{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.245 visninger | Oprettet:

ducati på langtur, god eller dårlig ide {{forumTopicSubject}}

Jeg kan mærke at jeg har en trang til at køre på langtur, altså så noget nordkap og spanien og resten af europa. Er min ducati helt håbløs til sådan noget, eller vil den godt kunne tåle de mange timers konstant kørsel og er det u det hele taget en egnet maskine til sådan noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ducati på langtur, god eller dårlig ide
  • #1   8. jan 2012 en 1994 ville jeg nok vaere en smule paapasselig med, men nu ved jeg jo ikke om der er nogen boernesygdomme som den allerede har faaet ordnet, den kunne vaere lige saa paalidelig som en spritny maskine

  • #2   8. jan 2012 Med en mc som din vil jeg ikke betænke mig på en tur nor eller syd på ,så er det bare afsted god tur

  • #3   8. jan 2012 giv den et stort og grundigt service til foråret og så ud og se verden...... den skal nok holde til det smiley

  • #4   8. jan 2012 Jeg tror mere spørgsmålet er om dine håndled holder til det ;0)

  • #5   8. jan 2012 Jeg tænker, det er jo egentlig den samme motor som en cagiva elefant, og den er jo lavet til det. Måske et superbike kit vil gøre underværker til de lange træk

  • #8   8. jan 2012 Ellers ligger der vist nok et sæt originale potter i mit kælderrum der ikke er i brug, kan muligvis lånes hvis du passer på dem ;o)!

  • #9   8. jan 2012 Højere kåbeglas og superbike-kit vil sikkert gøre din tur lettere ;o)!


  • #10   8. jan 2012 Det er virkelig pænt af din at tilbyde dine lydpotter til låns. Mine er svejset på så det er ikke lige at skifte. Men det er en god pointe at tænke på lydniveau. Jeg vil helt sikkert prøve nogle kortere ture i skandinavien først.for at få noget praktisk erfaring. Men umiddelbart vil en duc 750ß ikke have noget imod at arbejde mange mange timer i træk, så vidt jeg går forstået?

  • #13   8. jan 2012 No probs Christian ;o)!

    Overvejer selv et Corbin-seat, da jeg godt kunne tænke mig at sidde nogle cm. højere.

    Jeg er 177 cm. høj og får også lidt knas med specielt mit højre knæ efter et par timers kørsel pga den lidt sammenkrøllede stilling.

    Eneste issue med et sådant sæde er prisen smiley !


  • #16   8. jan 2012 Det tror jeg så ikke hjælper på et gammelt genstridigt knæ ;o)!

    Kunne godt tænke mig at sidde knapt så sammenkrøllet på de lidt længere søndagsture, dog uden at skifte geden ud.

    Måske et problem Christian også kunne blive ramt af på en længere tur, hvordan gribes det an?


  • #20   9. jan 2012 En lang tur på 5000km er ikke værre end 10 x 500km, tværtimod..!

  • #22   9. jan 2012 Jeg forholdte mig bare til spørgsmålet om motorcyklen kunne klare det, ergonomi er en anden ting.. nogle kan andre kan ikke, jeg kørte 2000km på min 400RR på 3 dage og jeg er 190cm

  • #24   9. jan 2012 Ok det har du så gjort 1 gang i dit liv på en helt anderledes MC smiley

  • #26   9. jan 2012 hehe ok, det får du mig aldrig til, alene fordi at det "eneste" sted man kan opnå en høj gennemsnitshastighed for at kunne fuldføre 1500km på en dag i dagslys er på motorvejen, og jeg nægter at køre så mange km på motorvejen smiley

  • #29   25. jan 2012 nåh men jeg er så småt begyndt at købe mini-camping-udstyr. sådan noget småt man nemt kan ha med på motorcyklen.
    jeg har tænkt mig at træne mig op med korte weekendture for at opbygge noget erfaring. og så tage længere og længere ture.
    indtil jeg bliver en rigtiglangtursprof.
    jeg går staddig og tænker på det der superbikekit, men det løber op i mange tusind kroner og det har jeg ikke så jeg må bare køre som mc'en er.
    en gang i fremtiden kunne jeg dog godt finde på at sætte et superbike kit på
    nu går jeg bare og venter på at det bliver varmere i vejret så jeg kan komme afsted.
    Chr.


  • #32   26. jan 2012 camping udstyret er til Sverige og Norge. Flot natur, snoede veje og allemandsret.


  • #34   27. jan 2012 ja det er bare svært at svært at vente på foråret.

Kommentér på:
ducati på langtur, god eller dårlig ide

Annonce