1.279 visninger
|
Oprettet:
Atv problemer. {{forumTopicSubject}}
Har en suzuki eiger 400, = 386 ccm. 4x4. fra o7
gammel luftkølet helvede. den er standard bortset fra jeg glattede indsugnings siden da den fik slebet ventiler. den er blevet planslebet det nødvendige på cylinder og topstykke. og cylinder manden har også slebet ventilerne.
men siden det blev lavet har jeg ikke kunne få den til at kunne gå rent i de høje omdr, og den kan kun trække 70. før hev den hurtigt 90.
når den kommer op i de høje er det som om den bare løber med og holder farten. i alle gear.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Det kan SAGTENS være den skal have en dysestørrelse eller et hak på nålen ekstra, hvis den er blevet både pudset af og komprimeret en anelse højere på grund af planslibningen.
Er luftfilteret helt rent?
Har du prøvet at rense karb på den?
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.714
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 69
alt er renset nusset og puslet. og den vil kun være dum. kan kører og starter perfekt. bortset fra det med top omdr.
Nålen kan ikke flyttes, og den bestemmer jo også mest i bund og mellem området.
Hvor kan man få keihin dysser i løs vægt??
den skal jo snart virke vildt nu når der måske kommer sne:)
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Du skal finde modelnummeret på din karburator - så skulle det være en smal sag at skaffe dyser til den.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 69
Mindre wacuum?? hvorfor? flowet er da "større" i samme diameter carb, så der burde da være mere vakuum.
PS, jeg har snart 20 års erfaring i at lave person og lastbiler, og leve af det. så jeg er ikke helt mekanisk hæmmet. MEN den her mc wanna be driller mig sku.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Har du ikke fjernet en flaskehals i luftvejen, så vil flowet dale på det sted hvor diameteren er øget = mindre vacuum og flere skyllefejl på grund af trykbølger.
Dog skal du nok bare regne med en større dyse og se hvad det gør.
Du og jeg kan sagtens stå og blive enige om at det kan give noget at pudse lidt ujævnheder og rette lidt kanter af, men der er desværre mere i det end som så...
http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=head%20porting%20guide&pbx=1&oq=head%20porting&aq=1&aqi=g2&aql=&gs_sm=sc&gs_upl=5000l7358l0l9934l12l9l0l3l3l0l260l1410l2.6.1l12l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=973f6d2e29827e89&biw=1273&bih=888&pf=p&pdl=300
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 69
Jeg har ikke fjernet meget materiale, da jeg ved man nemt fucker det op. og det gider jeg ikke med et topstykke til 6 kg. så det er kun lavet glattere, da zukis bearbejdning var så ru, at det næsten tog huden af fingrene:)
jeg har lavet et par bil motorer til mig selv, hvor der er gået lidt grovere til værks. men der koster toppen også kun 500 hos huggeren.
Men jeg må finde et par dysser. værksteds bogen siger der sidder 122, i nu. og det er en 32 mm keihin membram. har en 34 fladspjælds, men den skal have et andet kabel for at virke på atv. så den må køre originalt vinteren over.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 69
den var fin da jeg samlede den:) Jeg har den snøfte funktion der er på udstødnigs ventilen ,med i mine overvejelser, hvis den kan svinge sig på, men det siger andre at den ikke kan.
Atv problemer.