19.863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

kondens overalt i garage. kondens overalt i garage.

jeg er den heldige ejer af en garage med rigelige mængder af fugt.

når jeg åbner garagen er der blank kondens der driver ned af motorcyklen i vintermånederne. alt mit værktøj ruster osv osv osv...

kan et udtræk med ventilator afhjælpe problemet så der kommer noget cirkulation eller skal jeg prøve at købe en affugter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kondens overalt i garage.
  • #2   5. jan 2012 hvad med en varmepumpe, og så holde en konstant temperatur på ca. 10 gr.. Kondens kommer ved skiftende temperarture, så hvis du kan holde konstant temperatur derinde, så burde der ikke komme kondens

• #3   5. jan 2012 jeg lytter lige med her.
    Har samme problem

• #4   5. jan 2012 jeg har ikke problemet i mit lille skur. Der er dampspærre plastik over det hele på indersiden, og isolering uden på. Det gør der ikke kan trænge fugt ind udefra. Jeg har så en varmeblæser stående, så jeg hele tiden har ca. 10 gr. derinde.

• #5   5. jan 2012 Jeg har gjort det samme som jeg har gjort de sidste 4 år. Stillet geden ind i stuen. Her står den i konstant 21 grader og tror det er sommer. Og så pynter den jo i et hvert hjem.

• #6   5. jan 2012 køb en af de her sommerhus udluftere med solceller - de er perfekte til små rum og er gratis i drift, bare de hænger så de får sol.

• #7   5. jan 2012 Du må ikke lukke lokalet helt til uden at sørge for ordentlig udluftning.

Man ser det ofte med nyere huse der er tæt på hermetisk lukkede hvor der ikke investeres i et ventilationsanlæg.
    Der kommer inden kort tid svamp mm. da man "holder" på klimaet som man selv forværrer ved madlavning og sin blotte tilstedeværelse.

Hvis du ellers har en god temperatur i lokalet, behøver du ikke investere i en varmepumpe, men blot sørge for udluftning.

• #8   5. jan 2012 Jeg har lånt en garage der har samme problem, min cykel kan lige få en finger hen af siden og så drypper den.. Har også en ekstra mc garage over den, måske den skulle pilles af så den kan komme af med mere vand/luft

• #9   5. jan 2012 udluftning, udluftning

• #14   5. jan 2012 VENTILATION!!!!
    bor et Ø 125mm hul højt oppe på væg, så et stykke rør og en udvendig gitter-rist.

Der kan komme kondens ved alle temperatur (som er normale) så det handler om at få udskiftet luften.

• #15   5. jan 2012 kan den ikke være i huset nu når i ikke er flytte ind 0)

• #16   5. jan 2012 Alle Jer der siger "udluftning - udluftning" - jeg er ikke uenig, men der skal altså også være et vist niveau af isolering. Jeg har et skur til haveredskaber osv. med ståltag, og der er åbent for ventilation over væggene hele vejen rundt. Der er så meget kondens så det drypper ned fra taget. Det samme gør sig gældende under et halvtag, så det kan man altså ikke udlufte sig ud af.

• #17   5. jan 2012 Sidste år stod mine forældres motorcykler også badet i kondens i garagen. Der er heller ikke varme på, men ligger op af huset, så der skal være mange minusgader før det fryser derude. Men da jeg fik min satte jeg bare døren på klem derud til, og der er knastørt derude, dog koldt. Men det kan motorcyklen vel holde til.

• #18   5. jan 2012 Rigtigt Sjyp
    Hvis man har et metal /pvc/ tag bør man også have et undertag.
    Væggene/loftet skal helst være isoleret hvis man vil være helt fri for kondens.

• #19   5. jan 2012 Som andre os siger er udluftning/ventilation løsningen på dit problem, hvis du har en traditionel uopvarmet garage.
    Hvis du begynder og tænke isolering og dampspærre, så skal du have varme på garagen gerne 10 gr. men du skal stadig have lidt ventilation i rummet nu og da.

ps. dampspærre bruges for at holde den indvendig fugt fra at trænge ud i konstruktionen og ikke omvendt.

• #20   6. jan 2012 Er det ikke et særligt problem for i år? Der har været enorme varmeforskelle og uden frost er der jo meget fugt i luften.

Har selv haft samme problem og jeg har 2 huller (de to andre er tildækket) på 10x5 cm og det er bestemt ikke nok

Selv overvejer jeg det fugtfjerne "salt" man kan købe i Harald nyborg:
    FUGTFJERNER S35
    Best.nr. 2561

Men ved ikke hvor godt det er.

Har desværre ikke strøm i min garage, men kan dog trække kabel. Ander små rum har jeg brugt en ren fugtfjerner og overvejer at købe sådan en til garagen og tænde den nogle gange i løbet af vinteren. Jo mere fugt jo hurtigere hiver den det ud, skal dog helst være over 10 grader, ellers fryser den:

WASCO AFFUGTER 10
    Best.nr. 5763

Kommentér på:
kondens overalt i garage.

Annonce