1.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

kaskoForsikring på R1 kaskoForsikring på R1

Hej mc galleri..

Jeg er en ung og "flot fyr" på 23 somre. og jeg søger noget viden om forsikringer...
jeg er meget intra i at købe en Yamaha R1 men jeg skal jo have den forsikret og hvor skal det gøres henne?
hvad er billigt og hvad er godt..
og der skal kasko på..
det er min første cykel den jeg køber så ingen erfaring på den front..
har dog kørt skadefri i bil i 5.5 år nu..

det er den første model af R1ér så den har ca. 150 hk...
håber der er nogle som har erfaring eller råd til hvad og hvem jeg skal vælge...

på forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kaskoForsikring på R1
  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #1   8. jan 2012 hvis du ikke har anciennitet skal du regne med + 20.000 kr.
    Min kammerats søn købte også sådan en, og han havde kørt R6 i 1½ år forinden, pris med kasko 32.000 kr. pr. år.

• #2   8. jan 2012 Hej Henrik
    Genovervej dine valg smiley

Jeg købte min r1 da jeg var 21. og med 3 års erfaring.
    og skulle diske op med ca 51000 kr i kasko pr år

Nu her ( 22 år og 4 års erfaring ) ligger den på omkring 35,000

Har dog ikke disse forsikringer. fandt en avsvar hos gf for 4000 pr år, og nu er den jumpet ned på en små 2000

Så hvis du tager kasko, kan du godt regne med af du allerede har betalt motorcyklens værdi i kasko inden 1½ år

• #3   8. jan 2012 Skal du have kasko i din alder er der to muligheder:

Tjen kassen og betal efter hårdt arbejde....

Vind i Lotto

23 år og en R1 har simpelthen sin pris hos forsikringsselskaberne

• #4   8. jan 2012 Du er helt grøn på mc, og at starte ud på en r1 er måske lige voldsomt nok.
    Har en kammerat der også kører på en r1 og han skulle også smide kassen for kasko, som nævnt ovenoven.
    Så gå i tænke boksen og overvej om det virkelig er sån en cykel du vil have, eller om det blot er for at kunne sige, "jeg har en r1" for du løber tør for evner, MEGET før cyklen gør smiley

• #5   8. jan 2012 Og igen, husk nu på af en R1 er en kraftig ged af starte med, som de andre siger.

Dens acceleration og dens korte akselafstand
    Kan få den til af slå kolbøtter med dig på, hvis din hånd den lige glider i et kryds. Og det bliver ikke med en go udgang.

Så igen overvej det kraftigt.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#6   8. jan 2012 Rene J

Det du siger der, svarer det ikke til at stoppe dig ind i en F16 og sig, bare giv lortet noget at leve af, det er ikke spor farlig smiley

• #7   8. jan 2012 køb en ældre maskine... der ikke har så høj dagsværdi i feks 30-40000kr klassen..
    så aver du dig ikke så meget,hvis du får skader... + den måske har mindre træk..
    tag en fzr1000 eller yzf 750, eller en srad 750
    kør en sæson få lidt efaring og køb derefter noget bedere

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#8   8. jan 2012 stor forskel på at starte på en 400N som dig og så en R1, ellers er den da godt nok voldtunet den 400 du havde smiley

• #9   8. jan 2012 køb den, du vil ikke fortryde, hvis du gerne vil starte med mindre power kan et droslekit hjælpe, jeg vil dog mene du bare skal tage det med ro og huske på at man ikke er valentino rossi bare fordi man har fået en cykel der kan køre til, er selv 21 og kører på en r1 fra 98 også med full power. giver 2900 i ansvar.

Petz

• #10   8. jan 2012 Fedt mann smiley Glæder mig på dine vegne smiley

• #12   8. jan 2012 tja man skal jo lærer skidtet og kende før man åbner uhæmmet op... men ja en r1 af ældre årgang er lidt en baghjulstrold, jævnfør ringe bagdæmper, kort akselafstand også en motorkarakteristik der er lidt eksplosiv... kombineret med et kort 1. gear smiley

Men ja, til gengæld er r1 af de cykler jeg har kørt og prøvet noget af det mest tillidsvækkende... og tror ikke det er ringere af den kører uden turbo.... bare mindre sjovt.... høhø

klasse kommentar Rene.

Hvis du ingen erfaring har, så køb dig da for hulen noget du har råd til også kør med ansvar de første par år.... det gør også at du tænker dig mere om. For det er slet ikke det værd og kaste så mange penge efter forsikring...
    Alternativt kig på noget sport touring. det er et hak billigere.

god fornøjelse

• #13   8. jan 2012 Hvis du er startet på en H1 Rene,så er det sgu et under at du har overlevet.

