2.929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

el-forzinket bolte og møtrikker til mc el-forzinket bolte og møtrikker til mc

er der nogen der har erfaringer med om de ruster hvis man bruger el-forzinket istedet for rustfrie?? Jeg har ladet mig fortælle at dette skulle være tilfældet, men undres samtidig over hvorfor man så kun kan få el-forzinket i f.eks biltema???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  el-forzinket bolte og møtrikker til mc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   14. jan 2012 El-forzinkede bolte ruster med tiden - det gør rustfri ikke.

• #2   14. jan 2012 over hvor lang tid (hvis man kun køre sommerkørsel i tørvejr)?? - og er det så ik underligt at man f.eks ikke kan få rustfrie i biltema og lign?

• #3   14. jan 2012 Søg på "rustfri" på biltema`s hjemmeside. Så får du mange forskellige bolte, skiver, skruer og møtrikker. Køber selv en del til min båd.
    Ellers sælger Bauhause det også i styk-antal.

• Sajmon ™

#4   14. jan 2012 Du kan sa sagtens få rustfri bolte de steder?

Biltema sælger KUN på prisen - IKKE kvaliteten.

• #5   14. jan 2012 sorry - min fejl.... smiley

• Sajmon ™

#6   14. jan 2012 smiley

• #7   14. jan 2012 De har rustfri:
    http://www.biltema.dk/da/Sog/?quicksearchquery=rustfri&page=1

• #8   14. jan 2012 Hvis du ikke kører i regnvejr om sommeren vil elforzinkede være ok. Men de går hurtigt fra at være blanke til mat grå. Elforzinkning er bedst til indendørs.
    Husk at bruge kobber eller aluminiums fedt hvis du bruger rustfaste skruer da de ellers godt kan rives i gevindet ved hård sammenspænding, og herefter er eneste demontage mulighed en vinkelsliber.
    evt. rustfribolte.dk eller probolt.dk

• #9   14. jan 2012 Du skal så bare bestemme dig for, om kvalitet på rustfri bolte skal være den billige A2, eller den dyre A4.
    Jeg har aldrig købt dele til min MC ved Biltema, men alle de dele jeg har købt til både i Biltema, har kvaliteten sgu` været super.

• #10   14. jan 2012 rustfrit ruster også de holder bare længere, jeg havde brugt forchromede

• #11   14. jan 2012 En anden mulighed er at få de originale grimme/let-rustne bolte metaliseret, der er flere som restaurerer ældre japanere som bruger det.

• #12   14. jan 2012 Rustfri A4 ruster IKKE.

• #13   14. jan 2012 Bauhaus har rustfri til realistiske priser

• #14   14. jan 2012 synes bare ikke bauhaus har et søgefelt på deres hjemmeside så man kan søge efter det....

• #16   14. jan 2012 jo tak, men jeg havde nu forestillet mig at skulle have 10-15 stykker af hver af alle de gængse størreler fra m3-m10 både i bolt, møtrik og skive smiley

• #17   14. jan 2012 Der findes ikke rustfri, kun rustfast. A4 vil også få overflade rust med tiden hvis de ikke bliver passet ordentligt.

• #18   14. jan 2012 du kan give el forsinket en gang klar lak så holder de længere og er pæne blanke i længere tid

• #19   14. jan 2012 troels takker for støtten, nemlig det er bare en skrøne det med at det hedder rustfri

• #20   14. jan 2012 De er rustfaste.. Rustfi er et stort begreb.

Rustfi a2, den billige af de gode, er ikke syrefast... når jernet går i kontakt med ilt, vand eller syrer vil det reagerer med det, og ruste..
    Altså a2 er ikke lavet til at modstå salt, eller andre syrer.
    A4 er en af se bedste kvaliteter du kan få, og holder stort set for evigt smiley selvom der med tiden kan komme noget overfladerust..

Elforsinkning er bare en overfladebehandling, på en dårlig jernkvalitet for en billigere pris.. altså et tyndt lag zink. Men det er meget nemt at ødelægge hvis man bruger slidt værktøj smiley

• #21   15. jan 2012 Til Troels K: En rustfast A4 skal jo ikke passes. Tag en tur langs en lystbådhavn, og se på alle de bolte, skiver, vanter, stag m.m. der er på bådene. Tror ikke du vil se noget A4 med rust på.
    Den båd jeg selv har, er fra 1982. Og det er stadig de originale beslag, bolte m.m. den har på. Og der er ikke en eneste brun rustplet at se. Så A4 holder.

• #22   15. jan 2012 Kim C: Du har faktisk ret. Ideen med rustfaste er at de netop ikke skal passes, og det var mig som formulerede mig klodset.
    Hvis du begynder at polere en evt. begyndende overflade rust væk på en A2 A4 så vil den blot ruste mere. Hvis man forholder sig passiv, så vil det tynde korossionslag der dannes faktisk beskytte møtrikken imod yderligere korrossion. Den beholder simpelhen sit første rustlag, hvilket sandsynligvis også er grunden til at den hedder rustfast og ikke rustfri.
    Note: Det yderste korossionslag er ikke nødvendigvis så tykt at det er synligt, men det er der skam som regel.

• #23   15. jan 2012 Rustfri eller rustfast. Kært barn har mange navne.
    Det er samme produkt der er tale om.
    Men jeg har godt nok aldrig hørt om usynlig rustlag på en kvalitet A4 stål. Kommer der rust på A4, er det hvad man kalder "flyverust". Altså jern-partikler/støv i luften. Sætter det sig på en A4 overflade, får du straks brune rustpletter. De skal vaskes væk med en syre ( saltsyre feks ) og så poleres væk med poler-chreme.

• #24   15. jan 2012 Rustfrit stål er en fællesbetegnelse for ståltyper, som indeholder mere end 12% chrom (vægtprocent).
    Chromindholdet bevirker at stålene danner en meget tynd passiverende oxidfilm, der gør at stålene har god bestandighed i et neutralt iltholdigt miljø.

Det er denne Oxidfilm som jeg refererer til. En film som ikke er på produktet når det bliver produceret, men som naturligt dannes, og beskytter overfladen.

Kommentér på:
el-forzinket bolte og møtrikker til mc

Annonce