ordentligt om. Det giver en bøde på 1500 at køre 139 km/t i en 110 zone men hvis du kører 140 i en 130 giver det 2000 i bøde.

    Der er jo desværre bare intet at gøre, man vil heller aldrig nogensinde lempe på disse bøder men kun hæve og stramme dem yderligere hen ad vejen, det er jo helt sort når man tænker over at der nærmest INTET sker på motorvejene.

    Da fint man ønsker at stramme lovgivningen hvor det betyder noget f.eks i byer, ved skoler og ved vejarbejder men på motorvejene giver det ikke mening med disse nye love efter min mening. Det er som om man ikke rigtig kan rykke sig fra at det altid er farten der dræber selvom det jo er gjort ret tydeligt efterhånden at det er manglende opmærksomhed der er den store dræber men det er jo ikke så spændende for politikerne at gå efter den almene borger, så er det bedre at gå efter fart psykopaterne som alle hader og som jo er klart skyld i alt død og ødelæggelse på de danske veje eller noget....


  • #18   22. dec 2011 Ja hvis man nu gik op i bødestørrelsen så kunne det godt være man ville tænke over sin fart, om det koster 1000 eller 2000kr er lige fedt, som Rene siger, hvis det kostede 10000kr så ville folk tænke sig om, men så ville de ikk tjene penge

  • #19   22. dec 2011 forstår ikke helt de folk der brokker sig. hvis man mener det er for dyrt / ikke har råd til og betale bøden, så kan man jo bare køre efter færdselsreglerne?
    siger ikke at jeg selv gør det altid, men er da indstillet på at det er mig der gør noget ulovligt, så må jeg da også selv betale..
    når det så er sagt må jeg gi folk ret i at den er lidt dum med 2000 kroner for og køre 140 i en 130 zone, den hænger ikke for godt sammen.


  • #20   22. dec 2011 Jeg er dybt rystet hvornår for vi nok og smadre Christiansborg??

    Nej nej rolig nu vold løser ingenting men skal vi som lovlydige borgere bare sidde passivt og se til imens perversiteterne flyder ind over os?


  • #21   22. dec 2011 det hjælper ikke at smadre borgen , skyd dem indeni borgen og lav en bonusordning til dem som kører pænt

  • #22   22. dec 2011 Tjaa, jeg er ligeglad, det er jo heldigvis frivillig om man vil bidrage. smiley

    Glædelig jul.


  • #23   22. dec 2011 tjaa
    hvad kan man sige, hvis jeg skal følge dem - så skal politiet sq også
    Og det sker desværre ikke....


  • #26   22. dec 2011 2000 + klip for at køre over for rødt.
    Hvorfor skal cykellisterne kun slippe med 1000. De sku have samme straf.


  • #27   22. dec 2011 snakke i mobil tlf får de sku også 500 i rabat

  • #28   23. dec 2011 Jeg ser tit både Politi og fx falck folk snakke mobil mens de kører.. hvad gør vi så når ingen af dem har flere klip............ !??

  • #29   23. dec 2011 Hygger os for så må de jo til at køre på cykel hehe God jul alle sammen

  • #30   23. dec 2011 http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1680236.ece eller begge dele smiley hahahaha



  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #31   23. dec 2011 Der er en helt klar sammenhæng mellem hastighed og antallet af uheld.

    Det betyder at man accepterer at et vist antal dræbte i trafikken om året alt efter, hvad grænserne er. Hvis ingen blev dræbt, var reglerne for strenge.

    Man skal huske på at man kan acceptere flere ulykker ved lav hastighed, da konsekvensen er mindre.


    Synes egentlig, at det er fint, at de folk der udsætter sig selv og andre for en større risiko, end man har besluttet sig at acceptere i vores samfund, må bidrage lidt ekstra.

    Det er da en fin måde at tjene penge på, og man vælger jo selv om man vil bidrage.


    Vejene er lavet til transport, hvis man vil have det sjovt, kan man jo bare køre på en bane. Det skal ikke forståes som et surt opstød, men jeg virkelig svært ved at forstå, hvorfor det er sjovt at køre for stærkt, der jo ingen udfordring i at trykke på en speeder eller vride et håndtag, det kan alle jo gøre.


