{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  V2 drosling
  • #1   31. maj 2006 Det giver ikke problemer med en drosling!

    Man kan ikke sige en v2 trækker mere end en r4, da vi taler om 2 forskellige motorkarakteristikker!

    En v2´er med 600ccm kontra en r4 med 600ccm. r6 vil have flere topheste hvorimod v2´eren vil have mere moment og smide hk hurtigere smiley
    hk er lige med antal muskler, moment er lig med størrelsen på musklerne!

    Søg på forum med r4 og v2 der er masser af ælsestof


  • #2   31. maj 2006 Sebastian
    'En v2´er med 600ccm kontra en r4 med 600ccm. r6 vil have flere topheste hvorimod v2´eren vil have mere moment og smide hk hurtigere'

    Det er ikke korrekt V2'eren og R4'eren vil have samme drejningsmoment, men R4'eren vil have sit max moment højere i omdrejningsregisteret.


  • #3   31. maj 2006 Det er jeg ikke helt enig i Chis! Men er heller ikke enig med mig selv nu jeg tænker mig om!
    Slaglængde, vægt af stempler, vægt svinghjul osv spiller også ind! så vi kan egentlig ikke bare generalisere smiley
    Så vi har begge fat i noget af det rigtige, der er bare for mange faktorer at tage hensyn til.

    Men vi kan vel blive enige om at i praksis, så skal en V2 motor generelt køres ved lavere rpm end en tilsvarende r4 motor for at få en given effekt!

    Gearing har også en del at sige, da en gearing på cyklen nemt kan få en til at føle en cykel har mere saft en den egentlig har smiley



  • #4   31. maj 2006 Du nævnte SELV sportsmaskiner (R6) så lad os da tale om dem !

    En YZF1000Thunderace fra 99 og En TL'er fra 99 har samme moment Slagvolumen = Moment, og som jeg nævnte før aflevere R4'eren sit moment højere oppe på omdrejningstælleren!

    Et andet eksempel:

    2006 Mile 107Nm v. 7250 o/min
    yamha R1 111,9Nm v.10500o/min,

    så her falder din tesse HELT igennem !

    Du plejer selv at være så flink til at give folk et klugscheizer tip med på vejen.... så her kommer et til dig:

    Få styr på tingene, og DROP dine gætterier...


  • #5   31. maj 2006 Jeg beklager! Der skulle ikke stå R6, men R4! Mig der er i farten har lavet en slåfejl. Så den godt tidligere, men gik ud fra det var oplagt at en læser kunne gennemskue der skulle stå r4, netop da jeg sammenligner r4 og v2 motorer! og da posten er om v2 og r4 motorer, og ikke om specifikke mc modeller
    Sammenligningen er altså mellem en r4 motor på 600ccm og en v2 motor på 600cmm. Sådan det skal forståes.
    Og ja! det jeg mener er: V2 motor smider momentet tidligere. Kan godt se jeg er lidt løs i min begrundelse!

    "så her falder din tesse HELT igennem !
    Nej det gør den ikke. Du flueknepper mig bare! smiley
    Jeg vil hjertens gerne gå i detaljer med det jeg egentlig mener, men tvivler på jeg får noget ud af det, da det virker på mig som om du har set dig sur på mig??

    "Du plejer selv at være så flink til at give folk et klugscheizer tip med på vejen.... så her kommer et til dig"
    Hvad er et klugscheizer tip? et skodtip? Sig mig, er du lidt sur på mig pga det vi skrev med hnanden om igår?
    Det eneste tip du har fået af mig er det jeg skrev til din zx igår, samt det itl din påstand med din zx6 kontra TL´eren! Det har du vist taget personligt istedet for at forholde dig til det. Det jeg skrev er praksiserfaring og ikke papirserafring! Det burde tage det til dig (men ikke nødvendigvis være enig) og være taknemmelig over jeg gider bruge min tid pål at dele ud af mine erfaringer.
    Kan du ikke klare positiv og negativ kritik (og bruge det konstruktivt) så hold dig fra forums! Men det jeg skrev igår til din zx, det holder! Så kan du sige hvad du vil!

