{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Touring start {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en kommende tur til Hartzen med et par venner til sommer. Har en bandit 650 fra 2005

Jeg er ny i touring faget og vil høre jeres gode råd til must-haves og could-be-nice-to-have.

Jeg har kevlar buker og en sommer jakke og kortskaftet handsker. Så her skal en mindre opgradering nok til. Hvad med baggage, tasker, stropper, tanktaske osv. Hvor nødvendigt er det og hvor lidt kan man klare sig med.? Er det ubehageligt at køre med en mindre rygsæk hele vejen

Det er en tur på ca 4 dage. Motorvej derned og bjergene hjem, så lang man nu kan det smiley

Takker for input og gode råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Touring start
  • #1   7. jan 2012 En rygsæk ER ubehagelig. Og ikke mindst farlig i tilfælde af man vælter. Stor topboks og sidetasker og køb en ræling til at skrue fast oven på topboksen. Suppler med en tanktaske...

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #2   7. jan 2012 Eller køb en pølsetaske til skiftetøjjet og spænd den bag på og en tanktaske til tegnebog, pas osv.

• #3   7. jan 2012 Lyder ikke til at i skal have campinggrejet med, så en god vandtæt pølse bag på, og en tanktaske til småtingene du skal bruge undervejs.
    En regndragt, vandtætte handsker og støvler oveni din nuværende gaderobe, så er du nok godt kørende. Måske en lidt varmere jakke og bukser alt efter hvor varme de er. Fartvinden køler godt på de lange motorvejsstræk.

• #4   7. jan 2012 Det er 4 dage og I befinder jeg i den civiliserede del af vesten ( nogen vil nok påstå andet ) En regndragt, resten har du nok allerede. Pølse / sportstaske, pak tingene ind i plastikposer. Strips og gaffa så er du på vej.

• #5   7. jan 2012 det der med om en rygsæk er ubehagelig på langtur er relativt. jeg har fx kørt fra langå til london og tilbage igen med rygsæk. det var overhovedet ikke ubehageligt. vigtigst af alt er at den sidder godt. min var nu også lavet til mc kørsel med en tvær strop for neden og får oven.
    med hensyn til at det er farligt at vælte, er det ikke altid det? så lad være med det! smiley

jeg klarede mig med to cirka 40 literes hepco & becker hardcases på siderne også et telt spændt fast med stropper henover bagsædet.

med hensyn til tøj havde jeg textil bukser og jakke. vind og vandtæt. virkede fint da jeg oplevede en del regn.

god tur! smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #6   7. jan 2012 Husk tyske dollars
    De er ikke så langt fremme så alle modtager Visa eller mastercard endnu
    Men vil kun bruge deres egen EC kort
    Har prøvet at stå i et gasthause kl 21 og være tvunget til at skulle ud og finde en hæveautomat, og det pissede regnede, var ikke ret spændende, når man nu var kommet i tørvejr.

nogen 1 EU stykker til toiletterne langs motorvejen.

• #7   8. jan 2012 Min erfaring:

Undlad så vidt mulig bløde sidetasker, da de flagrer rundt og ridser lakken + de ikke er vandtætte og alt for besværlige at tage af og på.
    Så hellere en vandtæt paksæk, pølse / whatever.
    Bedst er dog hårde tasker, der er vandtætte og nemt kan klikkes af og på.

Topboks er genialt til at have regndragt, kevlarbukser og korte/lange handsker i, så man hurtigt kan skifte hvis vejret ændrer sig.

Tanktaske er super til solbriller, pung, pas og alt det du ellers ville have i rygsækken.

• #8   8. jan 2012 Jeg takker for de gode råd. Der var et par ting jeg ikke havde overvejet smiley

Kommentér på:
Touring start

Annonce