  • #32   23. dec 2011 Jeg tror bestemt ikk på at der er en sammenhæng mellem hastighed og antallet af uheld! Der er langt flere uheld om vinteren hvor hastigheden er lav, men skaderne er tilgengæld mindre.

    Fart er ikk en synder men den gør ondt værre når der endelig sker uheld


  • #33   23. dec 2011 Thomas L, At tage i Tivoli er vel heller ikke en udfordring, men derfor kan det godt være sjovt alligevel.

  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #34   23. dec 2011 Mirza: At forholdene er anderledes ændrer jo ikke sammenhængen. smiley

    Øger du din fart, øger du risikoen for et uheld. Det er da logik. Så er det da lige meget om udgangspunktet er 30 km i timen eller 110.

    Forholdene ændrer givetvis sammenhængen, men den vil stadig været der.
    At sige at der ikke er en sammenhæng er forkert!

    En anden ting er selvfølgelig at konsekvensen stiger med farten, det har du jo ret i.

    Jonas F: Du har helt ret smiley god sammenligning. Men hvad er det egentlig der gør at folk synes, at det er sjovt at køre for stærkt?


  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #35   23. dec 2011 Der skulle have stået: At forholdene er anderledes fjerner jo ikke sammenhængen. smiley

  • #36   23. dec 2011 Thomas L, Det er sjovt at køre stærkt. At føle man sidder på en raket ér bare sjovt, og det samme er det at lægge cyklen ned i svingene og accelerer ud igen.

    Det er da selvfølgelig farligere end hvis man kørte i lovligt tempo, men det er så ens eget valg. Der hvor det bliver forkert, er når der kommer andre ind i spillet. Selv har jeg altid kørt for hurtigt på motorcykel, men jeg har altid følt at jeg havde styr på det og udfordrede hverken mig selv eller cyklen. Dernæst har det altid været steder hvor jeg havde overblikket.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #37   23. dec 2011 Thomas L

    Tror dem der synes det er sjovt at køre stærkt, det er dem der ikke tør kører sving, så skal de jo have deres adrenalin kick på en anden måde smiley


  • #38   24. dec 2011 "Øger du din fart, øger du risikoen for et uheld. Det er da logik. Så er det da lige meget om udgangspunktet er 30 km i timen eller 110."

    Øh nej, det er netop ikke logik.. langt de fleste uheld sker uopmærksom hed, når man piller ved radioen, kigger om på bagsædet, snakker i mobil, er træt mm. Jo hurtigere man kører (forudsat at man ikke kører over evne) jo mere opmærksom er man.. DET er et faktum.. hvis farten virkelig var en synder, så ville vi godt nok have mange uheld med +200km/t.. det er utrolig mange der kører +200km/t dagligt.. og det er trods alt sjældent at man har uheld med den hastighed..


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #39   24. dec 2011 Nogle evner også at køre 200 km/t på en forsvarlig måde, men jeg kender også folk der burde holde sig på max 110 km/t

    Der er så bare et problem i det, man kan ikke lave individuelle bøder, alt efter folks evner, ergo, må det være ens for alle.


  • #40   24. dec 2011 jeg vil læse til kører lærer. fast job. hva mon alle de penge skal bruges til. hva med et nemt regnskab på 5000.- pr forseelse så er det meget nemmere og regne på. GOD JUL OG GODT NYTÅR TIL POLLITIKKERNE som vi "selv"
    har stemt ind


  • #41   24. dec 2011 Kenneth, enig.. men det er også derfor jeg skriver "så længe man ikke kører over evne"..

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #42   24. dec 2011 Netop Rene J

    Nogen sving kan jo være ret "interessante" at tage med 70 - 80 km/t og det giver ikke den store bøde at gøre det, så hvorfor ikke benytte den mulighed for adrenalinkick i stedet for at ligge ned over sin MC med + 250 km/t på motorvejen med risiko for at miste kørekort, opsparing i banken og jobbet.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #43   24. dec 2011 Mirza A

    Desværre bare ikke alle der ved hvad deres evner rækker til smiley


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #44   16. jan 2012 Rene J

    Så skal du bare holde dig under 70 Euro i bøde ! smiley

    http://bilistenonline.dk/boder-i-europa


Kommentér på:
Færdselsbøder stiger voldsomt fra nytår

Annonce