853 visninger
|
Oprettet:
Touring start {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har en kommende tur til Hartzen med et par venner til sommer. Har en bandit 650 fra 2005
Jeg er ny i touring faget og vil høre jeres gode råd til must-haves og could-be-nice-to-have.
Jeg har kevlar buker og en sommer jakke og kortskaftet handsker. Så her skal en mindre opgradering nok til. Hvad med baggage, tasker, stropper, tanktaske osv. Hvor nødvendigt er det og hvor lidt kan man klare sig med.? Er det ubehageligt at køre med en mindre rygsæk hele vejen
Det er en tur på ca 4 dage. Motorvej derned og bjergene hjem, så lang man nu kan det
Takker for input og gode råd
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.679
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 371
En regndragt, vandtætte handsker og støvler oveni din nuværende gaderobe, så er du nok godt kørende. Måske en lidt varmere jakke og bukser alt efter hvor varme de er. Fartvinden køler godt på de lange motorvejsstræk.
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.527
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 240
med hensyn til at det er farligt at vælte, er det ikke altid det? så lad være med det!
jeg klarede mig med to cirka 40 literes hepco & becker hardcases på siderne også et telt spændt fast med stropper henover bagsædet.
med hensyn til tøj havde jeg textil bukser og jakke. vind og vandtæt. virkede fint da jeg oplevede en del regn.
god tur!
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
De er ikke så langt fremme så alle modtager Visa eller mastercard endnu
Men vil kun bruge deres egen EC kort
Har prøvet at stå i et gasthause kl 21 og være tvunget til at skulle ud og finde en hæveautomat, og det pissede regnede, var ikke ret spændende, når man nu var kommet i tørvejr.
nogen 1 EU stykker til toiletterne langs motorvejen.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
Undlad så vidt mulig bløde sidetasker, da de flagrer rundt og ridser lakken + de ikke er vandtætte og alt for besværlige at tage af og på.
Så hellere en vandtæt paksæk, pølse / whatever.
Bedst er dog hårde tasker, der er vandtætte og nemt kan klikkes af og på.
Topboks er genialt til at have regndragt, kevlarbukser og korte/lange handsker i, så man hurtigt kan skifte hvis vejret ændrer sig.
Tanktaske er super til solbriller, pung, pas og alt det du ellers ville have i rygsækken.
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Touring start