• #14   8. jan 2012 kan sige dig jeg gav 12700 v. tryg som 25 årig, med 4 års ancienitet på mc. For en 99 hayabusa. Den kunne have blevet en anelse billigere, og var kun så dyr pga. jeg boede i jyllands dyreste post-nr. 8000.

• #15   8. jan 2012 ja og alt under 200 hk er ikke så sjovt smiley host host... men ja forudsigelig hed og vide hvad der foregår under ens legeme er jo med til at højne sikkerheden. smiley

og der er ingen problemer, jeg har kun prøvet en enkelt nyere litter cykel, en kawa zx10r 06 med andet udstødningssystem, og den var godt nok sjov... men ja hvis ikke det var fordi jeg sad så dårligt på den så havde jeg nok giftet mig med en sådan.... den er viril.

• #16   8. jan 2012 jeg er 24 og skulle gi 9000 kr. om året med kasko ved GF.

• #17   8. jan 2012 Jeg gav 5500 for min som 25.

• #18   8. jan 2012 Hvis du har pengene til forsikringen.. så skal du bare komme igang med at købe den.. Har aldrig fortrudt ^^
    Men der følger mange klip med,på sådan en fætter :DD

• #19   8. jan 2012 Jeg havde min r1er fra 07 med 189hk forsikret ved topdanmark med kasko for 15000kr om året som 23 årie. Dog havde jeg flyttet min hus forsikring derover samt indbo forsikring.

• #20   8. jan 2012 bedste bud, medmindre du er i en form for forsikring hvor du har samlet og har noget gruppe rabat, så er det bedste bud nok at kasko forsikre den ud fra den værdi den står dig i, - det er noget billigere end de andre typer. Men kan ikke huske om kravene er at du skal være over 25 for at måtte forsikre den type mc? - men prøv og ring og få tilsendt lidt info om det.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#22   8. jan 2012 er der ikke her, der står det foran smiley

• #24   9. jan 2012 Ja forsikringsselskaberne går meget op i det bagerste R.Kan se at det også er blevet dyre i If-forsikring at få forsikret en R-model selv med fem års skadefri kørsel som de kræver på mc

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #25   9. jan 2012 Hvis det skal være en 1000'er, ville jeg se på en SV1000.

Skulle have masser af træk, gode køreegenskaber og så kan den forsikres som Custom Touring og ikke Super Sport som R1 og venner smiley

Overvej det. Held og lykke med indkøbet

/anders

• #26   9. jan 2012 Der er bare en kæmpe forskel på de 2 maskiner,det ligger helt fast..

• #27   9. jan 2012 Om det er den gamle r1er eller en sprit ny prisen er stortset den samme. Da jeg havde en r1er for en 3 år siden var jeg over 30 og elitebillist. Absulut billigste var Gf til 9600kasko. Alle andre incl topdanmarks rabat med touring lå på over 12000kr
    Mht til Hayabusa, sjov pris. Da jeg var 26 år forhørte jeg hos tryg om sådan en fætter og dengang var prisen 4500 kasko for det var en touring cykel og ikke en racer.

• #28   9. jan 2012 mange tak for alle budene... tror jeg nøjes med ansvar.. syntes bar edet er noget shit hvis den så bliver stjålet.. men ja... så må man bare løbe den risiko eller også må jeg lige finde ud af noget. halløj
    men ja tidligere køkkenchef har også haft en sv1000 og sagde også at det var en god bike.. men ja.. R1ér er bare langt federe,...

• #29   9. jan 2012 Hold'a op Nik smiley
    Det var sku en slat alligevel ..
    Jeg giver 4800 i fuldkasko hos gf ,-)
    Og selvrisiko på 4400 ,-)

Men okay.. Har osse 2 biler og de andre forsikringer hos dem ,-)

• #30   9. jan 2012 Rene..
    Havde det været 4400 eller 8900,jeg havde betalt alligevel.. men nu når tilbudet er der..siger man ikke nej smiley

Og Henrik smiley
    Kan godt forstå du gerne vil have sådan smiley
    Og glæder mig til..når du smider billeder op,og du smiler over hele hovedet smiley

• #31   12. jan 2012 ja og det kommer jeg til hvis jeg får den købt.. vil sindsygt gerne have den model nyere.. den med 172 hk... en 04-05 model.. den er sød... men koster også over 100.000

Kommentér på:
kaskoForsikring på R1

Annonce