4.260 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nye plader på utæt tagpap ? Nye plader på utæt tagpap ?

Hej

Kom så drenge jeg ved I har forstand på mere end MC smiley

Jeg har renoveret min gamle carport som står på siden af huset, den er blevet lukket på alle 4 sider og er isoleret i top og sider med 150mm. .

problemet er at mit gamle tagpap tag er utæt og jeg søger en nem billig løsning ( det er vel omkring 30 år)

Jeg kunne se på www.gørdetselv.dk at man kan ligge trapetz stål plader ovenpå tagpapppet altså lægte op ovenpå det gamle tag også ligge trapetz plader oven på det. .

Nogen gode råd/erfaringer ?

Ydermere skal jeg lige høre om jeg kan isolere gulvet med nogle plader eller noget så jeg er fri for at grave ud, isolerer og støbe beton ? (der er fliser i garagen nu)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye plader på utæt tagpap ?
  • #3   15. jan 2012 Har bare fået fortalt at tagpap koster en arm

• #7   15. jan 2012 ellers skal du købe de billige plastikplader jem og fix har

• #8   15. jan 2012 Læg du bare nogle stålplader i fix-mål oven på....
    Kvadratmeterprisen er billigere end pap og du ka' gøre det selv uden risiko for at brænde hele lortet af...

Tjek ham her : www.lh-jelling.dk

Han ka' levere til en go' pris....

• #9   15. jan 2012 Et nyt lag overpap koster 175 plus moms pr. M2...

• #10   15. jan 2012 JEg ved bare ikke om jeg kan få nok fald på, er det ikke 9 cm pr meter med plader ?

• #11   15. jan 2012 Hvis du lapper dit tagpaptag med noget tagtjære inden du smider de trapezplader på, og evt fuger overlægget på pladerne skal du ikke være bekymret for hældningen.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #12   15. jan 2012 jeg smed ståltrapez på mit. 8 m. lang, løftet 25 cm i den ene ende og sænket til mest mulig i den anden, det holder fint, og koster ikke en arm
    Lagde nu, for en sikkerhedsskyld, en kraftig presenning som undertag.
    problemet ved mig var også at det træværk der lå som underlag under tagpappet også var rådden, så ville være en ret bekostelig affære at skifte det hele, mener jeg regnede du at det var noget der ligner 580 kr. pr m2

Selvf. er det muligt at klister ny tagpap over det gamle, hvis underlaget ellers ikke fejler noget

• #13   15. jan 2012 Kan jeg ikke bare ligge trapetz pladerne ovenpå tagpappet uden nogen undertag ?

Er det nok at hæve det 25 cm over 4 meter ?

• #14   15. jan 2012 Jeg har også en idé om det er utæt ved et ovenlys vindue jeg har prøvet at lappe før. . Kan jeg ikke bare afmonterer vinduet og sætte en plade over også brænde 1 m2 tagpap på der også se om det stadig er utæt ?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#15   15. jan 2012 hvis underlaget er stærk nok, så er 2 cm pr. løbende meter nok.

http://www.smgnorden.dk/SMG%20-%20Byggevejledning%20trapez%202009-02.pdf

• #16   15. jan 2012 2 cm pr meter det kan jeg godt. . . Så bare lave 2 x bølge overlæg også fuge mellem pladerne ?

skal jeg bare skrue lægterne fast ned gennem tagpappet ?

Ville det ikke være en idé med stål trapetz ?

Nogne idé om hvad det koster sådan ca. for 4 x 7 meter ?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#17   15. jan 2012 ståltrapez, et sted mellem 60 og 100 kr. pr. m2 alt efter tilbud og dine evner til at handle smiley
    og jo, brug ståltrapez, en vildfaren nytårsraket ødelæger nemt plastic

• #18   15. jan 2012 Havde det været min egen garage, havde jeg aldrig tænkt tanken at få plader på, hvis ellers underlaget er iorden er det klart at fortrække at få brændt nyt overpap på, koster ikke alverden mere end plader, og så du fri det larmer som en arm når det regner, samt det i mine øjne aldrig ikke er helt win win er lægge tag på tag, stål trapez kan også kondensere på bagsiden under rigtig forhold, og så har du igen et fugtigt miljø hvor du ikke vil ha det.

ang isolering i gulvet er der heller ikke andet end bide i det sure æble, og for gravet af, isolere med flamingo plader og så beton hvis det skal være i orden, og efter bogen

mvh

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#19   15. jan 2012 Jeg har bare en lille isme mod tagpap, hvor tit hører man ikke folk er i gang med deres brænder for at lappe det smiley
    Har boet i et rækkehus kvarter hvor alle havde tilbygninger med flad tag, der var det rimelig tit man hørte de var i gang.

Har undertag på mit trapez, og med mine 200 mm isolering, ja så hører jeg ikke meget larm når det regner.

Trapez kunne jeg selv lægge, skulle jeg have tagpap, så var det en fagmand der skulle til, så langt billigere for mig at fravælge det.

Kommentér på:
Nye plader på utæt tagpap ?

Annonce