    "Få styr på tingene, og drop dine gætterier..."
    Jeg har styr på mine ting, men kan godt se jeg har formuleret mig lidt dumt her! Den tager jeg til mig.
    Men læser man kun papir, mangler man ihvertfald en væsentlig viden. Papirserfaring er ikke nok!
    Men for mig virker det meget som om du for snævertsynet, netop da du kun læser hvad der står på papiret og ikke tænker andre faktorer ind! Det var samme indtryk du gav mig igår da vi skrev lidt frem og tilbage. Eller er jeg forkert på den? (then correct me smiley


    "2006 Mile 107Nm v. 7250 o/min
    yamha R1 111,9Nm v.10500o/min"
    Det her er 1 eksempel ud af 1000000 mulige! Det skal mere til, og der er masser af eksempler der kan sige modsat! Netop derfor kan man ikke bare generalisere! Når vi taler v2 kontra r4, så jeg kan smide de første 20 kurver op der viser modsat, og de næste 20 kurver der viser samme og de næste 20 der viser noget helt andet, end det eksempel der er stillet op der
    Med det vil jeg sige, at der netop er mange faktorer der spiller ind!

    Prøv fx at gå ind på www.mc-hospotalet.dk
    gå ind under dynofront, hent programet, og så har du ellers adgang til flere hundrede bænkrulninger med grafer fra samme felt! Der kan du se at det du (og vi) påstår ikke altid holder, netop pga de mange faktorer der spiller ind.
    Det er ret sjovt at se alle de rulninger da man tit bliver overrasket! Og faktisk også lærerigt, da man også bliver skuffet over enkelte cykler!
    Dog skal man huske at rulningerne intet viser om optræk, først fra 0-200 osv, netop da gearing på en rulning ikke er en faktor! Men for dig er det vel ligemeget, da det kun gælder om at læse papir? (spøg til side smiley ved du kan ta´ det:)
    smiley
    smiley
    smiley

    Hygge


  • #6   31. maj 2006 har lige korrigeret overstående indlæg! Der var et par løse ender jeg ikek lige fik forklaret smiley

  • #7   31. maj 2006 Okay, tak for svarene. Men tror ikke jeg helt forstår det. Vil det så sige at jeg umiddelbart bedre ville kunne bruge en droslet V2 end en droslet r4, fordi den vil have mere moment?

  • #8   31. maj 2006 pas smiley
    Kan godt forstå du er forvirret!
    Vi er 2 der taler forbi hinanden, men nok i sidste ende er enige! Lige bortset fra at det ikke er slagvolumen der er lig med moment! Der er flere faktorer der der spiller ind! men der er et spørgsmål om formuleringer i sidste ende!

    Jeg er ikek klar over hvordan en droslet v2 vil opfører sig i forhold til en droslet r4!
    Det må der være andre der ahr styr på! Evt nogen der har prøvet at køre på droslede maskiner og så derefter har åbnet dem!
    Synes at have hørt noget om at momentet beholdes sådan nogen lunde ved drosling, men at det er HK man taber. Men hæng mig ikke op på det! Har ingen praksis erfaring på det område smiley desværre. Men teoriretsik holder den vel stik, da netop slaglængden er ens? eller?



  • #9   1. jun 2006 ja jeg flueknepper dig, fordi du er så poståelig ;o)

    Men sebastian ! før du begynder at give folk tips om hvad de skal gøre, og desuden lave antagelser om hvad folk kan og hvad folk er, så læs PRÆCIST hvad skriver, du har sq lidt for travlt med at få din egen holdning ud over tastaturet, det pisser mig af i ny og næ.
    Og ja: jeg HAR nullermænder helt ned på siden af mine dæk, så det grundlæggende er ved at være på plads.


  • #10   1. jun 2006 en udtalelse som:

    'En v2´er med 600ccm kontra en r4 med 600ccm. r6 vil have flere topheste hvorimod v2´eren vil have mere moment og smide hk hurtigere smiley
    hk er lige med antal muskler, moment er lig med størrelsen på musklerne!
    '
    Vil nu kun blive styrket af lidt fakta ! så lad os se dine 20 kurver, hvor en V2'er med samme slagvolumen har mere moment end en R4


Kommentér på:
V2 drosling

Annonce